F25x3 Skrevet August 28, 2024 Skrevet August 28, 2024 ix1 fully charged kampanje til 549'. Med storkunderabatt 528'. Det føles som mye bil for pengene. Mørke ruter og større felg på sommer kan vurderes, elektrisk passasjersete er standard i 2024 (2025?) utgaven. Ron Jeremy reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet August 28, 2024 Skrevet August 28, 2024 Kult funksjon ☺️ Du sier at det går 10 sek før og etter så man får 20 sekunder med sånne 3D bilder som man kan se på? Ron Jeremy reagerte på dette 1
Ron Jeremy Skrevet August 28, 2024 Forfatter Skrevet August 28, 2024 (endret) 1 time siden, macrorain skrev: Er det du som har "sensurert" personen, eller så det slik ut? I så fall ikke så godt egnet til å identifisere gjerningsmannen Tror det er litt grunnet en regndråpe, regnet voldsomt denne dagen. Eller så er det en liten skygge fra et kamera til et annet. Kan også være at denne tyven var meget oppvakt og viste hvor han skulle plassere seg for å ikke bli indentifisert? Kult funksjon ☺️ Du sier at det går 10 sek før og etter så man får 20 sekunder med sånne 3D bilder som man kan se på? Man kan justere opptaket noe både før og etter hendelsen. Endret August 28, 2024 av Ron Jeremy
F25x3 Skrevet September 17, 2024 Skrevet September 17, 2024 Du har valgt leasing, men du kan bytte bilen inn før tiden er utløpt fordi du tar ut en ny leasing-avtale? evt selge bilen med rest leasing?
Ron Jeremy Skrevet September 17, 2024 Forfatter Skrevet September 17, 2024 21 minutter siden, F25x3 skrev: Du har valgt leasing, men du kan bytte bilen inn før tiden er utløpt fordi du tar ut en ny leasing-avtale? evt selge bilen med rest leasing? Jeg velger leasing av flere grunner. Først og fremst pga det usikre markedet, drivlinje og teknologikampen som foregår. Nye biler blir utdatert raskere og markedet er ustabilt. Det er også et ekstremt forutsigbart bilhold, betal en sum pr mnd, gratis service tur og kjør. Første bilen jeg leaset var en i3, den ble byttet inn etter halvannet år (3 års avtale, null inn). Så ble det iX3, 4 års avtale også her null innskudd. Ble byttet inn etter ca 2.5 år i nåværende bil. Nok er 4 års avtale uten innskudd. Leasing har nok blitt mer firkantet, men fremstår fleksibelt nok fremdeles. Jeg kan komme ut av det ved behov. Standard ved å hoppe av en eksisterende leasing avtale er 6 mnd leie. Det har jeg klart å unngå helt og nå sist tildels. Spørs litt hva slags firma/selger man opererer med. Men markedet presser frem kreative løsninger og ulike rabatter, så følg med over litt tid. Har ingen intensjon om å kjøre iX1 i 4 år, markedet og livet er for kort å sitte med biler for lenge. Men hva og når.. spørs på fremtidige biler og finansielle løsning. Man må jo se på hva man får for hvilken sum, lån, evt egenkapital. Lykke til! fupsaker, sveigis, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4
F25x3 Skrevet September 17, 2024 Skrevet September 17, 2024 Takk for info, jeg har egentlig tenkt at det økonomisk gunstige var finansiering via huslån og kjøp. 80k i innskudd for ix1 og 4-5000kr i mnd i 36 mnd blir 260’k og ca 50% av nyverdi. Men en avtale med høyere mnd sum og ingen innskudd og en klausul om å kansellere som du har virker smart i dagens marked. 2023 modeller prises over nye 2024 modeller (2025 modeller i følge selger, om man bestiller bil i dag). Hopper man på tilbudet i dag har man gjort en god deal frem til neste kapittel skal skrives og man sjekker bruktpriser.. 😊 Ron Jeremy reagerte på dette 1
Ron Jeremy Skrevet September 17, 2024 Forfatter Skrevet September 17, 2024 37 minutter siden, F25x3 skrev: Takk for info, jeg har egentlig tenkt at det økonomisk gunstige var finansiering via huslån og kjøp. 80k i innskudd for ix1 og 4-5000kr i mnd i 36 mnd blir 260’k og ca 50% av nyverdi. Men en avtale med høyere mnd sum og ingen innskudd og en klausul om å kansellere som du har virker smart i dagens marked. 2023 modeller prises over nye 2024 modeller (2025 modeller i følge selger, om man bestiller bil i dag). Hopper man på tilbudet i dag har man gjort en god deal frem til neste kapittel skal skrives og man sjekker bruktpriser.. 😊 Det å gå inn med innskudd ved leasing, gjør det hele mindre fleksibelt. Vanskelig å hente noe ut av innskuddet, hvis man leverer bilen tidligere tilbake enn avtalt. Jeg betaler gjerne litt ekstra for fleksibilitet og har fra første stund nevnt til selger at NK kan være første mulighet å flippe iX1. Bil og smart hører ikke inn i samme setning, jeg har brukt nok på bil opp igjennom. Generelt er bil en dyr hobby. I disse uforutsigbare dager har jeg annet (hytte) å strø penger på, så da gir et forutsigbart bilhold det litt enklere.
Ron Jeremy Skrevet Januar 3 Forfatter Skrevet Januar 3 Noe av motivasjonen ved å gå fra iX3’n til vår nåværende iX1 var X-drive. iX3’n var jo «kun» RWD, men med elektrisk drivlinje blir dette da en kapabel løsning, mao man har en bedre fremdrift, gitt at dekkene er anstendige.. enn sine fossile søsken. Vår iX1 er noe nær en Halden løsning, FWD bias med trekk på alle 4 «ved behov». Mao som en kollega av meg sa, som kom fra E70 til en XC60, «dritten går rett frem i svingen», altså Volvo’n. Så X-drive merkevaren bør man ikke kødde for mye med, for vår iX1 er langt mindre sportslig, har mindre fremdrift og er mindre forutsigbar enn sine X-drive søsken med kontinuerlig 4 hjuls drift med RWD bias. På vei til hytta i smårufsete vær, og under en lading måtte jeg gulpe opp denne anekdoten. Så for de som vurderer en iX1/2 pga «X-drive» og er vandt til ekte X-drive. Hold deg/dere til iX3 eller ekte X-drive. Godt NA dukker opp etterhvert 😇😉 Allerede på CES vil vi jo se nye iDrive 10 ++. fupsaker, Dusy, sveigis og 6 andre reagerte på dette 9
Fredrik 90 Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 Det er ganske stor forskjell hvordan en ICE RWD er på glatta kontra en EV RWD egentlig. Det er ganske imponerende hvordan en RWD elbil jobber seg fremover på glatta. Altså, RWD BMWer med fossilmotor og gode dekk har utrolig bra fremkommelighet de også. Men jeg tror på elbil så må folk gi RWD en sjanse…Folk er ofte sånn at de MÅ ha firehjulstrekk "Fordi jeg hadde en Sierra med bakhjulstrekk en gang og den sto fast på flat mark og blablabla" Jeg vil mene at 95% kunne klart seg med en elbil med RWD kontra en elbil med firehjulstrekk. Som en hyggelig bonus får man som regel bedre rekkevidde, lavere forbruk og ikke minst så blir prislappen hyggeligere. Jeg tror heller ikke på sikt at andrehåndsverdien for RWD elbiler blir så mye å frykte. Ellers så er det skuffende å høre at BMW ikke har greid å bygge inn ordentlig xDrive i iX1. Lurer på om de har klart dette i ICE versjonen? Min X5 45e oppleves som relativt RWD biased hvis man slår av støttesystemene og leker seg litt. Overraskede leken til å være en sånn stor og tung slugger 😅 Ron Jeremy reagerte på dette 1
macrorain Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 3 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ellers så er det skuffende å høre at BMW ikke har greid å bygge inn ordentlig xDrive i iX1. Lurer på om de har klart dette i ICE versjonen? Min X5 45e oppleves som relativt RWD biased hvis man slår av støttesystemene og leker seg litt. Overraskede leken til å være en sånn stor og tung slugger 😅 Har prøvd å leke litt med IX3. Første bøyg er at når man slår av alt av antispinn/stabilisering så går regenerativ-bremsegreia automatisk i maks, så man manuelt må sette den over i low (adaptiv støttes ikke når dette er slått av). Ellers blir det bråbrems hver gang man går av gassen, ikke lett å drifte med. Selv med innstillingen i low er den litt vrien å få til å logre synes jeg. Må være ganske aggressiv, kanskje fordi bilen er tung og har relativt bra grep. Men det går an hvis man insisterer. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå