thansen Skrevet Mandag kl. 11:42 Skrevet Mandag kl. 11:42 Noen her som har mere elegante tips til å dekke front grillen enn å skjære en pappeske og feste med strips?
TRF Skrevet Mandag kl. 11:59 Skrevet Mandag kl. 11:59 Fiks termostater, så slipper du dette. Marius2002, Otis, hsd og 1 annen reagerte på dette 4
thansen Skrevet Mandag kl. 13:32 Forfatter Skrevet Mandag kl. 13:32 (endret) Har motorvarmer, termostat er i orden. Spørsmålet var: Noen her som har mere elegante tips til å dekke front grillen enn å skjære en pappeske og feste med strips? Vet ikke hvor mange her som har efaring med bil i -30, det er mer enn termostat og motorvarmer som må til Endret Mandag kl. 13:32 av thansen
RemyNG Skrevet Mandag kl. 13:36 Skrevet Mandag kl. 13:36 Noe må jo være galt siden du trenger en gammel metode brukt på gamle dieselbiler som hverken hadde webasto og andre hjelpemidler som får motoren til å operere i normal temperatur sånn at du får temperaturen inne i bilen? Hva slags bil er det snakk om? Skjær til av grilltrekk eventuelt.
thansen Skrevet Mandag kl. 13:39 Forfatter Skrevet Mandag kl. 13:39 1 minute ago, RemyNG said: Noe må jo være galt siden du trenger en gammel metode brukt på gamle dieselbiler som hverken hadde webasto og andre hjelpemidler som får motoren til å operere i normal temperatur sånn at du får temperaturen inne i bilen? Hva slags bil er det snakk om? Skjær til av grilltrekk eventuelt. Er en gammel dieselbil ja. x3 e83 2004 mod. Termostat er original og byttet for ett år siden. Denne modellen har ikke webasto, men en elektrisk forvarmer som ikke fungerer (kjent problem på disse forvarmerene)
RemyNG Skrevet Mandag kl. 13:52 Skrevet Mandag kl. 13:52 10 minutter siden, thansen skrev: Er en gammel dieselbil ja. x3 e83 2004 mod. Termostat er original og byttet for ett år siden. Denne modellen har ikke webasto, men en elektrisk forvarmer som ikke fungerer (kjent problem på disse forvarmerene) Burde egentlig ikke være noe problemer når min gamle E39 530d med defekt webasto hadde normal temperaturer selv i -35. Er vel også er EGR temperatur på den du har?
laffe Skrevet Mandag kl. 14:04 Skrevet Mandag kl. 14:04 Er det ikke bedre å bytte den elektriske varmeren? (som såvidt jeg husker ikke er en forvarmer, men en "kjørevarmer" som kontinuerlig varmer opp kjølevæsken under kjøring) Hvis du vil ha noe mer elegant enn en pappeske ville jeg sett etter en eller annen billig gardinløsning om du får til å feste det ved radiatoren. Gjør det jo enklere å justere hvor mye som dekkes til, og fjerne tildekkingen ved behov. E.C. reagerte på dette 1
TRF Skrevet Mandag kl. 16:45 Skrevet Mandag kl. 16:45 3 timer siden, thansen skrev: Har motorvarmer, termostat er i orden. Spørsmålet var: Noen her som har mere elegante tips til å dekke front grillen enn å skjære en pappeske og feste med strips? Vet ikke hvor mange her som har efaring med bil i -30, det er mer enn termostat og motorvarmer som må til Jo, jeg har det. Derav også svaret. Hvilken motor har du?
thansen Skrevet Mandag kl. 17:15 Forfatter Skrevet Mandag kl. 17:15 29 minutes ago, TRF said: Jo, jeg har det. Derav også svaret. Hvilken motor har du? m47tu2 eller noe i den duren.
TRF Skrevet Mandag kl. 18:38 Skrevet Mandag kl. 18:38 Da kan du nok bytte EGR termostat også. Både denne og hobedtermostat bør være originale, ikke "originale". sondre reagerte på dette 1
HakonLimseth Skrevet Mandag kl. 21:00 Skrevet Mandag kl. 21:00 2 timer siden, TRF skrev: Da kan du nok bytte EGR termostat også. Både denne og hobedtermostat bør være originale, ikke "originale". Skal kjøpe termostater selv til bilen, holder det med Mahle/Behr eller bør man kjøpe originalt?
///FredriK.S Skrevet Mandag kl. 21:09 Skrevet Mandag kl. 21:09 Kjøp original fra BMW. thansen reagerte på dette 1
Kolstad Jr. Skrevet Mandag kl. 21:44 Skrevet Mandag kl. 21:44 Ikke for å "kuppe" tråden, men jeg byttet EGR termostat idag på min 530xd 08' (original BMW). Har ikke webasto. Både hovedtermostat og girkassetermostat holder tett og er iorden, men får fremdeles ikke mer enn 60-70 grader vannet ved kjøring i 80km/t i -16. Blåser godt å varmt dog.. Så jeg skjønner trådstarter her 😅 Kan det være noe annet, @TRF? mr.pingu reagerte på dette 1
thansen Skrevet i går, 01:14 Forfatter Skrevet i går, 01:14 Bilen når drivtstemp ved kjøring i 80, vet ikke hvor mye man kan forlange. Pleier å ha viftestyrken på ca 50 prosent. når man kommer til litt tettere strøk å må kjøre i rundt 50kmt kan tempen droppe i -32. Men igjen, vet ikke hvor mye man kan forvente i ekstreme kuldegrader. Derfor jeg spør om det finnes gode elegante løsninger for å blokkere front grillen. Kolstad Jr. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå