-
Innholdsteller
5144 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
7
Omdømmeaktivitet
-
Øyvind L. fikk poeng fra BMWE39turbo i Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
I tilfelle noen har lyst på CS bakluke på sin "nye" G87 M2. Bare begynne å spare hvis denne prisen stemmer.
-
Øyvind L. fikk poeng fra Espen.st i Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
I tilfelle noen har lyst på CS bakluke på sin "nye" G87 M2. Bare begynne å spare hvis denne prisen stemmer.
-
Øyvind L. fikk poeng fra papertiger i Den store finn.no tråden.
Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂
-
Øyvind L. fikk poeng fra Ingvaldsen i Den store finn.no tråden.
Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂
-
Øyvind L. fikk poeng fra Werther i Den store finn.no tråden.
Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂
-
Øyvind L. fikk poeng fra Ron Jeremy i Den store finn.no tråden.
Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂
-
Øyvind L. fikk poeng fra Orjan i Den store finn.no tråden.
Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂
-
Øyvind L. fikk poeng fra sveigis i Den store finn.no tråden.
Og som de fleste E30 325i... Ikke rundet 200 tusen km enda.. Tror nesten ikke jeg har sett en 325i som gått mer en 180 tusen km de iste 20 årene.. 😂
-
Øyvind L. ga poeng til Tore Høgvold i Den store finn.no tråden.
😱 Er det mulig?
https://www.finn.no/mobility/item/433422886?ci=18
-
Øyvind L. ga poeng til Lars S i Lars S sin M3 Touring G81
En liten oppdatering etter 3 mnd eierskap av M3en.
Jeg er storfornøyd med bilen, og synes den er litt av ett Kinderegg når det kommer til anvennlighet, plass, sportslighet og prestanda. I forhold til RS4en så er M3en mer komfortabel i fjæringa og motor virker sterkere på lave turtall og er mer responsiv når man kjører i trafikken. Det er jo mange flere innstillinger på M3en; styring, understell, girkasse, xDrive, bremser, eksos. M3en bruker nok ca 1 dl mer på mila, kjørte tur-retur Trondheim på 0,68 l/mil med RS4en, det går ikke med M3en. Synes M3en er veldig godt sammenskrudd, tror ikke jeg har hørt en eneste knirkelyd i interiøret enda. Ellers har M3en samme dårlige svingradius som I4, sikkert for å spare drivakslingene foran. På grunn av mye dårlig vær om dagen så blir ikke M3en mye brukt om dagen, blir 1 serien som blir brukt for det meste. Gleder meg til våren og få på performance hjulene igjen og få gasset til ordentlig 🙂
-
Øyvind L. ga poeng til mr.pingu i S0777 Feilkode
Det som er vesentlig her er;
hvilken ISTA versjon brukte og I-step hadde bilen og hvilken DME det er snakk om.
Feilkoden i segselv er ikke lagret i DME’en men kun "beregnet" av ISTA. ABL’en ISTA ble mer omfattende etter 2022, samt at eldre DME (Bosch EDC16 ??) lagrer ikke alt data som brukes for å beregne denne feilkoden. Hvor nyere bilen er, hvor mer data er tatt i betraktning når denne feilkoden vises i ISTA.
Men uansett, flash counter kan også resettes men da må man ha fullt ECU backup fra før (Pflash, dflash, eep, mpc). For nyere biler betyr det fullt backup med KESS3 for eksempel.
-
Øyvind L. fikk poeng fra mr.pingu i S0777 Feilkode
Jeg fikk flashet en F11 525d fra 2012(tror den var 2012) med Esys og da forsvant den feilkoden. På nyere enn 2022 kjenner jeg ikke til så der har du sikkert rett.
