Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å leverte inn front og bakrute for montering, gjenstår lakkering av støtfangere, dører og panser- dørene og panser blir montert av karosseridfirma så alt er lettere å transportere- men fikk nå sett bilen live!

noen bilder:0365B9FA-835A-450A-93CA-55E03714BEC7.thumb.jpeg.7533ad9e59274ba8c734b66a61b3b182.jpeg525B6C51-FEA1-4FBF-8ECC-F63937539EEF.thumb.jpeg.a6107977fe9ddc0da41cecc76e2a3777.jpeg1BB0C614-6831-47F3-B79B-300EDBF279C1.thumb.jpeg.6b432d1e7884840ffcef57a347e9f1f8.jpeg069F15BD-27FF-413C-AB8A-A700D66EF000.thumb.jpeg.8a6a69b708431e26f9d2a85c2b7ce74d.jpegB92AFE35-B9B1-431E-AAF3-65A945517242.thumb.jpeg.402e649b7ccd95bea7bef3fed08ed3dd.jpeg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Så moro med nylakkert bil 😃👍 Jeg ser du beholder hullene i skjermene og dermed skal ha hjulbuelister. Det burde vel være greit å ha dette så lenge bilen er en sommerbil 😄 Blir moro å se ferdig resultat ☀️👍

Skrevet
16 minutter siden, DrSakke skrev:

Ja, har ikke tenkt over det noe spesielt. Tenker at å sveise igjen hullene øker risikoen for rust mere en å beholde eksisterende hull der det ikke er rust nå...

Plasthjulbuene må jo på denne igjen .😊

  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Går litt tregt her, forventer att jeg kan hente bilen innen en uke nå. Ellers er det litt angst rundt motor, er jo som sagt M106 bunndel med portet B34 topp som er flowmatchet til S38 innsug, kvassere kam. Komp blir hva jeg forstår ca 11.5-7. forrige eier har også satt på ARP studs. gjenstår montering av motor. 

Forrige eier har bygget en god del M30 og han ville brukt Cometic MLS pakning- mange andre sier at det bare er trøbbel og mener standardpakning er nok. 

Æ er ikke noen motorbygger og sliter litt med å bestemme meg. mulig ventilklaring er en del av saken? altså litt tykkere pakning ? 

Neste er motorstyring, må jo ha datasprut og nye dyser. 

E28goodies har en "plug and play" datasprut som er bygget inn i motronic-boksen de har også komplett pakke med sensorer, ev. coil on plug hvis man ønsker. Dette er basert på Megasquirt. Her er det også masse meninger når man spør. 

Noen tips? er det noen i Trøndelag som kan f.eks Megasquirt slik at jeg får stilt inn alt når den tid kommer? 

MVH

Sakke

Endret av DrSakke
skriveleif
Skrevet

Jeg har hatt Megasquirt på en E30 med turbo og opplevde ingen problemer med det.  Går ut fra at sprutet kommer med basemap når du kjøper fra en sånn plass?  Betaler du lisesns på tuningprogrammet får du også en autotune-funksjon som fungerer ganske godt.
Egil er en kunnskapsrik kar det er verdt å ta en prat med
https://www.estuning.no/

Skrevet

Da luraste du kan gjera med datasprut e å snakka med han so ska mappa bilen din om korleis datasprut han anbefala. Sjøl ska eg kjøpa MaxxECU når den tid kjem sidan mappefyren ha bra kontroll på da 🙂

Skrevet
På 26.8.2022 den 14.04, DrSakke skrev:

Går litt tregt her, forventer att jeg kan hente bilen innen en uke nå. Ellers er det litt angst rundt motor, er jo som sagt M106 bunndel med portet B34 topp som er flowmatchet til S38 innsug, kvassere kam. Komp blir hva jeg forstår ca 11.5-7. forrige eier har også satt på ARP studs. gjenstår montering av motor. 

Forrige eier har bygget en god del M30 og han ville brukt Cometic MLS pakning- mange andre sier at det bare er trøbbel og mener standardpakning er nok. 

Æ er ikke noen motorbygger og sliter litt med å bestemme meg. mulig ventilklaring er en del av saken? altså litt tykkere pakning ? 

Neste er motorstyring, må jo ha datasprut og nye dyser. 

E28goodies har en "plug and play" datasprut som er bygget inn i motronic-boksen de har også komplett pakke med sensorer, ev. coil on plug hvis man ønsker. Dette er basert på Megasquirt. Her er det også masse meninger når man spør. 

Noen tips? er det noen i Trøndelag som kan f.eks Megasquirt slik at jeg får stilt inn alt når den tid kommer? 

MVH

Sakke

Sett på Athena coopering toppakning? 

Skrevet
3 minutter siden, DrSakke skrev:

Ja.... hvorfor velge det ene eller den andre-jeg aner ikke...

mvh

sakke

Jeg så nettopp en video om MLS og Cooperring pakning. MLS krever nyplana topp og blokk mens Coopering ikke krever det. Kun rens av topp og blokk. Coopering er den pakningen jeg selv kommer til å gå for nå som jeg holder på sette i stand ny motor etter at den forrige røyk. Tykkelsen på Coppering er 1.60 mm mener jeg, så noe tykkere enn orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...