Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, eivi91 said:

Ja, jeg ville uten tvil gått for Conductor. Mye penere å få det flush-montert. 😊

Tenkte å montere URC.3 skjult men Conductor fortjener litt mer oppmerksomhet. Men men min setup trenger jeg egentlig bare bytte profil og det er lite nytte med volumkontroll...  Og conductor er da ganske stiv priset. Men du har nå vist at den passer fint inn så da blir man litt 'vil ha' :P 

Skrevet
20 minutes ago, mr.pingu said:

Tenkte å montere URC.3 skjult men Conductor fortjener litt mer oppmerksomhet. Men men min setup trenger jeg egentlig bare bytte profil og det er lite nytte med volumkontroll...  Og conductor er da ganske stiv priset. Men du har nå vist at den passer fint inn så da blir man litt 'vil ha' :P 

Hehe, ja ser den. Jeg tenkte på å montere den andre basskontrollen nede i midtkonsollen, men det er kjekt å kunne justere bassvolum litt alt etter sang, så litt kålete å åpne midtkonsoll for hver gang man skal justere.

Om det bare er for å bytte profil som man gjør en gang i ny og ne, så er jo selvsagt det fullt mulig. 😊

Skrevet
6 minutes ago, eivi91 said:

Hehe, ja ser den. Jeg tenkte på å montere den andre basskontrollen nede i midtkonsollen, men det er kjekt å kunne justere bassvolum litt alt etter sang, så litt kålete å åpne midtkonsoll for hver gang man skal justere.

Om det bare er for å bytte profil som man gjør en gang i ny og ne, så er jo selvsagt det fullt mulig. 😊

Ja jeg har ikke 'eksterne' subber så føler nytte å styrre volum på subbene under sete er relativt lite ift din setup, men kan selvfølgelig være en mulighet det og. Når de er byttet til våren tåler de vel litt mer volum :) 

Men tanken  var er egt å lage flere profiler. 1. For sjåfør optimert, 2. for både sjafør og passasjer 3. om hele bilen er fullt med mennesker. Det er del timing forskjeller mellom 1,2 og 3.

Skrevet (endret)

Nede i midtkonsollen er det en tidlig 2000-talls telefonholder på disse bilene. En telefonholder som bare ligger i veien, så denne måtte bort. 😅

Ved å fjerne de to teppekledde dekslene så kommer man til tilkoblingen på denne:

IMG-6373.jpg

IMG-6374.jpg

Telefonholder ute:

IMG-6377.jpg

Da sitter man igjen med et hull i midtkonsollen:

IMG-6407.jpg

Det er mulig å kjøpe det blinddekselet som de bilene som ikke har telefonholder har der i stedet (POS 6 på dette bildet), men prisen, 2500 med rabatt?? 😳

2025-03-12-12-12-05.jpg

Det var uaktuelt. Heldigvis har noen lastet opp 3D-modell av dette dekselet, sikkert på grunn av prisen:
https://www.thingiverse.com/thing:5224647

1329932.png

1329933.png

Så spurte jeg fint en kompis som har 3D-printer om han kunne printe et slikt for meg, noe som han kunne:

482606218-1376224550041808-1774536046710

IMG-6408.jpg

IMG-6410.jpg

Passet som fot i hose:

IMG-6415.jpg

Nå er alt tilgjengelig uten en utdatert telefonholder som tar halve åpningen. 😁

IMG-6419.jpg

Endret av eivi91
Skrevet

Det er jo helt spinnvilt at et slikt deksel i utgangspunktet koster over 3 000,-. Kjekt at filer er gjort tilgjengelig slik at en kan løse dette på en langt rimeligere måte. Kjekk mod! :) 

Skrevet

Ja, det er helt hinsides all fornuft.

Jeg fant en forumpost fra 2013, da kostet dekselet $6.52.

image.thumb.png.c30a0b77c51406eb4bba5eb87beab028.png

Av en eller annen grunn har prisen økt dramatisk i de senere år. 😅

2861,- på KOED.

Rundt 2500,- på eBay pluss importavgifter.

Det er også mulig å kjøpe ferdig 3D-printet deksel på eBay, for den nette sum av 550,- pluss 300,- i frakt, pluss importavgifter. 😅

https://www.ebay.com/itm/135575096842

Skrevet

Gjett hva den koppholder (nr 7) koster nå  ;)  

Spoiler

GS:7800 med rabatt, 9800 før rabatt. KOED 8500 med rabatt, 8900 uten rabatt

Sjekket priser hos forhandler i Nederland og Tyskland da vil de ha sirka 175 EUR inkl utenlandsk moms på (19 (DE) / 21% (NL)) for dekselet .
Hvorfor må det være så mye dyrere her, det er fortsatt 1000-lapp forskjell med dagens kurs. 

Skrevet

Bra å bli minnet på at jeg kjøpte et deksel for over 3 år siden, i manko av 3D printer.

Kanskje på tide å montere 😄 Kostet ca $50 på ebay inkl. frakt og VAT, da kursen var under 9 kroner.

3273cd11-34b6-4f3f-822d-9769f1596b9c.thumb.jpg.9fe6d08cce023bc2d3e149ac9882fc98.jpg

Skrevet

Når antallet på lageret går ned så går prisen opp, men over 30x opp er jo litt av et hopp. Ser for meg at 3D-printing tar seg opp etter hvert som 3D-scanning blir billigere og man får databaser over scanna OE-deler i god kvalitet. Har selv stussa enkelte ganger at det koster over 100 kr for en propp som veier 5 gram. Utvikling, lagring og transport, blabla, men 20k per kilo plast blir en drøy pris.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ikke skjedd så mye her, men fikk lagt nye dekk på felg i går i det minste, slik at en er klar for sommersesongen. 😊

Han som jeg kjøpte bilen av fikk med en helt ny bakfelg når han kjøpte bilen, pga. noen riper på den ene. Den har han aldri tatt i bruk, så nå tenkte jeg at jeg skulle benytte muligheten til å bytte ut den som var styggest. 😂

IMG-6555.jpg

Lastet opp den minste tilhengeren i manns minne, fra herrens år 1985, med 210 kg nyttelast. De andre hengerne jeg har tilgjengelig har jeg ikke lov å trekke med denne bilen, så jeg må ta å hive meg rundt og få tatt den der BE-lappen snart. 😅

IMG-6620.jpg

Nye dekk på plass:

IMG-6636.jpg

IMG-6669.jpg

Avventer foreløpig litt med å legge om, antar vi ikke er helt ferdig med kulden enda. 😅

Skrevet (endret)
På 4.3.2025 den 10.06, eivi91 skrev:

Såpass ja. Jeg leste her på forumet om andre som hadde god erfaring med Meyle sine HD armer, så trodde dette var gode greier. Men da får man bare se hvor lenge de varer. 😊

Jeg satt i powerflex black series i mine casterstag. Angrer ikke et sekund. Det svikter ikke når man bremser hardt eller svinger. Man fikk litt ekstra edge i styrefølelsen uten å miste komfort i stor grad 😊 

Ellers så er det koselig å se daily tråd med en n57 e70. Er det risikosport å kjøpe en slik i dag? Med tanke på register og HT pumpe. Ser på 2014 X6 30d selv

Spotter en forester med bola felger 😀 det er det vinter beater?

Endret av Evopower

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...