-
Øyvind L. ga poeng til mr.pingu i S0777 Feilkode
Så vidt jeg vet man får det ikke bort med flash dessverre. Deteksjon er blant annet basert på akkurat det; Flash counter på DME’en Se punkt 4. nedenfor:
Muligens med flashe i-step eldre enn 2022/11 men ellers er det løpet kjørt tror jeg med mindre vi beveger oss til bench-flash / virginizing EEPROMs på sammen måte som vi gjør med instrument clusters og FEMs
ISTA Log ABL AG9999:
ABL_GEN_AG9999_TD_IDENT.Datenauslesen_und_Auswerte n_VM() - LogStatement. StructuredString: Tuning detection suspicion criteria (Pre). StructureElementValues: tuning suspicion code :000000000000 0: engine ecu CAL-ID | CVN:9CF5E197 | 9CF5E197 (WH: 39318 / MM: False / low-Ilevel: False)
1: engine ecu BTLD CAL-ID | CVN:F29CDEE9 | F29CDEE9
1: engine ecu SWFK CAL-ID | CVN:9277591A | 9277591A
1: engine ecu SWFL CAL-ID | CVN:11F09478 | 11F09478
2: tuning DTCs detected in engine fault memory:no DTC found
3: tuning DTCs detected in engine secondary fault memory :no DTC found
4: programing counter engine ecu: (job answer | threshold):2 | 7.613 5: programing counter engine ecu: (calculated):2
6: calculated reprogramming engine ecu: (calculated):no flashback
7: max. temperatures in the exhaust line (TOXIPRE | TPRE): DDE8 diesel only
8: plug and play variante suspected : V1, FS: 0 / 7, IS: 0 / 5 |
8: plug and play DTCs suspected :FS: - ; IS: - |
9: speed average in relation to operating hours [km | 6 min digit | km/h]:26130 | 39318 | 6.64581107889516
10: PE [det | all]:0 | 2
11: manual detection or exclusion :- x: reason for TDX03:no reason
-
Øyvind L. fikk poeng fra fupsaker i G01 oljeskift intervaller (2021)
Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :)
-
Øyvind L. fikk poeng fra teerex i G01 oljeskift intervaller (2021)
Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :)
-
Øyvind L. fikk poeng fra ///FredriK.S i G01 oljeskift intervaller (2021)
Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :)
-
Øyvind L. fikk poeng fra thansen i G01 oljeskift intervaller (2021)
Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :)
-
Øyvind L. fikk poeng fra mr.pingu i G01 oljeskift intervaller (2021)
Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :)
-
Øyvind L. ga poeng til Lars89 i Trodde ALTE var premiummerke
Eurodel osv merker ALTE og FEBI som "premium"
https://www.eurodel.no/endeledd/premium/bmw-1-f20-118-i-100kw-59295-cid?product_list_dir=asc&product_list_order=price
-
Øyvind L. fikk poeng fra teerex i Service
Så var det å ha mot til å borret et hull i fordelingskassa da.. Hahah. Kjenner jeg får svetteperle i panna bare av å se den filmen. hahahaha.
Men ja det er noe jeg absolutt har vurdert å borre inn. ALLE buder hatt det.
Ser også at de klarer å suge ut 4-5dl olje, men jeg skjønner ikke hvordan de klarer et. Kassa på min 335d er sykt kompakt inne. Jeg brukte en 6mm pnaumatikk slange, men den butter i mot over alt uansett hvilke vinkel jeg stapper den inn fra.
-
Øyvind L. fikk poeng fra HC123 i Motor overhaling og forsterkning av bakre ramme?
Er slutt på at man sveier fast forsterkninger til bakstillingen. Nå limer man de med karosseri lim. Mye mindre jobb enn hvis man må sveise.
-
Øyvind L. ga poeng til teerex i Service
Ser noen snutter på youtube der de får sugd ut 4-6 dl. Det er vel 8 dl totalt på VTG.
Husk å resette/rekalibrere VTG etter oljeskift. Skulle ta det på min i år, men blir vel utsatt til våren for oss som mangler garasjeplass. Bare såvidt passert 102k km.
På noen VTG går det an å ettermontere tappeplugg, men ikke på min ATC45L. Husker ikke vedr. ATC35L, men ser jo tydeligvis at det går an på F31 335D her da ☺️ Men kan jo variere med årsmodell hva slags VTG som er montert (iallefall på E70).
-
-
-
