Dan Mikkelsen Skrevet Søndag kl. 09:35 Share Skrevet Søndag kl. 09:35 (endret) Hei, alle som måtte finne dette interresant😊 Som dere ser i vedlagt film laget av Bavaria må jeg bytte nedre turbo, dieselpartikkelfilter og differansetrykkssensor. Dette til den nette sum av kr. 103.000,-. I fare for å mistenkeliggjøre Bavaria for overprising, men blir veldig nysgjerrig på hva som kan koste så mye, f.eks. hva er total kost. for delene tekniker nevner? Kan dette eventuelt løses på en rimeligere måte? Noen som har peiling her? 1275375566_ScreenRecording_01-12-202510-11-41_1.mov Endret Søndag kl. 09:55 av Dan Mikkelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Mikkelsen Skrevet Søndag kl. 09:57 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 09:57 Er det riktige deler jeg har lett meg frem til her? I såfall, ca 11’ for deler, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Søndag kl. 10:00 Share Skrevet Søndag kl. 10:00 Har du tenkt noe over hvor lenge denne reperasjonen skal vare da? uker eller år? Kvasi og ///FredriK.S reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Søndag kl. 10:14 Share Skrevet Søndag kl. 10:14 Skal ikkje uttale meg om priser og nødvendighet med og bytte det ene eller det andre. Men det er viktig og sammenligne epler med epler. En Turbo fra Ridex og en original fra Bmw kan på ingen måte sammenlignes. Så du bør begynne med og sammenligne delepriser på originale deler fra feks. GS bildeler og Koed med tilbudet du har fått fra Bmw. Deretter kan du sjekke pris på jobben med og bytte dette, fra Bmw og eventuelle andre bilverksteder. ///FredriK.S, EasyL, uglefossen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Søndag kl. 15:50 Share Skrevet Søndag kl. 15:50 5 timer siden, Dan Mikkelsen skrev: Er det riktige deler jeg har lett meg frem til her? I såfall, ca 11’ for deler, Du kan ikke sammenligne utvalget du har funnet der med hva BMW forhandleren din presenterer deg. DPFen du for eksempel har funnet frem står det Euro5 på, men din bil med B47 er en Euro6, noe som vitner om at det ikke er helt god kontroll/kvalitet på det uoriginale som er ekstremt billig. Her er veiledende pris på nevnte deler fra GS Bildeler: Nedre turbo: 32 115,- + ca. 2 000,- i pakninger/slanger/rør DPF: 28 751,- Ladetrykksensor: 1 352,- + div. verkstedmateriell og andre ting Totalt kr. 64 218,- i ren delekost + div. verkstedmateriell. Du betaler ca. 35 000,- i arbeid/diagnose. uglefossen og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Søndag kl. 15:58 Share Skrevet Søndag kl. 15:58 Når man betaler for drit er det stort sett drit man får, de delene du har funnet gjør du deg som allerede sagt en tjeneste hvis du ikke kjøper. Skal du prøve å spare her bør du heller kjøpe kvalitet og prøve å få jobben billigere en annen plass. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 17:10 Share Skrevet Søndag kl. 17:10 Som de andre påpeker så kan man ikke sammenlikne disse delene her med originale deler. Da forstår jeg at du reagerer på prisen. Men så vil jeg si at hvis du sjekker med Koed.no på disse delene så vil du finne alternative deler fra annerkjente leverandører. Hvis du også hører litt med ett uavhengig verksted så kan du kan spare en del tusen på denne jobben. Men har du motor og drivverks dekning på forsikringen? I såfall tror jeg at jeg ville brukt den her også latt Bavaria ta jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Søndag kl. 17:46 Share Skrevet Søndag kl. 17:46 Stødig diangonse der... "når den får trykk så blåser den olja ut". Sliter med å se lekkajsen det er snakk om på videoen. Men det er enkelt å se hvordan det har vært feilsøkt her utifra delene som er bestilt. Du har garantert tett dpf. Når de så har lest av feilminne har de fått gammel feil på for høyt baktrykk fra dpf, og en current feil på plausibilitet baktrykk(differansetrykk). Når de har kjørt testmodul viser sensoren ingen endring med turtall, som tilsier defekt sensor. Ikke umulig eller usannsynlig at sensoren er iorden. Feilminnet viser også feil på ladetrykk, og dette sammen med oljelekkajse gjør at de konkluderer med bytte av denne. Det er ikke umulig at turbo er defekt, og at dette til og med kan være rotårsaken til tett DPF. Men det er ikke sånn man normalt konluderer med defekt turbo. Dyrt? Veldig. Likevel som de andre sier så kan man ikke sammenligne de delene. ///M-ini95, wSax og mr.pingu reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå