Gå til innhold

TienHDN
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle bmw medlemmer! Vil gjerne slenge prosjekter av bilen min. 

Kanskje ikke alle er så glad i Pre Face på 7 serien. Men dette valgte jeg for å skille meg litt ut. Selv om bilen har sine kjente feil. 

 

Eierskap i litt over 1 år. 

Bilen har bikket 350 000 nå. 

I mitt eierskap så langt, har det vært jevnlig med Oljeskift hver 10.000 Km

Byttet fra 105 - 90 graders termostat. 

Abs modulen. 

 

Nå venter jeg på rem hjulet skal komme, og årsaken er at den jeg har på nå lager pipelyder. Sjekket alle de andre hjulene, strammere osv var fine. 

Har andre ting også må ordnes. Med det blir litt og litt ☺️

 

IMG_20200930_180058_441.jpg

Endret av TienHDN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare føye meg i rekken og si at dette designet har tålt tidens tann meget bra. Før en av BMW sine styggeste biler i min bok, nå er den ikke lenger i den boka. BMW har kommet med så mye fæle biler de siste 5 åra at E65 er vakker i forhold. Ellers så synes jeg det er flott å se at noen holder liv i disse gamle sledene ennå, det er flott 👍 Litt gøy at det denne bilen hadde av utstyr for 20 år siden først nå har blitt vanlig i normale biler 😀

Jeg har forresten lillebroren til din bil, har en E60 545i. Godt å høre at din har 350 000 km på seg, N62 har jo ikke akkurat det beste ryktet. Jeg tror dette er en del overdrevet, min N62 har til nå gått veldig fint..og den har nesten gått halvparten av din motor igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, designet har også voks på meg. Skal ikke mye til får og gjøre de ekstra, små detaljene som utgjør. Så en preface her tildigere med en lippe foran, det gjorde virkelig susen. aner ikke type osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstig med E65 som prosjektbil. Jeg er spent på hvordan det er og holde noe slikt på veien når den nærmer seg 20 år.

Disse bilene må ha riktig farge for å bli pene. Jeg husker når de første pressebildene kom at jeg var veldig skuffet men de var i en veldig kjedelig gråfarge. Skjønner fortsatt ikke hva presseavdelingen til BMW tenkte med der. Får man den i mørkere farger slik som din så blir det straks flottere.

Vi var på klubbbesøk i Dingolfing når disse var nye og det var et hav av grå E65 og E66 på venteparkeringen. Utrolig kjedelig. Noe annet som slo meg var at flesteparten av E66 som vi så på produksjonslinja var med normale støtdempere bak. Skulle jo tro at man ville ha maks komfort på disse men det virket ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må bare føye meg i rekken og si at dette designet har tålt tidens tann meget bra. Før en av BMW sine styggeste biler i min bok, nå er den ikke lenger i den boka. BMW har kommet med så mye fæle biler de siste 5 åra at E65 er vakker i forhold. Ellers så synes jeg det er flott å se at noen holder liv i disse gamle sledene ennå, det er flott 👍 Litt gøy at det denne bilen hadde av utstyr for 20 år siden først nå har blitt vanlig i normale biler 😀

Jeg har forresten lillebroren til din bil, har en E60 545i. Godt å høre at din har 350 000 km på seg, N62 har jo ikke akkurat det beste ryktet. Jeg tror dette er en del overdrevet, min N62 har til nå gått veldig fint..og den har nesten gått halvparten av din motor igjen 😅

Er ikke så ofte jeg ser disse på veien mer. Hender at jeg får et par blikk av andre BMW Entusiaster og tommel opp 😃. Jeg pleier heller ikke å kjøre på tung pedal og liker å følge flyten i trafikken, spesielt og ikke minst komforten, sitte stillingen og over humper. Kjenner neste ingenting. 

 

Stemmer at N62 ikke har det beste ryktet på seg. 

Blir nok i fremtiden å bytte ventiltettninger, pakninger osv. 

Før jeg overtok bilen fra forrige eier. 

Ble kjølerøret byttet 😁

Perm på service anslått 350K. 

Var veldig skeptisk før jeg kjøpte bilen. Men var fin flyt og jevnlig service på bilen. Så det lar seg ikke skremme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Ja, designet har også voks på meg. Skal ikke mye til får og gjøre de ekstra, små detaljene som utgjør. Så en preface her tildigere med en lippe foran, det gjorde virkelig susen. aner ikke type osv. 

Får hver lille detaljer man tar for hverdag, så faller det veldig inn 😃

Nå var jeg heldig som fant 21 til bilen. Og gad utseendet et helt annet syn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt! Jeg har også fulgt litt med på E65 i det siste. Sliter litt med designet på preface enda, men med litt justeringer i form av hjul, frontleppe og kanskje en diskre spoiler bak er det håp! 

Jeg har foreløpig et veldig godt inntrykk av N62 i min E61 545i, artig at din har gått såpass langt. Jeg har skiftet alt av løpehjul og reimstrammer samt vannpumpe, så nå er motoren helt stille. Dette var en helt grei jobb. 

Jeg har også byttet termostat, kjøpte original 105 grader. Er det noen fordeler med å bytte til 95 grader?

Følger med videre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andreas_R skrev:

Spennende prosjekt! Jeg har også fulgt litt med på E65 i det siste. Sliter litt med designet på preface enda, men med litt justeringer i form av hjul, frontleppe og kanskje en diskre spoiler bak er det håp! 

Jeg har foreløpig et veldig godt inntrykk av N62 i min E61 545i, artig at din har gått såpass langt. Jeg har skiftet alt av løpehjul og reimstrammer samt vannpumpe, så nå er motoren helt stille. Dette var en helt grei jobb. 

Jeg har også byttet termostat, kjøpte original 105 grader. Er det noen fordeler med å bytte til 95 grader?

Følger med videre her!

Hei Andreas, beklager sent svar! 

Før jeg overtok bilen fikk jeg en kjempe perm med kvitteringer og service på bilen. Kan si at det ligger godt over enn det jeg betalte. 

 

Fordelen å ha byttet fra 105 - 90 grader. Det kjøler motoren bedre og mindre risiko for lekkasjer, som da er kjent rør osv. 

 

Bestilte min hos ECS Tuning. Der vil du finne mye rart til din E60 545.

Fikk nylig beskjed fra Bring, at vibrasjons demperen får jeg imorgen 😃

Endret av TienHDN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

Spenstig med E65 som prosjektbil. Jeg er spent på hvordan det er og holde noe slikt på veien når den nærmer seg 20 år.

Disse bilene må ha riktig farge for å bli pene. Jeg husker når de første pressebildene kom at jeg var veldig skuffet men de var i en veldig kjedelig gråfarge. Skjønner fortsatt ikke hva presseavdelingen til BMW tenkte med der. Får man den i mørkere farger slik som din så blir det straks flottere.

Vi var på klubbbesøk i Dingolfing når disse var nye og det var et hav av grå E65 og E66 på venteparkeringen. Utrolig kjedelig. Noe annet som slo meg var at flesteparten av E66 som vi så på produksjonslinja var med normale støtdempere bak. Skulle jo tro at man ville ha maks komfort på disse men det virket ikke slik.

Akkurat det, brukte god tid før jeg fant denne i Toledo Blau. Prøvde en Sort 745 engang. Men fargen var så plain følte jeg. Har en perm om hva som har blitt gjort av forrige eier, og den er ganske tykk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se litt E65 her også faktisk :)

Jeg er nok og en av de som ikke er heeelt superfan av pre-LCI E65/66 enda, men har merket at enkle ting som senk + hjul som fyller hjulbuene hjelper ganske godt på disse. Samme med en leppe, enten om det er Alpina eller noe annet enkelt.

Spoiler

859_413184355-2.thumb.jpg.1c659cc7d2b30d65520a44e4c75d6bd2.jpg859_348958747-2.thumb.jpg.10d09f9bd2de09ac9b7bf3f322bfdc4a.jpg
884594497_E65_Style_87(1).thumb.jpg.12ab4421a4713fcb050dc31115276366.jpg

Toledoblå er forøvrig en fin farge. Var nær å kjøpe en E39 Touring i den fargen for en stund tilbake.

Selv om en 7-serie er tøff i svart, så er det kjekt med litt mer farge og. Føler jeg har hatt min dose svarte biler for en stund nå selv hehe.

350.000km er en respektabel kilometerstand for en slik med bensinmotor! Høres ut som den har blitt godt holdt. :)

Noen planer for denne utover vedlikehold?

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Kjekt å se litt E65 her også faktisk :)

Jeg er nok og en av de som ikke er heeelt superfan av pre-LCI E65/66 enda, men har merket at enkle ting som senk + hjul som fyller hjulbuene hjelper ganske godt på disse. Samme med en leppe, enten om det er Alpina eller noe annet enkelt.

  Vis skjult innhold

859_413184355-2.thumb.jpg.1c659cc7d2b30d65520a44e4c75d6bd2.jpg859_348958747-2.thumb.jpg.10d09f9bd2de09ac9b7bf3f322bfdc4a.jpg
884594497_E65_Style_87(1).thumb.jpg.12ab4421a4713fcb050dc31115276366.jpg

Toledoblå er forøvrig en fin farge. Var nær å kjøpe en E39 Touring i den fargen for en stund tilbake.

Selv om en 7-serie er tøff i svart, så er det kjekt med litt mer farge og. Føler jeg har hatt min dose svarte biler for en stund nå selv hehe.

350.000km er en respektabel kilometerstand for en slik med bensinmotor! Høres ut som den har blitt godt holdt. :)

Noen planer for denne utover vedlikehold?

Har hatt mange svarte og grå. Gjennom tidligere biler, så ville denne gangen satse på Toledoblå. 

Har en pipelyd fra motoren for øyeblikket, som indikerer fra vibrasjonsdemper. Får delen imorgen. Sjekket løperhjul, strammer, dynamo osv. Og de var veldig fine. 

 

Har spesial verktøy til å fjerne vifta (Links) 

 

I fremtiden blir det nok å bytte ventiltettninger, pakninger, coiler, tennpluggere. 😃 Bakluka går sakte opp og ned, så skal sjekke motoren til bagasjeluka. Legge til 4 nye foringer til dørstoppere, bytte fra plastikk til metal tannhjul for håndbrekket. 

Så blir det nok også å bygge bak setene bak til full justerbar seter. 

Nå er det bare kun setevarmer og elektronisk nakkestøtte bak. 

 

Sakte men sikkert, så er motoren mest prioritert for øyeblikket. 

 

 

IMG_20210430_203857_236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott bil, helt topp at du tar vare på den. E65 har vokst på meg jevnt og trutt i alle år og idag er det en av mine favorittmodeller. De er sjeldne å se her hvor jeg bor men det går en 2002 730D taxi som har rulla oppunder millionen.  Hold oss oppdatert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...