Gå til innhold

E46 M3 - 750i solgt


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

@hsd snakket med de faktisk nå på torsdag som var, men er enorme pris forskjeller og dette gjorde at jeg kiket litt videre. Mener du at Quaife er dårlig? Jeg har ingen erfaring med hverken det ene eller det andre så derfor spør jeg.

Quaife med 4.10 utveksling kommer på 30.000kr og hos limitedslip.de kom den på 65.000kr pluss frakt og mva. Skal sies at de spurte om budsjett hvor jeg sa det var ikke så nøye, mulig de kan tilby noe som ikke nærmer seg 100k totalt. Går utifra de valgte det grommeste av det grommeste når budsjettet ikke var så nøye  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snagg30 skrev:

@hsd snakket med de faktisk nå på torsdag som var, men er enorme pris forskjeller og dette gjorde at jeg kiket litt videre. Mener du at Quaife er dårlig? Jeg har ingen erfaring med hverken det ene eller det andre så derfor spør jeg.

Quaife med 4.10 utveksling kommer på 30.000kr og hos limitedslip.de kom den på 65.000kr pluss frakt og mva. Skal sies at de spurte om budsjett hvor jeg sa det var ikke så nøye, mulig de kan tilby noe som ikke nærmer seg 100k totalt. Går utifra de valgte det grommeste av det grommeste når budsjettet ikke var så nøye  

Quaife har en del bakdeler uten å ha noen fordeler syns eg.  Det ligger ei lang avhandling i 530d tråden når eg kjøpte drexler innmat med limitedslip. Kort forklart så syns eg argumentene som snakker ned lamellbrems bygger på tynne argumenter. Det ene er at man må bytte lameller, men dem holder jo fint 100-150k med ett par oljeskift som for de fleste blir en del år. Det andre er jo dette med at dem sammenligner mot 30 år gamle lsd enheter, det har skjedd ting der også, samtidig som dem ofte har levd ett tøft liv uten verken oljekift eller lamellsjekk. E39n er satt opp nesten uten forspenn, men balanserer og fordeler ut kreftene best mulig. Ingen lyder, ingen "låsing" samtidig som den aldri begynner å spinne på ett hjul uansett føre.

Det frista enormt med Quaife som eg hadde fått tak i for 11500,- ny da inkl mva fra schmiedmann ( eg har derimot kun dårlige erfaringer med dem så det var litt det også ) men etter MYE research inkl testing av en kamerats bil med quaife som bekrefta det eg var redd så vart det lamell ja. For meg ble det en stort tankekors dette med at den kan oppføre seg som en åpen diff om du har ett hjul uten grep eller i lufta. ( konseptet heter jo torque biasing differential, så den må ha litt å jobbe med) igjen lite trolig en situasjon du møter på bane med mindre du hopper på curbsen.

De prisene der virket høye syns eg då. er det snakk om komplett ny diff fra limitedslip? eg betalte vell 1850 euro + mva for 215K drexler innmat med 4 clutch med tilpassa fjøra forspenn og det syns eg ikkje var så hakkandes galt. Eg hadde veldig lite muligheter ellers då, mtp det er forskjell på offset til kronhjulet på diesel og bensin ( så uavhengig av at eg hadde en 215k diff var det uansett ikke mulighet å hente fra bensin M med 210)

Du har jo derimot litt andre muligheter her da, f.eks hadde det vert eg så hadde en kjøpt en e34 m5 diff med 3.91 som man fortsatt får tak i til OK pris og så flytta over 210 zf lsden ( som er egentlig lik drexler) og overhalt den med deler fra limitedslip siden han har tynnere lameller slik en kan montere 4 clutch med forspenn. Klart da har du 3,91 og ikke 4.10 eneste.

edit: lite ekstra punkt. Eg syns for all det Quaife har gjort en kjempejobb med å lage ettermonteringsmuligheter for å få LSD på ett så stort utvalg av differ som de har gjort. Selv om jeg mener lamellbrems er ett bedre produkt så er Quaife tusen ganger bedre enn en åpen diff :) ikke koster det skjorta heller.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen men så er det ingen med GT3 som tør å kjøre noe særlig mye pga kostnadene som kommer ved høy km.stand :P ref hjullager bytte på 100.000kr+ 

 

@hsd takker og bukker! Jeg har sendt ny email til de i Tyskland og forespurt flere tilbud. Blir 73.000kr dette før alt annet IMG_2195.thumb.jpeg.c2c8d9f809b26eee7a9cf79d3ff992b1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa, min går 8k i året som må vere innafor på en sommerbil😇 Mine Bmw sommerbiler går mellom 500-1000km🤷

Er spent på forbruket med henger når du skal nedover. Håper det blir høyt så jeg slipper begynne og sikle etter 750😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

@Skulebollen prøver å rettferdiggjør mine egne valg her, let me have it :D 

Hahah, er du ikke fornøyd med ny bilen eller savner du 7-serien? På tide å la folket se den nå 

Rykta seie at han slit med å få tatt gode nok bilde til at det er mulig å sjå hvilken bil det er 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

@Skulebollen prøver å rettferdiggjør mine egne valg her, let me have it :D 

Hahah, er du ikke fornøyd med ny bilen eller savner du 7-serien? På tide å la folket se den nå 

Ingenting kan måle seg med g11🥰

3 timer siden, GtiGtr skrev:

Rykta seie at han slit med å få tatt gode nok bilde til at det er mulig å sjå hvilken bil det er 😛 

Some assistenten er vertfall totalt fraværende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen har ikke assistenten din en hvit Porsche selv? Hvorfor ser vi ikke deg @GtiGtr på banekjøring i lag med oss? 
 

Ellers har vi blitt enig om et annet alternativ @hsd, jeg takker så mye igjen for hjelpen her. Har fått lest meg litt opp på forskjellene som du nevnte, samt de i Tyskland var veldig behjelpelig. Dette får bli oppgraderingen for i år, håper jeg. Er vell mulig å få noen kroner for min diff? Er nettopp overhalt :) IMG_2211.thumb.jpeg.69964a3cbe61e6e38a8642b16f53cb2a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

@Skulebollen har ikke assistenten din en hvit Porsche selv? Hvorfor ser vi ikke deg @GtiGtr på banekjøring i lag med oss? 
 

 

 

Både bil og eiger er gamle og full i bekymringer for at alt skal gå til helvette.  Sist @Skulebollen lokka meg med på tur så måtte eg jo bytte til Seat på dag 2 av ferien, ta fly heim ,og hente bilen 2 mnd seinare 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, GtiGtr skrev:

 

Både bil og eiger er gamle og full i bekymringer for at alt skal gå til helvette.  Sist @Skulebollen lokka meg med på tur så måtte eg jo bytte til Seat på dag 2 av ferien, ta fly heim ,og hente bilen 2 mnd seinare 😛 

Koslig ferie med andre ord ?😩😩

Huff sånt må være møkk kjedelig ..

Men @Snagg30:

Imponert på hvordan du koster på og steller opp denne .

Denne blir megafet helt ærlig .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig diff  til rett bruk er viktig, jeg blir ikke dus med oem diff,den variabel greia synes jeg er noe piss vist der blir stor forskjell på grepet på bakhjulene:) 

Flott bil du har ordnet deg :) blir bra med litt Power upgrade , jeg har investert i portet topper til min E46 , så får man se om man skaffer seg noen skikkelig kammer til den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

@sveigis Takk for det! :D Synes dette fortsatt er halve moroa med bil, oppgraderinger på oppgraderinger. Sann sett passer jeg dårlig i en GT3 for der kan man ikke gjør så fryktelig mye selv. 
 

@skoglund Jeg tenker det er like greit å gjør det skikkelig når det først skal gjøres. Ellers takk for hyggelig ord! :) Du må poste litt mer om din du og i egen tråd 


 

Har fått gjort unna litt vedlikehold til før banekjøringen, pumpa til kjølevæska begynte og lage en litt funky lyd så denne ble byttet. Lille saken kostet over 5.000kr.. 73490350937__779EDFD9-4247-4B02-8CAF-A99AD7CD832A.thumb.jpeg.24fd6153079b2f0528b7604658da0abe.jpeg

 

Bremsene hadde sett bedre dager. Er litt spent på hvordan det blir med banekjøring og CSL fangeren som fjerner kjølingen kontra den vanlige. Etter montering av klosser og kjørte disse inn plinget det overraskende mye i stålet når jeg parkerte. IMG_2207.thumb.jpeg.fd0bb590c4ecc6dc684d21eb9baae695.jpeg

 

Mekanikeren "min" har nylig kjøpt seg ny skute, dette ble første gangen min i en G05 45e. Denne hadde B&W i tillegg samt M setene og mye mer, for en deilig bil med store bokstaver. Bilen hadde deilig skinn over alt, alt føltes 100% skrudd sammen. Han hadde rundt 80km estimert rekkevidde på strøm, og for min del som har alt så og si innen 10km rekkevidde ville en slik bil vært midt i blinken. Kunne brukt bilen i flere dager før jeg måtte ladet, og spare en V8 for denne type kjøring hadde lettet en del på samvittigheten. IMG_2200.thumb.jpeg.8dc906645131468127380bb21fbc9d06.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Snagg30 said:

Mekanikeren "min" har nylig kjøpt seg ny skute, dette ble første gangen min i en G05 45e. Denne hadde B&W i tillegg samt M setene og mye mer, for en deilig bil med store bokstaver. Bilen hadde deilig skinn over alt, alt føltes 100% skrudd sammen. Han hadde rundt 80km estimert rekkevidde på strøm, og for min del som har alt så og si innen 10km rekkevidde ville en slik bil vært midt i blinken. Kunne brukt bilen i flere dager før jeg måtte ladet, og spare en V8 for denne type kjøring hadde lettet en del på samvittigheten. 

Fordelen med V8er er jo at man har en god unnskyldning for å kjøre mye lengre! Hvem liker vel ikke å bruke 30 minutter på å kjøre til treningssenteret som ligger 10 minutters gange unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - 750i solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...