Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slutter aldri og forundre meg hvor mange inkompetente folk det finnes rundt omkring. Det er jo en grunn til at andre bremser skal godkjennes hos biltilsynet. 

Litt utenfor mitt kompetanse område men det bør vel være en mulighet til og sveise igjen hullet og borre det opp på nytt igjen. Uansett en jobb for et mekanisk verksted. De er jo ubrukelige nå.

Skrevet

Jaja ingenting overasker meg heller når det kommer til selvutnevnte sleggemekanikere .

Kjipt som fy uten tvil dette 😩😩

Stod disse på bil eller kjøpt utenom?

Skrevet
2 timer siden, sveigis skrev:

Jaja ingenting overasker meg heller når det kommer til selvutnevnte sleggemekanikere .

Kjipt som fy uten tvil dette 😩😩

Stod disse på bil eller kjøpt utenom?

Sto på bil, bilen hadde "oppgraderte bremser" Alt så veldig bra ut ved inspeksjon, dette ble åpenbart først etter at alt var demontert

Skrevet
På 6.1.2026 den 22.17, DrSakke skrev:

Ja, da har jeg skrudd igjen. 
begynte å demontere høyre siden foran. 
runda seff av umbrakoen i bremseskiven.

så tar jeg av calipperen og ser dette...IMG_5127.thumb.jpeg.e5dfbcdbdc1d35c3768a36b22aadad24.jpeg

IMG_5126.thumb.jpeg.ac78169745c5b42b10537dec6c2b1f8a.jpeg

sjekker da det fjærbenet som jeg tog løs tidligere... ja, akkurat samme der.

IMG_5125.thumb.jpeg.a7e54e1a5caba96ce29dcb8f21bb4c97.jpeg

IMG_5124.thumb.jpeg.5520a8a7d58874ebefce9b5be1b4b82c.jpeg

erre faen mulig. Forrige eier har utvidet hullene for at calipperene skal passe. 
skulle angivelig være 4 stempel brembo fra 7-serie/e34. 
Disse skal jo være bolt on...han måtte ha brukt e38 eller noe.

disse er vel ødelagt?

faen, e28 ABS stolper vokser jo ikke på trær...

faen

Sakke

De fra e38 er ikke bolt on iallefall, da kreves en adapter som fåes kjøpt på bl.a e28goodies mener jeg. Har solgt mye e38 bremser til e28 når jeg dreiv med delebiler😅 men mulig han her har fått de på uten adapter… kjipt! Håper du får ordna det

Skrevet
4 timer siden, ehaugsnes skrev:

De fra e38 er ikke bolt on iallefall, da kreves en adapter som fåes kjøpt på bl.a e28goodies mener jeg. Har solgt mye e38 bremser til e28 når jeg dreiv med delebiler😅 men mulig han her har fått de på uten adapter… kjipt! Håper du får ordna det

Ja, vet det. 
Ja, det er nettopp det han har fått til, bremsene var montert på når jeg kjøpte bilen. Han har utvidet hullene slik at bremsekalipperen kunne boltes på plass.

ødelagt helt prima fjærbein.

Skrevet

Detta burde jo vera grei skuring å få fiksa. Kapp av den "runde" delen, få nåken med dreiebenk til å laga ein ny med hol i midten og sveis den fast igjen.

Irriterande med ekstraarbeid, men da kunne heldigvis vore verre 🙂

Snapchat-1185512251.jpg

Skrevet
2 timer siden, RF91 skrev:

Kapp av den "runde" delen, få nåken med dreiebenk til å laga ein ny med hol i midten og sveis den fast igjen.

Ca like god løsning som å utvide hullene som allerde er gjort der. 

Skrevet
3 timer siden, Kvasi skrev:

Ca like god løsning som å utvide hullene som allerde er gjort der. 

Her må du gjerne komma med meir utfyllande info 😄

Skrevet

Har vært borti nesten noe av det samme selv på gamlebilen, fikk til svar av maskinverkstedet at dette ikke var mulig siden "Det endrer den originale kornstrukturen på metallet til bremsekaliperen, og den kommer aldri til å bli like sterk igjen". Det var dog en kaliper, men regner med samme prinsippet gjelder her. 

Skrevet
7 timer siden, RF91 skrev:

Detta burde jo vera grei skuring å få fiksa. Kapp av den "runde" delen, få nåken med dreiebenk til å laga ein ny med hol i midten og sveis den fast igjen.

Irriterande med ekstraarbeid, men da kunne heldigvis vore verre 🙂

Snapchat-1185512251.jpg

Problemet er vel å få alt beint slik at calipperene sitter riktig ift skivene. 
fylle inn med TIG og borre nye hull muligens- men der og legger man MYE varme i området og man kan jo lure på om det blir rigtig det heller....

Skrevet

E heldigvis mange vega til Rom 😄 Ein trenge heldigvis ikkje å heilsveisa holet i ein omgang. Og om du finne ut at du vil kappa vekk skiten og sveisa på ein ny so e da jo berre å montera bremseskiva, bolta nye sveisedelene på kaliperen, lina alt opp og punkta da isamen. Deretter sveisa alt mens ein passa på at ingenting slår seg 🤷‍♂️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...