Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Walkabout skrev:

Ganske likt? Vil nå si at luft er en ganske vesentlig modifisering, og med de bildene der så ser det jo totalt ubrukelig ut. Er første F10 i Norge jeg ser med luftunderstell. Med senk eller coilovers hadde bilen helt sikkert sett grei ut (minus lyktesotingen), men er jo bildene når den er dunket maks i bakken jeg synes ser helt amøbe ut :P Men tydeligvis delte oppfatninger om dette, og det er jo bra.

Ja. Er jo standard at folk kjøper en F10, F30 osv, setter på eksos fra 340i, 550i eller lignende og, mellomdyre felger fra Rohana, Avantgarde osv. og litt små detaljer her og der. Så ser ikke helt hva som er så gale med denne F10en. Som @Frode D (og jeg) nevner, luftunderstell betyr jo at du kan heve og senke bilen etter ønske, så det du sier gir jo ikke akkurat noe mening. Hadde det vært coilovers som var justert i bunn eller (ikke at sånne folk har råd til F10) fjørene var kappet så hadde jeg skjønt hva du ville fram til :)

Tror det er heller få som kjører med bilen lagt på bakken ;) Er bare for "showen" sin del at den er senket helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det ble så mye diskusjon om luftunderstell her da ;) