Olaandref Skrevet August 25, 2023 Forfatter Share Skrevet August 25, 2023 3 timer siden, Kolstad Jr. skrev: Dette er selvsagt kjedelig. I mine øyne ser jeg det som at kontrollørene tidligere ikke har tenkt noe på dette med fargen på baklyktene. Nye regler som kom for noen år siden, (husker ikke eksakt årstall) åpnet jo opp at man får godkjent biler fra USA slik de er, med markeringslys og annen farge på blinklys osv. Dette gjelder dog kun biler som faktisk er import fra USA, ikke euro-biler. Ville ikke det enkleste være å bare smelle på noen brukte originale baklykter og vise bilen, så bytte tilbake? Evt. Ka du forhøre deg med SVV, de dokumenterer ofte med bilder når bilen er på visning, ved førstegangsregistrering eller ombygging. Det kan godt være at de sitter med bilder av bilen slik den var da du fikk den godkjent, med disse baklyktene. Har en plan for å få det til, og jeg har fått tips om å spørre etter bilder, så det tenker jeg og å gjøre. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet August 25, 2023 Share Skrevet August 25, 2023 2 timer siden, Olaandref skrev: Har en plan for å få det til, og jeg har fått tips om å spørre etter bilder, så det tenker jeg og å gjøre. Det er jo fremdeles slik at vist de ikke mener det er ok i 2023 , så bryr de seg ikke om hva kontroller overså når den ble vist. søskenbarnet mitt har corvette c5 , den ble vist på bt med rhd lykter og xenon , den fikk stryk på eu kontrollen 1 år etter godkjenning . Jeg har vist bil med uorginal og høyere effekt i motor på bt , men den er jo fremdeles ikke godkjent med den motor. Det som kan berge deg er at det står i ditt vognkortet med div, osv men skjønner ikke helt greia / skift lykter evnt få noe til å godkjenne med de som står på. Tut og kjør Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet August 25, 2023 Forfatter Share Skrevet August 25, 2023 4 minutter siden, skoglund skrev: Det er jo fremdeles slik at vist de ikke mener det er ok i 2023 , så bryr de seg ikke om hva kontroller overså når den ble vist. søskenbarnet mitt har corvette c5 , den ble vist på bt med rhd lykter og xenon , den fikk stryk på eu kontrollen 1 år etter godkjenning . Jeg har vist bil med uorginal og høyere effekt i motor på bt , men den er jo fremdeles ikke godkjent med den motor. Det som kan berge deg er at det står i ditt vognkortet med div, osv men skjønner ikke helt greia / skift lykter evnt få noe til å godkjenne med de som står på. Tut og kjør Som sagt så er det så og si i orden. sveigis, skoglund og Eystein Ose reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 8, 2023 Forfatter Share Skrevet September 8, 2023 Da er bilen godkjent, og vi går direkte til neste onde. Når jeg kom hjem i dag la jeg merke til noe hvitt på dørhåndtaket på høyre side, og joda, en skikkelig feit stripe. Bilen har stått på samme sted i 4 uker nå, og har ikke blitt flyttet på, jeg fikk den ikke i dag på turen, og heldigvis har jeg tatt litt bilder av den fra avstand, et i dag før etterkontrollen og et 26 August, så jeg har bevis på at den var ripefri 26, og at ripen var der før jeg tok den i bruk i dag. Den stripen der har de garantert merket når de laget, så jeg må ned til leieboeren og høre hva dom har skjedd, han kan jo hverken Norsk eller Engelsk, så det er jo fint. Nå er jeg rimelig frustrert må jeg innrømme. Eystein Ose reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 24, 2023 Forfatter Share Skrevet September 24, 2023 Sorte dekksidene er virkelig noe for seg selv, jeg har ikke vært så nøye på det før, men når man ser resultatet må jeg nesten legge det inn i vaskingen i blant 🙂 Dusy og Orjan reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 24, 2023 Forfatter Share Skrevet September 24, 2023 Ikke se på hjulboltene, enten blir de shinet opp i vinter, eller så kjøper jeg pinbolter. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 7, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2023 Bil og felger vasket for siste gang i år, litt usikker på når den blir tatt ut igjen, men den trenger en skikkelig service før neste sesong, og siden vi skal flytte hjem til Sunnmøre neste år må det prioriteres og få huset opp et hakk fra feriebolig til fulltidsbolig, så det er mulig det går på bekostning av denne. fupsaker, Reset, HalvorK og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 1, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2024 Det ble aldri en ny sesong i mitt eierskap på denne, en tid for alt sies det, men når først beslutningen var tatt var det egentlig med en god følelse at den fikk ny eier, den har blitt for lite brukt siste årene, og slike biler fortjener å brukes. Nå er arvtakeren snart på plass, om jeg rekker det blir den hentet mandag. Denne skal kun brukes og holdes som den er, fint å ha bil som er sikker å frakte barna rundt i, men som og kan trekke henger, og i tillegg ha motor til å ha det litt moro i blant, et godt kompromiss får jeg håpe. 🙂 Litt bilder fra butikken, der den var den billigste bilen, med særdeles god margin, for der stod det mye gromt! 😃 papertiger, StigJ, Ampera og 24 andre reagerte på dette 27 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mars 1, 2024 Share Skrevet Mars 1, 2024 Grattis med ny bil! ByMedhus er absolutt en godteributikk. Snakk om å føle seg hjemme selv om en bare har råd til spikeren i veggen deres. Har vært et par turer innom i forbindelse med jobb. Jobber med pasienter med psykiske lidelser, og de sier det hver gang: det er veldig hyggelig å bli tatt så godt i mot selv om en møter opp i joggebukser. Det er nettopp dette konseptet som gjør at ByMedhus fortjener en 🏆 Saltkjelen, Werther, Olaandref og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 1, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2024 29 minutter siden, Dusy skrev: Grattis med ny bil! ByMedhus er absolutt en godteributikk. Snakk om å føle seg hjemme selv om en bare har råd til spikeren i veggen deres. Har vært et par turer innom i forbindelse med jobb. Jobber med pasienter med psykiske lidelser, og de sier det hver gang: det er veldig hyggelig å bli tatt så godt i mot selv om en møter opp i joggebukser. Det er nettopp dette konseptet som gjør at ByMedhus fortjener en 🏆 Ja, det der er absolutt en litt annen type bilforretning, tror nok en del andre bilselgere har noe å lære av måten de er på der. Samtidig opererer de jo i et segment der de virkelig må by på, vågalt å starte opp en butikk med en slik standard, og jeg har mine tvil til at det hadde latt seg gjøre så mange andre steder i landet enn her i området. Dusy og fupsaker reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 2, 2024 Share Skrevet Mars 2, 2024 Gratulerer med skikkelig BIL😎😎💪💪. Gledes til du kommer ned til meg med denne Ola-Andre . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 2, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2024 4 timer siden, sveigis skrev: Gratulerer med skikkelig BIL😎😎💪💪. Gledes til du kommer ned til meg med denne Ola-Andre . Takk for det Jan 🙂 Ja, vi må prøve å få til noe i påsken 👌 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 2, 2024 Share Skrevet Mars 2, 2024 35 minutter siden, Olaandref skrev: Takk for det Jan 🙂 Ja, vi må prøve å få til noe i påsken 👌 Ja og da må vi treffe @Fredrik 90 og .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 2, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2024 29 minutter siden, sveigis skrev: Ja og da må vi treffe @Fredrik 90 og .😊 Jeg stemmer for at vi tar oss en runde og besøker litt folk jeg 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 4, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2024 Har virkelig fylt på voksenkontoen siste mnd, ring på fingeren på dama, familiebil på plass, og en familie på 4 neste mnd, mangler snart bare bikkje nå, men der skal det litt jobb til for å få meg på gli. 😅 Uansett, hentet bilen i dag, og må si førsteinntrykket er veldig godt. 🙂 Fikk en liten bonus på kjøpet og 🍾 Marius2002, sandersander, E.C. og 15 andre reagerte på dette 18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå