Gå til innhold

523i e60 n53 2,5l motor sluker 1.1 liter på mila


Rambo_
 Share

Anbefalte innlegg

  • Rambo_ changed the title to 523i e60 n53 2,5l motor sluker 1.1 liter på mila
12 minutter siden, *MrB* skrev:

På hva slags kjøring bruker den 1.1? For kun småkjøring er det helt på det jevne. Er det kun langkjøring er det for mye.

Småkjøring. Men lang r den på sånn 0.70. har manuell versjonen så det litt bedre har jeg hørt, men jeg får ikke gjort særlig mye langkjøringer siden jeg bor midt i byen nesten

Endret av Rambo_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primært 95, 98 kan også fint brukes (ulempen: dyrere L/pris.)

Det er også ting som kan påvirke bensinforbruk, som f.eks dårlige gamle tennplugger, gammelt skittent bensinfilter, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er N53 såpass dyre i drift ja?

Har en del kilometer med forgjengeren E39 523iA (M52B25), og disse gikk sjelden over literen. Helårsforbruk inkludert småkjøring og kalde vintere var 0.91, men gikk fint ned på 0.7-0.75 på turkjøring selv i høye hastigheter. 

For en person som heter Rambo og sliter økonomisk - har du vurdert motorsykkel?

bye-motorcycle.gif

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan kjøringen din egentlig er mye småkjøring rundt i byen og sånn så havner den brått borti det forbruket der. Min ligger på 0.9 på rask butikk tur. Eller så får jeg den fort ned i 0.75 til og fra jobb. Vært nedpå 0.65 på tur.. F11 vel og merke med N53 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ove67 skrev:

Det der er helt normalt på småkjøring. Jeg hadde en slik en (525 i) 2004-modell. Den brukte noe slikt og mer på vinteren - da var jeg oppe i 1,2 - 1,3.

Støttes. Min E61 525i (M54B25) bruker også nærmere det på småkjøring hvis man ikke er observant og prøver å kjøre økonomisk. På E6'n i 100/110 sone snitter den dog enkelt 0.7 på mila.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår E39 med automat og M54b22 motoren brukte også over literen på småkjøring. Tror det minste jeg hadde på langkjøring og fullpakka for ferie med den var 0,7. Når forbruksmåleren kan gå opp til 3 liter på mila er det nok bare sånn.

 

Det som kan hjelpe litt som folk har nevnt, er å sjekke tennplugger, filter, dekktrykk og kjørestil - men gratis blir det aldri.

 

Du kan kanskje trøste deg med at du betaler for bruken av bilen litt pr mil fremfor mange andre som får kostnaden senere i form av turboras eller annet gøy :D

( har n20b20 motoren og venter bare på at turboen sier god natt - det vil skje på et tidspunkt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N53 skal gå (og går) litt billigere enn M54, men det er ikke enorm forskjell, og du klarer lett å havne på 1.1 (og vel så det) på småkjøring med mange kaldstarter osv. Jeg har klart å kjøre den under 0.7 på langkjøring da, så det er mulig å få den til å gå ganske billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...