Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Style 124 på plass .Mandags upd.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med ett flott eksemplar av en M57 motorisert E61 👍 Disse bilene blir jo bare ikke gamle, de holder seg så utrolig bra.

Det er gøy at det faktisk er en norsk bil, mye 525d er Norsksolgt men ikke så mange 530d. 

Denne bilen har nå dukka for ei kule, for den har akkurat unngått rånerdøden. Disse bilene herpes i stort tempo for tiden. Dieselstuss, svartrøyk og LED bar skrudd rett i taket hadde vært neste stopp. Før den enten hadde blitt bretta rundt ett tre eller endt opp som delebil på ei Facebook gruppe. Selv om E60/61 ikke er helt der ennå så skal dette bli klassikere, denne har nå fått økt sine sjanser for ett langt liv betraktelig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Gratulerer med pen E61. Blir spennende å følge med på :)

Takk takk 😊

1 time siden, Walkabout skrev:

Gratulerer Jan, har vært spent på denne siden vi snakket sammen sist :) E61 med komfortstoler og HUD er noe eget, synes komfortstolene i E6X faktisk er bedre enn både F-serien og G-serien. 

Bare å bestille deg et sett med nye skilt hos vegvesenet, så ser denne 5 år nyere ut med en gang ;) 

Tusen takk Raymond .😊

Ja selve bilen er bra den og fint utstyrt og stolene er magiske .

Skilt må vel og byttes etterhvert ,men er mye mer som jeg prioritere først .😊

 

1 time siden, papertiger skrev:

Gratulerer med nydelig 5er Jan. Gikk egentlig bare å ventet på at denne skulle havne i dine hender, den var jo som skapt for deg. Såg ganske så velutstyrt også, med Dynamic Drive og Active Steering må jo dette være god turtransport å ratte rundt i, både på langtur og i trangere strøk.

Tusen takk Bjørn .

Denne var jo på en måte akkurat sånn jeg ønsket og håper den leverer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer så mye med ett flott eksemplar av en M57 motorisert E61 👍 Disse bilene blir jo bare ikke gamle, de holder seg så utrolig bra.

Det er gøy at det faktisk er en norsk bil, mye 525d er Norsksolgt men ikke så mange 530d. 

Denne bilen har nå dukka for ei kule, for den har akkurat unngått rånerdøden. Disse bilene herpes i stort tempo for tiden. Dieselstuss, svartrøyk og LED bar skrudd rett i taket hadde vært neste stopp. Før den enten hadde blitt bretta rundt ett tre eller endt opp som delebil på ei Facebook gruppe. Selv om E60/61 ikke er helt der ennå så skal dette bli klassikere, denne har nå fått økt sine sjanser for ett langt liv betraktelig 👍

Takk min gode venn 😊🙏.

Som du vet så elsker jeg jo disse og mener de fortjener livets rett .

Er jo det som er kult at den er norsk solgt ,det liker jeg og 😊

Ja det kan jeg betrygge deg med Fredrik at denne skal ikke jazzes opp og satser på at den leverer ❤️

Ps når du hadde din e60 ,kjente jeg virkelig savnet .😓

26 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Oiiii Gratulerer med flott kjøremaskin ! Like aktuellt dette design nå som ved lansering 😊🔝

Takk takk og enig 😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med herlig E61, Jan! Det var ingen dum bil du endte opp med, og etter å ha plukket litt på den andre bilen som var i tankene er det liten tvil om at du har gjort et riktig valg og godt kjøp. Gleder meg til å se mer av hva du gjør her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, denne så veldig hel og fin ut og må bare istemme @Fredrik 90her og takke at den unngikk rånedøden med jallattuning, downpipe fra Alibaba og led skiltlys fra Wish hvor kun den ene lyser til enhver tid. Du har jo vist deg å være en mester til å få bruksbiler til å vare tilnærmet evig så denne er jo knapt innkjørt i ditt eie 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du kjøpte denne bilen som jeg postet en link til i finn-tråden.  Ikke et vondt ord om tenåringer og unge mennesker, men de fleste er naturligvis "ikke helt der" til å verdsette, vedlikeholde og ta vare på eldre biler. Sånn er det bare, så kjekt å se at du kjøpte den. 

Dog håper jeg du er mentalt forberedt på skruing for å holde budsjettet litt nede? Jeg kjøpte selv en 2003 E60 530d med kun 165000km for akkurat 2 år siden (dvs ganske nøyaktig like gammel med samme km-stand som din bil på kjøpstidspunktet) , og den har ikke vært billig i drift.

Mesteparten er dog selvforskyldt da jeg ønsker å ha bilen i tipptopp teknisk stand og ikke er grom på skru selv. Har blant annet byttet vindusviskermekanismen og startmotor preventivt, innsugsmanifold (samt swirl-flaps) og turbo nå nylig da de var slitne etter 20 år og 215000km.  

Har kjørt 50 000km på nøyaktig 2 år nå, og den har vært vanvittig driftssikker, starter alltid og går alltid som den skal  utenom en morgen der jeg kom ut og fjørene foran hadde knekt i løpet av natta i januar i 15 minus.  Så mtp preventivt vedlikehold for å holde bilen i daglig drift ville jeg personlig byttet viskermekanismen, startmotor og fjører.  Det virker som disse er akilleshælen til eldre E60/61 M57 når det kommer til driftssikkerhet...Nok av annet også, men det er ting man kan leve med mens bilen er i drift.  Skjønner at dette er en bil du ikke har tenkt å ha lenge, så man må vel forsøke å holde seg i tøylene mtp påkost her ;-)

På tross av at jeg har kastet mye penger inn i det orient blaue hølet mitt så digger jeg bilen, synes den er en fryd å kjøre. Like god i 60 som 260 km/t og ikke minst tåler den å bli brukt HARDT. M57en har akkurat passe miks av "motor", lyd, ytelse og sjarm. Anbefaler deg å ta en Tysklands-tur med bilen i løpet av høsten for å komme under huden på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer så mye med herlig E61, Jan! Det var ingen dum bil du endte opp med, og etter å ha plukket litt på den andre bilen som var i tankene er det liten tvil om at du har gjort et riktig valg og godt kjøp. Gleder meg til å se mer av hva du gjør her. :) 

Takk Lasse og håper jeg har gjort det rette her .😊

Ok det var godt å høre sånnsett Angåede den andre .

Ja jeg skal oppdatere og styre så godt jeg kan her.

 

5 timer siden, Reef89 skrev:

Gratulerer med flott bil ja :)

Takk takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hpi skrev:

Grattis, denne så veldig hel og fin ut og må bare istemme @Fredrik 90her og takke at den unngikk rånedøden med jallattuning, downpipe fra Alibaba og led skiltlys fra Wish hvor kun den ene lyser til enhver tid. Du har jo vist deg å være en mester til å få bruksbiler til å vare tilnærmet evig så denne er jo knapt innkjørt i ditt eie 😊👍

Takk du 😊

Ja denne unngår det i mitt eie og skal være helt original .

Takk for fine ord ,for meg er jo dette en ny bil mtp km standen .

Alle de andre er jo gått over 300 foruten Comboen 😊

 

3 timer siden, Werther skrev:

Kult at du kjøpte denne bilen som jeg postet en link til i finn-tråden.  Ikke et vondt ord om tenåringer og unge mennesker, men de fleste er naturligvis "ikke helt der" til å verdsette, vedlikeholde og ta vare på eldre biler. Sånn er det bare, så kjekt å se at du kjøpte den. 

Dog håper jeg du er mentalt forberedt på skruing for å holde budsjettet litt nede? Jeg kjøpte selv en 2003 E60 530d med kun 165000km for akkurat 2 år siden (dvs ganske nøyaktig like gammel med samme km-stand som din bil på kjøpstidspunktet) , og den har ikke vært billig i drift.

Mesteparten er dog selvforskyldt da jeg ønsker å ha bilen i tipptopp teknisk stand og ikke er grom på skru selv. Har blant annet byttet vindusviskermekanismen og startmotor preventivt, innsugsmanifold (samt swirl-flaps) og turbo nå nylig da de var slitne etter 20 år og 215000km.  

Har kjørt 50 000km på nøyaktig 2 år nå, og den har vært vanvittig driftssikker, starter alltid og går alltid som den skal  utenom en morgen der jeg kom ut og fjørene foran hadde knekt i løpet av natta i januar i 15 minus.  Så mtp preventivt vedlikehold for å holde bilen i daglig drift ville jeg personlig byttet viskermekanismen, startmotor og fjører.  Det virker som disse er akilleshælen til eldre E60/61 M57 når det kommer til driftssikkerhet...Nok av annet også, men det er ting man kan leve med mens bilen er i drift.  Skjønner at dette er en bil du ikke har tenkt å ha lenge, så man må vel forsøke å holde seg i tøylene mtp påkost her ;-)

På tross av at jeg har kastet mye penger inn i det orient blaue hølet mitt så digger jeg bilen, synes den er en fryd å kjøre. Like god i 60 som 260 km/t og ikke minst tåler den å bli brukt HARDT. M57en har akkurat passe miks av "motor", lyd, ytelse og sjarm. Anbefaler deg å ta en Tysklands-tur med bilen i løpet av høsten for å komme under huden på den. 

Vet du noe ?

Når jeg så den så bare falt alle brikkene på helt på plass .😊

Sort som kona ville ha ,57 motor som jeg ville ha og så kjip original som bare det og det var sånn jeg ville ha den .

Angående påkost ,er jeg klar over at ting kommer og vil koste ,men er bare det at her er alle slitedelene du byttet på din og jeg  gjorde på forrige ,er byttet nå i senere tid og dette er gjort på merkeverksted .

Skal vise dere alle kvitteringene på bil i et innlegg nå senere .
Min plan på denne er å holde kostnadene så lave som mulig ,likevel skal bil være bra og som du sier like godt i 60 som i 200.

