Gå til innhold

M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
På 5.1.2022 den 6.22, Reset skrev:

E90  er magisk. Har fryktelig lyst på en slik selv 🤪

Mulig min dukker opp for salg til sommeren. Har hatt den 4 år nå og har vært veldig godt fornøyd med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 1/5/2022 at 8:46 AM, HalvorK said:

Kjøøøøp da 😎

Bydde på en for litt siden ;) Men vi får se hva framtiden sier

On 1/8/2022 at 2:39 PM, Olaandref said:

Mulig min dukker opp for salg til sommeren. Har hatt den 4 år nå og har vært veldig godt fornøyd med den. :)

Gi meg gjerne ett vink når du vurderer å selge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Olaandref changed the title to M3 E90 Competition 2011.
1 time siden, Olaandref skrev:

Må si jeg savner gamle M3en i blant, men har i det minste funnet ut hvor den er nå, kanskje den kan komme "hjem" en vakker dag. 😃

192054_10150423901605043_5157796_o.jpg

1598534_10156396703580043_5218136082471030408_o.jpg

1917707_241075500042_1108281_n.jpg

Skjønner utmerket godt at den savnes for den så jo meget pen ut .😊

Måtte jo vært artig å fått den tilbake en gang .

Er da man ser hvor glad man er i noen ting man har hatt.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Skjønner utmerket godt at den savnes for den så jo meget pen ut .😊

Måtte jo vært artig å fått den tilbake en gang .

Er da man ser hvor glad man er i noen ting man har hatt.😊

Kjøpte den der etter en periode med Audi og hyppige verkstedbesøk. Hadde den i 3 år og skiftet vel kun batteriet, ut over servicedeler, siden den gang har jeg kun hatt BMW.

Ja, det hadde vært fint, da hadde den nok blitt langtidsprosjekt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på E90en, denne er lite i bruk, på vinteren står den mer eller mindre helt i ro, med få unntak når jeg ikke har tilgang på andre biler. Nest siste dagen i 2021 var en av disse dagene, elbilen var så og si tom for strøm og jeg måtte en kjapp tur til nabobygden for å hente noe byggvarer som jeg trengte for å komme videre i renoveringen. Føret var vått, så ingen problem sånn sett, men på veien kom jeg innpå et område med is som hadde skutt opp, fikk sleng og gikk i autovernet. Tilsynelatende gikk det tålig bra, fikk en smell på venstre hjørnet foran, men skled heldigvis langs autovernet 30 meter ca, så det ble ikke harde sammenstøtet.

Uansett så ble det mye som måtte skiftes ut, men ingen retting heldigvis, kun nye deler. Nå sitter jeg å vurderer å lakke sidene og bakfangeren på den, der er litt steinsprut nede på hjulbuene i bakkant av hjulene, og noen få riper på toppen av bakfangeren, tenker det er greit å få tatt alt dette nå når den likevel skal lakkes foran.

Så alt i alt, når uhellet først var ute så gikk det heldigvis bra både med bil og fører, det var veldig surt i starten, men jeg må si jeg ser frem til ny og hel plast i fronten, ingen knekte hull til klips eller noe. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Leit å høre, men bra at det ikke gikk verre :)

Sikkert greit å ta alt i samme slengen, ja. 👍 Slipper du å måtte ha den inn flere ganger 😃

Ja, helt sant. 🙂 Utrolig hvor fort ting skjer, har aldri opplevd et slik omslag fra vått føre til speilis før, var vanskelig å fote seg på stedet. 
Helt klart, det blir nok det, ser frem til å få bort alt av steinsprut. Bare synd det ikke var hekken som røk, i og med at jeg nettopp hadde fått lakket fronten og byttet til nye lykter foran 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har kikket litt på vegvesen.no angående motortrimming, der finner jeg at jeg kan få godkjent en effektøkning på:

  • den største effekten som ble fabrikklevert i kjøretøyet
  • motoreffekt på maksimalt 20kW/100kg (egenvekt uten fører)

I dette tilfellet, vil det da bli til M3 GTS tall? Altså 331 KW?

Det står og at:

Dersom det foreligger dokumentasjon fra teknisk instans vil høyere effekt enn de to ovennevnte alternativene kunne godkjennes. 

Hvem kan i såfall denne tekniske instansen være og hva skal til for å få dette godkjent? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Olaandref skrev:

Har kikket litt på vegvesen.no angående motortrimming, der finner jeg at jeg kan få godkjent en effektøkning på:

  • den største effekten som ble fabrikklevert i kjøretøyet
  • motoreffekt på maksimalt 20kW/100kg (egenvekt uten fører)

I dette tilfellet, vil det da bli til M3 GTS tall? Altså 331 KW?

Det står og at:

Dersom det foreligger dokumentasjon fra teknisk instans vil høyere effekt enn de to ovennevnte alternativene kunne godkjennes. 

Hvem kan i såfall denne tekniske instansen være og hva skal til for å få dette godkjent? 🤔

Skaffer du deg tuning fra Tyskland eller andre med TUV godkjenning, går det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Olaandref skrev:

Har kikket litt på vegvesen.no angående motortrimming, der finner jeg at jeg kan få godkjent en effektøkning på:

  • den største effekten som ble fabrikklevert i kjøretøyet
  • motoreffekt på maksimalt 20kW/100kg (egenvekt uten fører)

I dette tilfellet, vil det da bli til M3 GTS tall? Altså 331 KW?

Det står og at:

Dersom det foreligger dokumentasjon fra teknisk instans vil høyere effekt enn de to ovennevnte alternativene kunne godkjennes. 

Hvem kan i såfall denne tekniske instansen være og hva skal til for å få dette godkjent? 🤔

Tuv som @Ampera sier. Eller utslippstest med påfølgende benking som min 328 med godkjent kompressor har vært gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...