Gå til innhold

DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot

DrSakke
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg så nettopp en video om MLS og Cooperring pakning. MLS krever nyplana topp og blokk mens Coopering ikke krever det. Kun rens av topp og blokk. Coopering er den pakningen jeg selv kommer til å gå for nå som jeg holder på sette i stand ny motor etter at den forrige røyk. Tykkelsen på Coppering er 1.60 mm mener jeg, så noe tykkere enn orginalt.

Hadde eg vore deg so hadde eg plana toppen før montering av cooperringpakning uansett. Ein lang alutopp kan fort ha vridd seg ørlitegrann og då e da ein av dei tinga so e lurt å gjera "mens ein drive på inni der" 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vell utifra komp en sugemotor? det du kan tenke på er jo hvilket behov du egentlig har, og velge pakning utifra det. 

Selv holder jeg på å øke effekten i en s14 med ca 40% fra org, der skal det på original bmw pakning eller oe ( elring). Enkelt og greit pga det ikke er behov for noe mer, og ser da kun fordeler med å kjøre original pakning kontra mls og cooper. 

Skal man opp i så pass effektnivå at man vurderer cooperpakning så tror jeg nok de fleste også gjør en større sjekk på topp og blokk i samme slengen uansett. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, blir sugis dette😊. Da trur jeg bare bestiller komplett pakke med pakninger fra wallotnesch. Ny reg.kjede og tannhjul. 
toppen og blokka skal være plana ferdig. 

det har vært snakk om noe låsepinngreier på oljepumpeakslingen -er dette noe folk gjør?.

Ellers er det nå klart for henting kommende fredag. Henger er leid og har avtalt isetting av front og bakrute på hurtigruta carglass her i trondheim.

mvh

sakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet bilen. Regnet så jævlig at å ta bilder i dagslys av en bil uten alle ruter på plass var ikke mulig. 
9251738E-FA7F-4967-B23B-DC0E669E2AF4.thumb.jpeg.1c2654b7dfd2f42605d9bde62de36c38.jpeg
leide en lukket iforwilliams -helt fantastisk henger, med elektrisk vinsj. A94288EA-04EC-4D65-9617-E7AF88342190.thumb.jpeg.bf159dae66d96417c2a2818d77895c8b.jpeg

dessverre har karosseriverkstedet glemt å gjøre en ting som vært avtalt-nemlig å lukke hullet for fabriksalarm i førerdørren. Byttet jo døren pga noe innvendig rust i den originale og døren jeg kjøpte hadde denne ekstrahullet. Såg den først når døra kom på døra(🤪) . Litt kjedelig men de skulle fikse det seinere.0A0A7B98-D048-466A-87AC-A4032796D2FB.thumb.jpeg.3172daeee6c205048c87ea7883b1ce03.jpeg

fikk også øvd meg skikkelig i av-og pålessing av bil samt rygging med svær henger. Skulle levere bilen til ....(båt)bilglass på lade for montering av frem-og bakruta. Var jo praktisk å gjøre samme dag som jeg hentet bilen slik at jeg slapp å leie henger en gang til med av- og pålasting etc. Anga både reg.nummer og bilmodell samt at ruta var med pakning og låselist. 
oppdager at verkstedet er plassert trangt i et kjøpesenterområde-heldigvis grei nokk plass for å rygge. Laste av bilen, ga delene og beskrev hva som skulle hvor. De begynte men hørtes litt usikre ut. 
De ringer en time seinere og sier de ikke har kompetanse. Og hadde ingen som kunne dette med "gammelbiler". Kunne de ikke bare sagt det når jeg ringte???
da var det bare å hente bilen, laste på å kjøre hjem. 
stoppet hos Riis bilglass på lade for å vise bilen og bestille time til 3/10(fridag)- må leie henger på nytt da og levere bilen. 
men de hadde helt tydelig greie på dette, hu som tok imot bestillingen hadde jobbet lenge og kunne dette og de hadde i tillegg tilgang til "pensjonister" hvis det skulle bli vanskelig. Hørtes betryggende ut.

davar det bare å plassere bilen i garasjen i venten på ruter.4807091B-E6A4-49F9-AE68-631B4B6944C7.thumb.jpeg.7787c70ed910a7d438c70f064b43e848.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det neste, spekulert en del på om jeg skal kjøpe ny frontrute til den- den som er der er original og i relativt god stand.

trenger ikke å spekulere lenger:

D1759329-9A58-4E8A-A7C3-63AA6FBCC3BB.thumb.jpeg.816f0b3e306dcf265f5c3e7f787b86a7.jpeg

den har overlevd utallige flyttinger, nå skulle jeg bare løfte den ut av bilen og sette den i garasjen så sprakk frontruta når jeg skulle løfte den. Var litt dårlig tid og ikke tak i midten.

så det blir ny fremrute da....

skal jeg ta en med grønt felt øverst eller bara en ensfarget?

ellers er alle delene og lakkert, front og bakfanger henter jeg om to uker-fikk ikke plass denne turen.A6D06673-7F97-4888-A9AB-3A22979D1394.thumb.jpeg.f5d3d29ffd881b8720188c78ddf17e2d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Du skal selvfølgelig ha grønn stripe på toppen. Du har vel også grønntoning i siderutene dine.

Men at et glassfirma ikke greide å montere rutene dine er jo nesten skandale, det greier du jo selv med litt god tid og en kraftig tråd.

Ja, har gjort det på en 2002:e. Dog vil jeg bare ha den "værtett nå"

mvh 

Sakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...