Jorky Skrevet Mars 7 Share Skrevet Mars 7 Hei, har en 316D N47D20C som jeg vill ha litt mere futt i. Vil ha rundt 300hk Noen som har gjort noe lignende og kan fortelle litt om hva jeg må gjøre og kjøpe? 😊 har lest at noen tar diesel pumpe og dyser fra 320D(eller høyere) med større turbo og intercooler, noen som har prøvd dette feks og kan utdype litt? 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 7 Share Skrevet Mars 7 Håper du mener 200 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorky Skrevet Mars 8 Forfatter Share Skrevet Mars 8 9 timer siden, E.C. skrev: Håper du mener 200 hk Nei, jeg mener rundt 300hk om det er mulig. Etter hva jeg har lest tåler de 300-310hk og om jeg kunne fått 260-300 hk er jeg fornøyd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Hva er budsjettet ditt da? Tipper du må ut med 50k+ for de talla der(?) https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-gtb2260-turbo-kit-for-2-0-diesel-n47-n47n-bmw-engines.html Du må sikkert ha intercooler, nye injektorer, kanskje høytrykkspumpe osv osv. Kan lite om N47 men 280hk+ fra en 316d høres ut som et veldig dyrt prosjekt, men er mulig eg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 11 timer siden, Jorky skrev: fortelle litt om hva jeg må gjøre og kjøpe? Start med å selge bilen, og så kjøpe en 330D. Og så tar du det derfra. Det du tenker på å gjøre koster definitivt mer enn det smaker, og mest sannsynlig ender det med at bilen blir solgt i deler noen mnd ut i prosjektet. uglefossen, papertiger, Ron Jeremy og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 1 hour ago, Kvasi said: Start med å selge bilen, og så kjøpe en 330D. Og så tar du det derfra. Det du tenker på å gjøre koster definitivt mer enn det smaker, og mest sannsynlig ender det med at bilen blir solgt i deler noen mnd ut i prosjektet. Støtter den, bygge om den laveste/minste motor for gå opp til 300 hester er urealistisk. Må nok begynne med litt bedre motor (og 2 sylindre mer)😛 https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_N57 Minst e90 330d, eller f30 335d Ron Jeremy og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorky Skrevet Mars 8 Forfatter Share Skrevet Mars 8 Hei, er det noen her inne som har gjort noe lignende før? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Tviler. Darkside har gjort noe lignende på en 118d. Men som sagt, her er mye deler du trenger, kan lese mer her. https://www.darksidedevelopments.co.uk/bmw-118d-n47-2-0-16v-cr-gs6-17dg-6-speed-manual-276bhp-325ft-lbs/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Det er en grunn til at du får svarene som du får. Det er veldig lav sannsynlighet for at noen har gjort det, nettopp pga. kostnadene som er involvert her. Hvis du har som mål å bygge Norges mest trimma 316D og har et budsjett på langt over 100 000 kr så snakker vi, men det er stor sannsynlighet for at du sitter med en 316D fordi du ikke hadde penger til en 330d/335d. Du ønsker mer enn å doble original effekt og det er ikke bare bare å plukke litt deler fra andre motorer og så er du der. Du vil trenge både mer og kaldere luft og mer drivstoff, men siden du forespeiler deg en såpass ekstrem økning så må du fort over på custom-deler. Tar du en titt på Darkside lenket til lengre opp og legger inn vassere drivstoffpumpe, dyser, turbo, intercooler, downpipe og en remap så er du allerede opp mot 80-100k før moms. Så hvis du splasher denne summen på motor så har du enten lilleputt clutch eller en automat fra 316 som får brune bukser av å se alt momentet du nå har. Stikkakslinger er heller ikke dimensjonert for dette, heller ikke bremsene. Da må du ut med enda flere tusenlapper. På dette tidspunktet innser de fleste at det er faktisk billigere å kjøpe bil med riktig(ere) motor i stedet. Både pga. kostnader, pålitelighet og 2. håndsverdi. Derfor pleier det "aldri" å være noen som har gjort sånt før. mr.pingu, MagnusAG99, Fredrik og 8 andre reagerte på dette 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Det nevnes jo i denne tråden om et sideprosjekt der 116d skal bli til 125d++ med 320hk: Så du kan jo sikker spørre i den tråden hva slags modifisering han planlegger... Jorky reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Utgangspunktet ditt med N47 er jo også… dårlig! Det er en motor med bra effekt, men den bråker og registeret bl.a. har store svakheter. Så å bruke mye penger på dette utganspunktet er intet annet enn elendig ressursbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Verdt å huske på at standard 125d er b47, som starter med over 200hk til å begynne med. MagnusAG99 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 2 timer siden, E.C. skrev: Verdt å huske på at standard 125d er b47, som starter med over 200hk til å begynne med. Jeg antar at det var N47 som var nevnt i den tråden da det vel aldri kom F20 116d med B47. Ellers kom vel pre-lci F20 som 125d med N47 også om jeg ikke husker helt feil? Men uansett høres det ganske omfattende ut å først løfte en nedtrimma N47 opp til 25d nivå og deretter trimme videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 Kjøp en N57 og sett i bilen. Kommer til å bli myyyyyyye billiger og gå myyyyyye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 8 Share Skrevet Mars 8 (endret) 4 timer siden, E.C. skrev: Verdt å huske på at standard 125d er b47, som starter med over 200hk til å begynne med. De har vel N47 fram til 2015 en gang? Samme 218hk med to turboer som du finner i f.eks F1x 525d. Endret Mars 8 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå