sveigis Skrevet Januar 9 Forfatter Skrevet Januar 9 11 timer siden, Daniel. skrev: Må si meg enig angående E91 på vinterføre 😄 Er sikkert enda bedre med piggdekk kan jeg tenke meg. Ja her må jeg si jeg ble tatt på senga gitt 😊 Hørte flere sa de var gode og det var den ,faktisk en av de bedre jeg har hatt. Stødig og fin samt at man kan gasse på uten at disse gule lampene Kicker inn i tid og utid . Det kan nok fort være ja for pr dd så er vinterkjøring bare koslig . Daniel. reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 (endret) Det som er så fint med BMW er at en kan koble inn DTC, og dermed ha fremdrift med støtte, men at den hjelper fremfor å bremse ned. Jeg kjører mye på TRACTION om dagen som tilsvarer DTC på de nyere bilene, føler jeg har mer kontroll over bilen, og mer forutsigbart hvor grensa går på fart i forhold til slipp når det er glatt - bilen kamuflerer ikke slik den kan gjøre med alle systemer på. I tillegg tillater jo DTC/Traction mode litt slippvinkel, slik at en kan ha det litt gøy innenfor fornuftige grenser i hverdagen slik føret er i området nå Nå har jeg lite erfaring med gammel BMW på vinterføre, men har bare gode erfaringer med både 2WD og 4WD BMW - gitt skikkelige dekk. Med gode piggdekk tok F20'en seg fram overalt der vi trengte og prøvde. Der hvor jeg nå har det moro i Traction mode med i3S'en har jeg ikke sjangs til å få F11'en med xDrive til å slippe - den bare biter seg fast og drar avgårde, begge på gode piggfrie. Om jeg kan gi et tips Jan, så hadde jeg vurdert å få meg Bimmerlink og evt. Bimmercode, samt en OBD-DCAN-kabel med adapter til den telefonen du har, eller en blåtann/wifi-adapter. Da er du godt hjulpet med både koding og mer informasjon rundt feilkoder enn generiske OBD-feilkodelesere. Tenker bare så mye som bruker dette verktøyet så hadde du med dette fått mer hjelp direkte i verktøyet kontra å google betydning av feilkode. Endret Januar 9 av papertiger sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Januar 9 Forfatter Skrevet Januar 9 1 time siden, papertiger skrev: Det som er så fint med BMW er at en kan koble inn DTC, og dermed ha fremdrift med støtte, men at den hjelper fremfor å bremse ned. Jeg kjører mye på TRACTION om dagen som tilsvarer DTC på de nyere bilene, føler jeg har mer kontroll over bilen, og mer forutsigbart hvor grensa går på fart i forhold til slipp når det er glatt - bilen kamuflerer ikke slik den kan gjøre med alle systemer på. I tillegg tillater jo DTC/Traction mode litt slippvinkel, slik at en kan ha det litt gøy innenfor fornuftige grenser i hverdagen slik føret er i området nå Nå har jeg lite erfaring med gammel BMW på vinterføre, men har bare gode erfaringer med både 2WD og 4WD BMW - gitt skikkelige dekk. Med gode piggdekk tok F20'en seg fram overalt der vi trengte og prøvde. Der hvor jeg nå har det moro i Traction mode med i3S'en har jeg ikke sjangs til å få F11'en med xDrive til å slippe - den bare biter seg fast og drar avgårde, begge på gode piggfrie. Om jeg kan gi et tips Jan, så hadde jeg vurdert å få meg Bimmerlink og evt. Bimmercode, samt en OBD-DCAN-kabel med adapter til den telefonen du har, eller en blåtann/wifi-adapter. Da er du godt hjulpet med både koding og mer informasjon rundt feilkoder enn generiske OBD-feilkodelesere. Tenker bare så mye som bruker dette verktøyet så hadde du med dette fått mer hjelp direkte i verktøyet kontra å google betydning av feilkode. Vet du noe Bjørn ?Dette er flaut og si men jeg har jo glemt helt bort disse knappene og fordelene det kan gi 😩😩😅. Så kanskje bruke hjelpemidler som er på bil mer tenker jeg så takk for tips 🙌🙌 Angående Bmw og vinter ,så er jeg veldig fornøyd med de jeg har hatt oppigjennom og ser du nevner gammel her . En e34 med gode dekk er intet mindre enn imponerende på vinterstid altså 😊. Som sagt summen her er at jeg har lite og si på framkommeligheten på Bmwene jeg har hatt foruten e61en som er en vits kontra de andre . Ser du nevner F11 her og ja ,den tenker jeg er fenomenal uten tvil . Blir sånn eller nyere e70 som neste bil . Angående diagnose så har jeg en laptop med Ista ,ja alt men har skjedd noe med den så må få den opp og gå nå snart , Ellers takk for tips 😊😊 papertiger reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Januar 9 Skrevet Januar 9 Min første BMW var en E34, og eneste støttehjulet der var ABS. Den var kjempebra på vinterføre. Selv for en relativt uerfaren bilist som jeg var den gangen. Veldig forutsigbar, og tok seg godt frem på 205 piggfritt. (Jeg sladdet riktignok ut av en avkjøringsrampe på vått føre med den en gang. Men det var straffen for for mye herjing. Havnet på gresset og slapp heldigvis uten materielle skader). BMW med rwd er velbalanserte biler. De som kaller de kjelker har aldri kjørt en. Ron Jeremy og sveigis reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Januar 10 Forfatter Skrevet Januar 10 10 timer siden, *MrB* skrev: Min første BMW var en E34, og eneste støttehjulet der var ABS. Den var kjempebra på vinterføre. Selv for en relativt uerfaren bilist som jeg var den gangen. Veldig forutsigbar, og tok seg godt frem på 205 piggfritt. (Jeg sladdet riktignok ut av en avkjøringsrampe på vått føre med den en gang. Men det var straffen for for mye herjing. Havnet på gresset og slapp heldigvis uten materielle skader). BMW med rwd er velbalanserte biler. De som kaller de kjelker har aldri kjørt en. Tror de aller fleste deler samme erfaring med e34 på vinter som jeg og deg gjør😊. Ja ting skjer av og til når man skal være gøyal billist,har selv vært der 😅
sveigis Skrevet Januar 10 Forfatter Skrevet Januar 10 Igår måtte jeg avgårde en tur og i den forbindelse måtte jeg bruke e61en . Som nevnt tidligere er batteriet dårlig og bil stått noen dager ,men fikk liv i den : Går fort og Tine den av : Og hva skulle jeg ? Jo ei venninne av kona hadde endel ved hun skulle kvitte seg med som vi kunne få . Har jo ikke hengerfeste så ble fire turer med fullt bagasjerom og her fra opplasting : Lastet selvsagt ikke opp til taket her men gjevnt med ryggen til baksetet og fikk plass til litt. Når jeg sa at jeg hadde brukt den sorte til sånn kjøring ,falt ikke det i god jord til fruen men .. Et bilde fra vedkjøring: Så skal visst e91 på høyfjellet nå i februar 😊 Kona og to andre skal opp til Rauland på skitur og hotell . Og det er med skrekkblandet fryd jeg sender de avgårde så langt med Treg 18 opp daler ,ned daler og sprengkaldt men jeg har trua faktisk . Og klarer den det ,da har den forlengst bestått eksamen føler jeg .🥳 skoglund, CHNilsen, HakonLimseth og 4 andre reagerte på dette 7
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 06:19 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 06:19 Da er hverdagen tilbake her for fullt .😊 Vi har snø fått ,ja en typisk Januar men sånn er det . Jeg må si jeg hadde litt flaks på lørdag altså og her er greia : -Har feilkode på to glødeplugger og må jo bytte disse ,men får aldri somlet for å få kjøpt disse ,ikke minst byttet de heller om de hadde vært her . Saken er den at han jeg var hos har en sønn som ryddet i huset sitt og han hadde seks stykk originale nye glødeplugger : Samt nytt gløderele : Dette er jo ting som jeg må ha hvertfall pluggene ,så dette var kjekt . Jeg ser det skrives om at man må bytte kabel og mitt spm da er det pga at man har alt demontert eller pga det hører med bare for å ha gjort det ? Kjenner meg igjen at den blir nok byttet den og . Så nå har jeg litt og sysle med etterhvert og nye pakninger til innsug har jeg og . Men helga satte sine spor og våknet med influensa noe som er den verste mannesjuka som finnes ,vel der finnes verre ting 🤢🤢. Når du har fått betennelse i ei tann som de må trekke med 39 i feber og bedøvelse ikke vil kicke skikkelig inn . Da føler man at man lever ja . Godt å få bort møkka og igår ble det kjørt e61 til nevnte tur : God og varm og koslig å kjøre . Noen var mer uheldig enn andre på søndag: En liten Peugeot som valgte og brenne opp. Dagene fremover blir vel og få bort litt snø tenker jeg . E.C., mslello, eivi91 og 3 andre reagerte på dette 6
HakonLimseth Skrevet Tirsdag kl. 12:00 Skrevet Tirsdag kl. 12:00 Kjedelig med influensa… er jo nesten fast innslag rundt jul og nyttår, kan stille klokka etter det. Bra med originale glødeplugger 👍 Har alltid hatt best erfaring med OE eller OEM deler. Jeg byttet også plusskabel på min. Har hørt de kan svi seg hvis glødereleet ryker, men min så helt grei ut. Ble byttet uansett. Tror jeg har en liggende, hvis ikke er delenummeret: 12217798000 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 16:49 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 16:49 4 timer siden, HakonLimseth skrev: Kjedelig med influensa… er jo nesten fast innslag rundt jul og nyttår, kan stille klokka etter det. Bra med originale glødeplugger 👍 Har alltid hatt best erfaring med OE eller OEM deler. Jeg byttet også plusskabel på min. Har hørt de kan svi seg hvis glødereleet ryker, men min så helt grei ut. Ble byttet uansett. Tror jeg har en liggende, hvis ikke er delenummeret: 12217798000 Ja er jo verdens verste ting det 😅😅. Angående glødeplugger så er det vel greit med tilnærmet originale . Aha det med glødekabel var jeg ikke klar over at de kunne svi seg ,men jeg har kun feilkoder på pluggene . Hvertfall så får jeg bytte den og ,om du finner en ubrukt liggende så send meg gjerne en pm 😊
Daniel. Skrevet Tirsdag kl. 17:25 Skrevet Tirsdag kl. 17:25 Jeg byttet i hvertfall kabelen sammen med reléet på min. Må jo uansett kobles fra, så... 🤪 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Onsdag kl. 07:25 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 07:25 13 timer siden, Daniel. skrev: Jeg byttet i hvertfall kabelen sammen med reléet på min. Må jo uansett kobles fra, så... 🤪 Ikke noe og tenke på nei 😊,så kjøper en jeg og . Daniel. reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 15:29 Skrevet Onsdag kl. 15:29 Jeg kjørte og forbi den brannen. Tenkte først at det var et industribygg eller no som brant med tanke på mengde røyk. Ryker mye biler nå når det er kaldt og glatt. Passerte 6 vrak bare på vei til jobb i dag. Godt å se du bruker skikkelige deler. 👍 Altfor mye av de uoriginale virker bare ikke. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Onsdag kl. 17:11 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:11 1 time siden, Lars89 skrev: Jeg kjørte og forbi den brannen. Tenkte først at det var et industribygg eller no som brant med tanke på mengde røyk. Ryker mye biler nå når det er kaldt og glatt. Passerte 6 vrak bare på vei til jobb i dag. Godt å se du bruker skikkelige deler. 👍 Altfor mye av de uoriginale virker bare ikke. Akkurat. Samme tenkte jeg når jeg kom fra Tvedestrand sentrum . Ja voldsomt og hvor mange som ryker og blir vrak nå på denne tiden . Må prøve og holde meg til kvalitetsdeler på bilene ja eller så nærme man kan hvertfall . Ser jo bare på alle pakningene jeg byttet på e91 nå i 2025 . To av de var Topran og varte 5000 km og nå lekker det igjen . De som var originale eller E ring eller hva det het ,tett og fint .😊 Men når du er forbi Lars ,kom innom en tur for prat . Vært hyggelig det 😊
sveigis Skrevet Onsdag kl. 17:17 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:17 En superquick oppdatering fra dagens lille jobb. Kom ut og så dette : Altså fiks av viskerarm tidligere var Ingen suksess som jeg visste .😊 Heldigivis fikk jeg ny av @E.C. dønn iorden og er nå montert : Det er det eneste som har skjedd og denne uken . Kjenner jeg klør etter å skru her nå på den . Har jo litt som må gjøres her på den nå men det er gøy . Nydelig når alt er på stell til våren med Style 124 på plass ,nypolert og klar . Må prøve og finne et sportsratt med varme ,men det er ikke lett . E.C., KMT, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Fikk en tlf fra datteren min idag kl tidlig på morgenkvisten og var visst et problem med denne her : Da hun parkerte ,kom der et smell og bil falt ned på den ene siden og det var fjæren . Og da ringes det til pappa og hun er i bunnløs fortvilelse . Normalt sett så sier jeg ja og fikser dette ,men denne gangen sa jeg nei og det er to årsaker : -Orker rett og slett ikke og ligge på is hjemme /få den hjem på henger osv . -Har nok biler og skru på selv . Jeg sa til henne at du er utdannet mekaniker og kan dette lett selv pluss du har en mann!! Falt vel ikke heeeeelt dit hun ønsket muligens 😅😅 men jeg sa at få den inn i garasje ,jekk den opp så skal jeg instruere dere begge imorgen . Så imorgen skal jeg faktisk være formann i Bmw skruing og det blir koslig må jeg si 😊 Skal selvsagt ikke være en kødd og hjelper om de ikke får det til ,men kjenner mer og mer på den at jeg liker å slippe og skru på den bilen når de egentlig kan . Og komplette fjærbein med Sachsdeler hadde vi jo og de ble hentet idag. Så imorgen blir det 1 serie skruing 😊 Og i den forbindelse skal jeg ta en sjekk av div andre ting og i forstilling . Ellers måtte jeg en tur ned hit før idag: Altså Oddensenteret i Grimstad 😊 Og befrakter idag ble denne: Og gjør ingenting det og kjøre litt e61 av og til heller 😊 Så om ting går veien imorgen så blir det kanskje en oppdatering fra e87en og jobben der imorgen . Ampera reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå