Gå til innhold

E46 M3 - G11 730d. Porsche planer


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, E.C. skrev:

Hvilken linse bruker du til interiør? Fast? Evt. er den fullt zooma ut på noen av bildene?

Bruker 18-55mm linse på EOS 1300D kamera, har ikke snøring om det er bra men @idapederse gikk god for dette da jeg rådførte meg med henne som kan dette temaet. På bildene har jeg som regel veldig mye zoom og da spesielt av interiøret, føler dette gir beste detalj looken på bildene. Utvendig og går jeg ofte et stykke i fra og zoomer inn. 

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Du må jo bare få Style 629 til det klassiske utseendet der. Herlig å se 7er uten M-sport. Personlig synes jeg bilen virker langt mer gjennomført uten M-sport. 

Har sendt avgårde forespørsel til våre danske venner! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2024 den 9.49, Olaandref skrev:

Nydelig bil du har funnet deg 👌👌

Tusen takk! :) 

 

For de som finner det interessent her er høydepunktene fra utstyrs listen fra forhandler, jeg får dessverre ikke til VINdecoder lenger så her mangler jo ganske mye. 

- Design Pure Excellence Eksteriør

- Cognac Nappa Skinn Interiør

- Integral Active front steering (4-hjuls styring)

- Laserlys med Fjernlysassistent

- Bowers & Wilkens Diamond High End

- Fjernbetjent parkering via fjernkontroll

- Klima kontrollerte seter med Kjøling/Varme + Massasje

- Elektriske Comfortseter m/memory

- Alcantara Individual takhimling

- Skinntrukket Dashbord

- Soft Close automatikk

- 360 Surround View med 3D visning

- Ambient Luft Pakke

- Gesture Control

- Executive Drive Pro

- Adaptivt luftunderstell

- Comfort Access

- Soltak i glass

- Driving Assistent Proffesional 

- Adaptiv cruisecontroll med stop&go

- Skjermstyring bak

- HeadUp display 

- Varme dempende glass

- BMW Display Key


- Elektriske solgardiner

Og forsikring på en 730D kontra 750i utgjør litt over 1000kr pr måned, betaler egentlig ganske lite i forsikring med tanke på det er med maskinskade. 
 

————————————————————-

 

Ellers har jeg endelig gått til innkjøp av sim rig, har ønsket meg dette lenge og nylig kjøpte jeg inn et G29 logitech ratt til ungene som ga mer smak. 
 

Følgende er kjøpt:

Redbull sitt offisielle lisensierte sete som det sies Max bruker på sitt oppsett men det kan være svada. Men skikkelig kvalitet må det være til 15k også sitter man i samme stilling som en F1 bil. IMG_2528.thumb.jpeg.17cfdb58411ae1c138bac147963a4a7b.jpegIMG_2529.thumb.jpeg.ef4ff44d22654a1e43e9ad97edf161e6.jpeg

Fanatec CSL DD IMG_2533.thumb.jpeg.7c46988a69434b9316a452b957aa63f5.jpegIMG_2532.thumb.jpeg.1da6688bdbdda0cddedb6ff87e3e206c.jpeg

 

CSL elite McLaren GT3 V2 IMG_2538.thumb.jpeg.ba7a7c183070bb5ed2bf8d4e33df38ce.jpeg

CSL pedaler med loadcell IMG_2536.thumb.jpeg.0dfbc3490f04bae181676fca24dd2f3c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - E34 535i - G11 730d. Sim rig kjøpt!

Kjekt med sim! Jeg har brukt min alt for lite, men satser på at det blir noen flere timer etter hvert. Bestemt deg for skjerm(er)? Jeg kjører 49" curved i "folkelig-oppløsning" og syntes at det fungerte rimelig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

Kjekt med sim! Jeg har brukt min alt for lite, men satser på at det blir noen flere timer etter hvert. Bestemt deg for skjerm(er)? Jeg kjører 49" curved i "folkelig-oppløsning" og syntes at det fungerte rimelig bra. 

Hvilket oppsett kjører du med? Og hva spill spiller du?
 

Jeg kunne gjerne tenkt meg en god curved skjerm men disse fungerer dårlig har jeg hørt på Xbox series x, så det blir bare en vanlig skjerm men da med 120hz - 4K - minimal input lag - hdmi 2.1

Jeg hadde egentlig bestilt et veldig rått oppsett fra Moza men oppdaget etter bestilling at det kun passe til PC og ikke aktuelt å begynne med gaming PC i tillegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sim-racing er moro. Kjøpte selv G920 og ett vanlig Playseat-oppsett for over 3år siden og kjørte med det i 2år inntil jeg gikk for akkurat samme fanatec-oppsettet som du har kjøpt nå. Da ble playseatet bygget om med egensveiset rig, der jeg bare brukte opp igjen setet og justeringen. 

Synes bremsepedalen er vel stiv ut ifra boksen, så jeg modifiserte den med å sette inn en blå fjær (ganske vanlig modifikasjon viss en søker litt). 

Bruker selv xbox og har ingen planer om å gå over til pc, et stort minuset per dags dato er mangelen på å kunne bruke alle knapper og funksjoner. Synes forøvrig Asetto Corsa Competizione er det som har bydd på mest engasjerende "kjøreopplevelse" 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med simrig :) Om jeg hadde plass til det hadde jeg bygd det og men får ikke lov a bygge det i stua... 

Jeg solgte forresten min originale manuele sportseter fra X1'en til en far og 2 sønner tipper alder 9-12 som skulle bygge en simrig med de. Regner med din Redbull sete er vel en hakk opp fra det ;) 


Blir spent på hvordan det ser ut når du satt alt sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du skal begynne med simracing.😁 Si ifra hvis du spiller Assetto Corsa eller Assetto Corsa Competizione, så kan vi ta noen virtuelle kjøreturer sammen.👍 Årets høydepunkt for sim racere må vel være Assetto Corsa Evo.

Fordelen med simracing er at man sparer mye penger kontra det og kjøre ekte bil, men i likhet med bil kan man dessverre ende opp med å bruke altfor mye tid og penger på utstyr her også, noe jeg dessverre vet altfor godt.😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snagg30 said:

Hvilket oppsett kjører du med? Og hva spill spiller du?

Assetto Corsa Competizione og PC. Har stol/rig som var å kjøpe på komplett, Svive D1 + skjermfeste som hører med. T300 og T-LCM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BjornarHS skrev:

Sim-racing er moro. Kjøpte selv G920 og ett vanlig Playseat-oppsett for over 3år siden og kjørte med det i 2år inntil jeg gikk for akkurat samme fanatec-oppsettet som du har kjøpt nå. Da ble playseatet bygget om med egensveiset rig, der jeg bare brukte opp igjen setet og justeringen. 

Synes bremsepedalen er vel stiv ut ifra boksen, så jeg modifiserte den med å sette inn en blå fjær (ganske vanlig modifikasjon viss en søker litt). 

Bruker selv xbox og har ingen planer om å gå over til pc, et stort minuset per dags dato er mangelen på å kunne bruke alle knapper og funksjoner. Synes forøvrig Asetto Corsa Competizione er det som har bydd på mest engasjerende "kjøreopplevelse" 🙂

Har faktisk ikke prøvd skikkelig oppsett før men er hyppig bruker av YouTube og når formel1 sesongen er over sitter jeg å ser på E-sport. Og mitt inntrykk er at det virker ganske bra, er veldig spent!
 

Planen er å kjøpe inn Clubsport pedalene men får bli om ei stund da de vil komme på nesten 10k.  

 

Tenker å spille F1 / Asetto Corza / Forza motorsport men mest fokus på Asetto pga realismen. Skulle helst lastet ned Rudskogen og øvd men så heldig er jeg vell ikke at banen finnes på Xbox?

1 time siden, mr.pingu skrev:

Kult med simrig :) Om jeg hadde plass til det hadde jeg bygd det og men får ikke lov a bygge det i stua... 

Jeg solgte forresten min originale manuele sportseter fra X1'en til en far og 2 sønner tipper alder 9-12 som skulle bygge en simrig med de. Regner med din Redbull sete er vel en hakk opp fra det ;) 


Blir spent på hvordan det ser ut når du satt alt sammen :) 

Får litt plass trøbbel selv, men er enklere å bestille også ta ting når det kommer tenkte jeg. Men har hjemme gym i garasjen med en liten bod, tenkte å rive veggen og tømme boda også lage til en bule der. Da har jeg fullverdig gym og sim rig oppsett på samme stedet :D 

1 time siden, BrokeBoi skrev:

Kult at du skal begynne med simracing.😁 Si ifra hvis du spiller Assetto Corsa eller Assetto Corsa Competizione, så kan vi ta noen virtuelle kjøreturer sammen.👍 Årets høydepunkt for sim racere må vel være Assetto Corsa Evo.

Fordelen med simracing er at man sparer mye penger kontra det og kjøre ekte bil, men i likhet med bil kan man dessverre ende opp med å bruke altfor mye tid og penger på utstyr her også, noe jeg dessverre vet altfor godt.😅

 

Da får du nok en PM av meg om litt :D 

 

Helt klart men når du skal gjør både dette og ekte banekjøring så begynner ting å virkelig svi:stupid:

 

—————————————————————

Trenger litt råd fra dere mer erfarne, jeg fikk nylig tilbud på Brian James henger som jeg godtok men i dag fikk jeg email om at egen vekten er 695kg og ikke 595kg som han sa. M3’n veier 1500kg og 7’ern kan trekke 2100kg så her mangler jeg jo 100kg i følge mitt hode, men selger sier at dette går bra pga man kan ha 100kg kule vekt. Jobber selger iherdig her for å få til salget og gambler med at det går?
 

IMG_2955.thumb.jpeg.8b78624e7ecfb4abeed43e92c546535e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker det tenker selger er at ved en evt. veiing på kontrollstasjon vil ikke Staten Vegvesen koble tilhenger fra kjøretøyet slik at evt. kulevekt ikke registreres på vekten. Høres litt spekulativt ut synes jeg og jeg har heller aldri hørt om at kulevekt kan trekkes fra.

Uansett er det vel slik at om man har førerkort BE så er ikke overvekt et like stort problem som om man kun har B-lappen. Med BE får du vel ikke bot før overvekten er ganske stor, kun kjøreforbud fram til overvekt er fjernet. Uansett ikke noe jeg ville planlagt med da det sikkert kan gi utfordringer mtp. forsikring også ved en evt. ulykke.

Denne selges visst for 36000,- og gir litt mer nyttelast, men er jo ikke nærheten av like kul som BJ hengerene :)  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=296957169&ci=2

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke regne med kulevekten nei (selv om mange gjør det). Dette er også en veldig vanlig "myte" i campingvognverden. En ting er å gjøre det en gang i blant og spille dum, men hadde aldri satset på dette som en permanent løsning. Tåpelig av selger å påstå dette, men er vel litt typisk selgersnakk. Man kan fint risikere å måtte hekte av hengeren ved evt. kontroll (gjøres normalt ikke, men er man i grenseland vil de nok gjøre dette).

I tillegg har du som nevnt bestilt dekkstativ (som du sikkert skal frakte dekk på) og slikt som også vil dra opp vekten.

@laffe Ingen forskjell på førerkortklasser med tanke på overvekt, regler og bøter. Reglene er like for alle så lenge det er snakk om personbil. I praksis skal det mye til å få bot ved overvekt , men så lenge man ikke får kjøre videre før vekten er innenfor er man uansett like langt.

Ellers må jeg gi deg skryt for turer, engasjement og bilkjøp 😛 Jeg kommenterer dessverre ikke så mye, men leser alt, og det er ikke måte på hvordan du styrer  på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt Er du sikker på at det stemmer helt? Har man B-førerkort får man vel automatisk en ganske saftig bot om de teoretiske vektene er over hva du kan kjøre med i henhold til bil og førerkort. Du blir vel som regel strengere straffet for dette enn hva du ville blitt med faktisk overlast på en lovlig bil/henger kombinasjon.

Med BE er det vel som med bobil at man må laste av, men kun får gebyr/anmeldelse om overvekt over 500kg? Det samme vil vel gjelde om man har B-lappen, og har en lovlig bil/henger kombinasjon, men med faktisk fysisk overlast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker ja, men man må skille epler og bananer.

Kjører man en kombinasjon som er ulovlig med førerkort klasse B (f.eks. bil og henger over 3500kg) kjører man jo uten gyldig førerkort, og får både bot og kjøreforbud. Kjører man derimot med en kombinasjon som er lovlig for førerkortet, og man har overlastet denne i forhold til vognkort vil straffen bli det samme, uavhengig av førerkort.

Eks.:
Har man en bil med tillatt totalvekt på 2000kg og henger med tillatt totalvekt på 1500kg (som da er lovlig med klasse B), og laster hengeren med 1700kg, vil ikke dette være mer lovlig eller mindre straffbart om man så har førerkort på romferje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awtMange tror jo at overlast på tilhenger er helt fyfy på grunn av oppslagene om høye bøter til folk som har kjørt med en bil/henger kombinasjon som ikke er tillatt med B-lappen. Mitt poeng er at man med faktisk overlast som regel kun risikerer og måtte laste av, mens det skal ganske mye til for å få bot/gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - G11 730d. Porsche planer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...