Hvor lenge jeg har den det er usikkert ,men salg tenker jeg ikke på nå for det er så herlig å ha en E6x igjen .

For en ting er sikkert ,magiske biler å kjøre .

Takk for at du delte link torsdag for 21 dager siden @Werther.😊

Nå står den her Inntil videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Det blir mer oppdatering i dagene som kommer ,men har gått så i ett de siste dagene .

Men ble Sverige tur idag og hadde valget mellom denne :

IMG_8043.thumb.jpeg.452b0b40610679853f2ece14730296c6.jpeg

Og denne :

IMG_0212.thumb.jpeg.6bac1c2a47364a3487039b06779233b0.jpeg

Hvem vant ?

Jo e28 😊.

 

 

Tråd med over 3 sider alt og jeg har ikke sett den før nå, gratulerer med fin vogn her og Jan, satser på dere får mye glede av denne fremover. Og så må jeg si det var rett prioritering av kjøretøy uansett, sesongen er snart over, den må brukes mens du fortsatt kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olaandref skrev:

Tråd med over 3 sider alt og jeg har ikke sett den før nå, gratulerer med fin vogn her og Jan, satser på dere får mye glede av denne fremover. Og så må jeg si det var rett prioritering av kjøretøy uansett, sesongen er snart over, den må brukes mens du fortsatt kan. :)

Takk @Olaandref😊.

Satser på det samme her nå fremover .

E28 må brukes da sesongen snart er over og nå .

Trives jo like godt i denne som om jeg hadde hatt en 2022 modell ,sært ikke sant ?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsjobb 😊

Det er nå en uke siden bil ble hentet og idag ville jeg rett og slett ta en jobb innvendig på den ,eller vaske ut gamle eiere som det så fint heter visstnok .

For å si det såre enkelt så var dette ikke noe stor jobb da bil var omtrent strøken fra før ,likevel måtte jeg dalle litt .

Mattene var vel kanskje det verste selv om de ikke var ille en plass uansett igang og klare for rens :

IMG_0228.thumb.jpeg.134a3124f139f00510496358fd8b2eec.jpeg

Utstyr som ble brukt :

IMG_0229.thumb.jpeg.ec192f6189f4b725dda457196eda71a9.jpeg

Ble skrubbet godt :

IMG_0230.thumb.jpeg.bf135df14f82049196cf7b29a55abc66.jpeg

Støvsugde opp alt som kom ut av porene og de ble fine igjen.

Innvendig ble det vasket og støvsugd og ting ble som jeg ville ha det 😊

Bilder :

IMG_0226.thumb.jpeg.590d38dca7f8582243f2fd1f437619b3.jpeg

Bak :

IMG_0227.thumb.jpeg.1524b56ab0ab09033838a492200c6295.jpeg

Innstegslister på disse blir jo utslitt og stygge men sjekk disse :

IMG_0240.thumb.jpeg.1f3c5c6ac145d4f30e388c42603f9c86.jpeg

Der er simpelthen ikke et merke på de noen vei og det liker jeg .

Dørpaneler ferdig :

IMG_0232.thumb.jpeg.4e7d9510db44c35de7e898dc3a1678a5.jpeg

Stolene ble kun tørket av men disse må renses ,men ble sånn type rent nå :

IMG_0236.thumb.jpeg.d9c777dc23af3660674b5e4c60efc2ba.jpeg

Etterhvert kom matter på plass :

IMG_0234.thumb.jpeg.0e96736fd637734bfc425123dc4da5ef.jpeg

Dette:

IMG_0231.thumb.jpeg.a1787c9ff15e21688d742bcda5cd7bb2.jpeg

Og dette tilslutt :

IMG_0237.thumb.jpeg.b177e2f40629f63db7b348a249cdc11d.jpeg

Bilen har vi igrunn brukt svært lite da hun bruker Combo på jobb og jeg kjører jo e28 .😊

Men har brukt mye tid på å gå over bil nå i fred og det jeg har funnet i lakk ,lar seg lett poleres bort mener jeg .

Fått sett over alt av kvitteringer på bil og får å si det enkelt ,så er den påkostet noe grassat og .

Dvs at ting enten er byttet preventivt ,eller på diverse garantier der jeg .

Alt annet av servicer er gjort på merkeverksteder hele veien .

Likevel så ser jeg noen har jukset på ledningsnett bak på høyre side og her må jeg gjøre noe på sikt .

Elendig radioforbindelse til og med på den lokale predikantkanalen 😊

Så her tenker jeg nok et brudd på antenne ledning muligens .

Uansett små ting jeg ikke tenker så mye på .

Hvertfall nå har jeg en og tar ting etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lørdags upd .

Dette må være en sjeldent bra E61 rett og slett, som du sier, interiøret ser jo rent og fint ut, men det er noe med å vaske ut tidligere eiere og gjøre det til sitt eget. Virkelig en flott bil du har fått fatt i her Jan, men nå hadde jeg heller aldri trodd at du hentet hjem noe som var så mye dårligere enn dette heller 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Style 124 på plass .Mandags upd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...