dpf bryr seg ikke noe om hvilken diameter du har på turbo osv, den vet ikke at du har byttet den. eneste den trenger for å fungere er alle sensorer i drift, driftstemperatur på motor, atmosfæretrykk på over 0,6 bar og høy nok eksostemp osv. om dette skal fungere som originalt med trimfil avhenger på om han som trimmer ikke roter til noe voldsomt.
men motor og turbo kan ikke gå med for høyt mottrykk eller eksostemperatur. sistnevnte er et problem ved last over tid. typisk tung henger i lange motbakker eller autobahn eller banekjøring. om dette går eller ikke med dpf montert avhenger av hvordan han som trimmer trimmer bilen din, hvordan bilen skal kjøres og effektmål.
ut i fra det du skriver hadde jeg nok funnet noen som kan dette før jeg hadde kjøpt noe som helst, alt for mange amatører i dette markedet.
@TRF har oppsett for fleste bmw diesel for høye effekt mål og egne bolt-on deler som fungerer, du finner en del kundebiler her på forumet er som går med alt fra 200hk til over 500hk.