Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble lekkert og noe som gir et helt annet uttrykk enn det som opprinnelig stod på. M550d-grill med Ferric Grey blir nok fint ( @ahj  har det på sin), men jeg tror å lakkere chromerammen også blir skivebom. Du henter igjen chrommen i BMW-merket, dørhåndtak, emblemer og pyntelist på forskjerm, mens Ferric Grey hentes igjen i "finnene" nederste i støtfangeren og speil. Tenker det er en fin balansegang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det ble lekkert og noe som gir et helt annet uttrykk enn det som opprinnelig stod på. M550d-grill med Ferric Grey blir nok fint ( @ahj  har det på sin), men jeg tror å lakkere chromerammen også blir skivebom. Du henter igjen chrommen i BMW-merket, dørhåndtak, emblemer og pyntelist på forskjerm, mens Ferric Grey hentes igjen i "finnene" nederste i støtfangeren og speil. Tenker det er en fin balansegang. :) 

Hmmm…. Du sier noe der med chrome’en. Men jeg har en ekstra grill så det er jo bare og prøve. Chrome rammen kan løses fra grillen og bare skifte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) Tilbake i M550D. Style 373m s.13
22 minutter siden, papertiger skrev:

Dette såg veldig bra ut! Kom de ferdige med dekk ok for xdrive?

Michelin pilot sport 4s på dem ganske nye. Kom fra en 650i xdrive så håper dem er ok da. Målte ca 2 cm forskjell i rulleomkrets så det bør vel være innafor? Det tilsvarer rett under 1% forskjell. Er meningen og ta disse dekkene over på Alpina felgene.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3509.thumb.jpeg.f81ff3ff785bdb8e02e438eac351bd89.jpegIMG_3508.thumb.jpeg.f24bc37f2d92f53ce325a046e00e5ef9.jpegAlpina felgene har nesten nye Pirelli P Zero dekk bak men ett billig merke foran. Bilen dem kom fra hadde ikke xdrive. Men når jeg måler dem er dem faktisk på mm like i rulleomkrets. Da er det vel bare til og prøve dem på da?

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å kjøre på med Alpina-felgene. Lik omkrets er det som gjelder.
 

Er Michelin-dekka stjernemerkede? 2cm hørtes mye ut. Jeg har 8mm (snaue 0,4%) avvik på mine (som jo har *), og det er egentlig litt mer enn jeg liker 😛 OCDen min sier NULL AVVIK!! Men noe slack skal en jo tåle. 4S* dekkene på 4-serien hadde 0mm forskjell i omkrets når jeg la de på i vår, jeg er nå på fjerde sesongen på disse. 

Når det er sagt, hadde bilen sagt fra om den ikke liker det :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelin dekkene er ikke stjernemerkede. Men dem har jo rullet en del mil på 650 i xdrive tidligere. Kjørte ett par mil i dag og dem var fine og kjøre på. Merket ingenting på bilen. Rulleomkrets kalkulator sier 1% forskjell på 245/35-20 og 275/30-20. Er nok bare når dem er stjernemerket dem blir like.

285/30 bak hadde stemt bedre.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) Tilbake i M550D. Style 373m s.13. Alpina s.14
  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...