Gå til innhold

Ingvaldsen

Medlem
  • Innholdsteller

    3697
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    49

Ingvaldsen vant dagen sist Juli 7

Ingvaldsen hadde mest likt innhold!

2 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lesja
  • Kjøretøy
    e39 530dat og e70 X5M

Nylige profilbesøk

26638 profilvisninger

Ingvaldsen's Achievements

  1. må nok legge inn hengerfeste i VO for at ryggekamera skal kunne få hengermodus.
  2. Må ikke bli skuffet da om den ikke har tappeplugg, bmw startet å fjerne de på forskjellig fra 2012 og nyere
  3. har fortsatt med å bruke 75w90 selv på nyere biler selv om de sier 75W85, er det et problem ? uten å søkt noe særlig så er det nesten bare 75w90 som dukker opp på autodoc, men ser koed leverer 75w85 fra febi nå.
  4. flaut men blingsa på måleuret om at 0-10mm sto for en runde på skiva men det hadde jo blitt voldsomt ! synd jeg ikke har loggført tidligere målinger da jeg mener å ha friskmeldt bremser med lignende skeivhet kun med klossbytte 3ganger tidligere. men i dette tilfelle så koster jo ei skive bare 1300kr, imotsetning til feks 750d så koster det 2500kr for ei flytende skive fra ATE.
  5. ja nå har jeg faktisk kjørt lesja - arsvågen eller motsatt et par ganger helt uten å gå ut av bilen det er nesten 60 mil og 9-10 timer på en trasig dag, på natt så er jeg nede i 7 timer uten å kjøre noe særlig mer en 80+.
  6. på e39 er de aller fleste deler fra asia nå. så må sjekke opp vær enkelt bil og del. på nyere biler er det nok mye europeisk. og så lenge det er fra et europeisk land så går det bra. har handlet komplett forstilling til 3 stk e70 nå og alt var med vekkslipt logo heldigvis. men jeg bestilte også x5M casterstag på alle. hmmja, har jo aldri loggført målinger tidligere. men antydning til kast har det vært før også selv om det fikset problemet med nye klosser. for problemet kommer kun ved lett nedbremsing fra 80/100kmt+, helst etter at de ha blitt varmkjørt. så det minner mye om tidligere erfaringer med dårlige klosser, ivertfall synd å laste helt nye Ate skiver om det ikke er nødvendig.
  7. takk, denne har jeg ikke sett før ! var tragisk at jeg fant ut i ettertid at lemførder har tatt over produksjonen av akkurat denne delen... men så lenge kula har nok fett så er et kanskje håp. takk ! håpe det blir mer, men jeg er redd kanskje prisen reiser oppover før jeg rekker å sikre meg en bra en
  8. og dette fås kjøpt hvor ?
  9. Det må være blæra som krymper med elbil🤪
  10. skal den få mer skinn ? regner ikke med du kjører på langtur med elbil uten en baktanke
  11. denne var farlig riktig å se til !
  12. Hadde prøvd å ungått å bruke noe annet en originalt ledningsnett, koster ikke så mye nytt fra bmw for ettermontering kan bli mye trøbbel med uoriginale løsninger på det elektriske
  13. Har jo som sagt flere prosjekt paralellt, og nå ble e65 ferdig for denne gang! etter inspeksjon ble det bestilt komplett ny forstilling og 2 stag bak, tenker det er unødvendig å bytte alt siden kilometerstanden er såpass lav. her sto det jo nye meyle casterstag, resten var urørt risting i ratte ble borte etter dette, triste greier disse meyle delene. kjøpte trw bærearm siden det var original produsent, men fikk dessverre Asia del. I ettertid fant jeg ut at du må bestille lemførder her for å få tysk del på tross av at det står trw på den originale. syntes kula kjentes merkelig ut, det var jo ikke rart. fikk jobba inn ekstra fett så ble den slik den skal være, dette er jo ren svindel. lite bilder men alt på plass bilen hadde defekt ac, kom fram til lekasje på radiator. Flotte greier at den nye fra mahle hadde identisk klister som den originale. kupevifte kvitrer endel, kjøpte ny mahle. Her var det dessverre kinadel, og som forventet defekt fra fabrikk. kraftig ulyd i hele turtallsregisteret så denne ble sendt i retur. Smurte opp den gamle så den ble stille. når den begynner å kvitre igjen må man bare bite i det sure eple å kjøpe ny med logo, fant ut at flere har fått samme del med ulyd. så var det tid for å montere løsning for blåtann musikk. dette er cartain cp740, eneste modulen som støtter Mask systemet i e65 via Most 100%. Mange som får til å spille av lyd men dette er den eneste som også viser info og mye mer. den har også mulighet for å spille av mp3 filer på medfølgende minnepenn. Oser av kvalitet, og helt plug and play. var livredd for å ødelegg listverket i bilen men etter å fått demontert det så er jo dette det mest brutale jeg har sett. Hele lista er ei tjukk aluminiumfjøl, så denne klarer du ikke å knekke! Ikke rart det er kompakt interiør. og modulen kan anbefales på det sterkeste, å spille av via aux er som et dårlig fm signal iforhold. Så du kan ikke ha e65 uten denne! imellomtiden har bilen vært i tyskland entur på ferie. men det var fortsatt noen problemer… klunk/slakke på styring, kraftig vibrasjon ved pådrag over 140kmt og risting i bremser. skiver ble oppmålt, under 2mm kast med måleur. For lite synst jeg til å skylde på skiver? De er nye ate skiver, men bosch klosser. Finner nå i ettertid ut at det kun rister ved varmkjøring så jeg vil påstå det er klosser som er problemet. fant klunk i tannstanga dessverre, heldigvis hadde GS ei på lager med 78% rabatt. så da var det igang igjen. egentlig ganske lettvint jobb når man ikke har dynamic drive, men trasig når man ikke har no løftebokk. har målinger på servotronicventil av både ny å gammel ventil for den som lurer. men fant også et defekt motorfeste, og det andre var på tur så da ble det venting på deler. ene hadde delt seg, er nok her vibrasjonen ligger under aks. Ellers merker man jo ingenting på en slik motor. bestilte også nye pakninger inn å ut på turbo pga endel svetting, kommer jo ikke til her ellers. trangt å jævli men det gikk! Da får en satse på 100% tørr motor. da var bil ferdig for denne gang! Vibrasjon er helt vekke, styringen ble helt presis og ingen klonk. Risting i bremser kommer ikke før de er litt varme, så her blir det nok nye klosser. neste jobb her blir H&r senkefjærer som ligger klare, men først blir det eu kontroll. Får prøve å bytte klosser når den skal senkes, tenker det blir bestilt jurid her også. Knappe 1000kr for både forran og bak. Når det er gjort er bilen egentlig teknisk ferdig, da er det smil per mil som gjelder. kommer vell også et sett 21 hjul til neste sesong tenker jeg. begynner å bli godt kjent med e65, og alt tyder på at det er en gjennomtenkt bra bil. Må selv ha en slik, men vet ikke når det blir dessverre. Men 745d står langt høyere i kurs en 750d
×
×
  • Opprett ny...