Gå til innhold

i4 M50 vs. M3 Competition


The Espen
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal bli spennende å se i4 M50 mot M3 Competition med Xdrive, så blir sammenliknings grunnlaget litt mer riktig ettersom begge da har Xdrive :) 

Helt enig! Jeg regner ikke med at det er xDrive på M3 Comp-en. Asfalten ser jo også litt våt ut, men dette er uansett cred til i4 M50. Men, det er kanskje mer spennende å se hvordan i4 M50 slår Tesla 3 Performance - all den tid BMW oppgir 0-100 til 3,9 og Tesla oppgir 0-100 til 3,3. Hvem er det som ikke snakker sant? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Espen skrev:

Ganske brutalt å se hvordan i4 M50 knuser M3 Comp. 😅

 

Og ganske morsomt å se hvordan i4 M50 knuser Tesla 3 Performance. :D

 

 

 

Knuser og knuser, kanskje det dummeste jeg har lest på en stund, får vel nesten sammenlikne to xDrive mot hverandre. De kjører M3 comp XDrive på 11,3 sek, og enda raskere andre steder har jeg sett, men uansett raskere enn 11,9 sek som I4en bruker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Hadde vært langt mer interessant å sett begge gå rundt en sving, dragrace sier lite om bilens egenskaper.

 

Tror resultatet hadde vært noe annet da

 

7 minutter siden, Lars S skrev:

Knuser og knuser, kanskje det dummeste jeg har lest på en stund, får vel nesten sammenlikne to xDrive mot hverandre. De kjører M3 comp XDrive på 11,3 sek, og enda raskere andre steder har jeg sett, men uansett raskere enn 11,9 sek som I4en bruker. 

 

 

Hehe... jeg er selvfølgelig enig at en M3 Competition er en mye råere bil, men i klippet jeg viser til, så blir den knust. At den slår en i4 M50 på de aller fleste parametere er det liten tvil om. Drag Race mellom bensin og el er uansett dårlig gjort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, The Espen skrev:

Helt enig! Jeg regner ikke med at det er xDrive på M3 Comp-en. Asfalten ser jo også litt våt ut, men dette er uansett cred til i4 M50. Men, det er kanskje mer spennende å se hvordan i4 M50 slår Tesla 3 Performance - all den tid BMW oppgir 0-100 til 3,9 og Tesla oppgir 0-100 til 3,3. Hvem er det som ikke snakker sant? :D

I forhold til pris her i Norge så er det helt klart imponerende, mye ytelse for pengene. 

Tesla juger og jukser som bare ett Elon Musk ledet selskap kan. De bruker roll out tall på sine målinger, så i det virkelige liv så blir det sånn som i videoen over her. 

2 timer siden, Lars S skrev:

Knuser og knuser, kanskje det dummeste jeg har lest på en stund, får vel nesten sammenlikne to xDrive mot hverandre. De kjører M3 comp XDrive på 11,3 sek, og enda raskere andre steder har jeg sett, men uansett raskere enn 11,9 sek som I4en bruker. 

Glem heller ikke at i4 M50 har en fattig toppfart på 225 km/t, som jeg synes er helt latterlig på en bil med slike ytelser. Det må være kjedelig for den tyske i4 sjåføren å bli frakjørt av en 520d på Autobahn 😅Selvfølgelig helt uvesentlig i Norge, men likevel.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tesla juger og jukser som bare ett Elon Musk ledet selskap kan. De bruker roll out tall på sine målinger, så i det virkelige liv så blir det sånn som i videoen over her. 

Er ikke det standard for alle amerikanske bil selskap å bruke roll out tall? Som jeg da tror er "6kmt-96kmt"?

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

I forhold til pris her i Norge så er det helt klart imponerende, mye ytelse for pengene. 

Tesla juger og jukser som bare ett Elon Musk ledet selskap kan. De bruker roll out tall på sine målinger, så i det virkelige liv så blir det sånn som i videoen over her. 

Glem heller ikke at i4 M50 har en fattig toppfart på 225 km/t, som jeg synes er helt latterlig på en bil med slike ytelser. Det må være kjedelig for den tyske i4 sjåføren å bli frakjørt av en 520d på Autobahn 😅Selvfølgelig helt uvesentlig i Norge, men likevel.

I4 M50-sjåfører i Tyskland kommer bare til å bruke riksveier med to filer i hver retning og mange trafikklys. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2wd mot 4x4 på det som ser ut som vått… Ja det resultatet gir seg litt selv i starten. Mulig vi har forskjellig ordforråd, men noe knusing ser jeg ikke i disse videoene 🙃

Endret av Ron788m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragrace gir meg egentlig ingenting, det er banekjøring som viser hva bilen er kapabel til, med det sagt er det jo lettere å sammenligne 0-100-tider. Det er moro å se at en i4 gjør det så godt, men jeg hadde blitt overrasket om den gruset M3 xDrive på bane. Vi har aldri snakket ned om M135i fordi den gjør det svakere enn M3(wild guess, har ikke tallene for de her nå), så det blir feil å snakke ned om i4. Det er to skikkelig flotte biler og i4M50 er en fantastisk bil BMW har levert, og for de som vil ha bensin, vel M4 er samme bil som i4, eventuelt M3 om en vil ha den. Og jeg applauderer de som går motstrøms å kjøper bensin-M eller nesten-M-diesel, nyt den! Likevel er det liten tvil om at i40 M50 er mest for pengene idag, men det er ikke alltid det betyr noe. Og det er greit :) Liker lyden i M3, gir meg gåsehud, personlig har jeg ikke hatt en bil med grom motorlyd, dessverre, så følelsene har ikke bygget seg opp og derfor er ikke behovet der heller. Tror mye kan ligge der :) 

Gleder meg til skikkelige banetider med i4 kommer ut. 
 

Det er ikke meningen å være så diplomatisk :lol: 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I4 har fått ord på seg for å ivareta BMW-DNA'et på en god måte, så jeg blir ikke overrasket om den biter godt fra seg på en bane også, til tross for vekten. Pga den "lave" toppfarten har den nok et handicap på ringen, men som man ser, har den (selvsagt) alt vært der:

image.png.376f2adf91d2acd38907b9399c3bb475.png

image.png.aac57712af03137c904e521701e5bdc6.png

(Dårlig kvalitet pga screenshot fra youtube).

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...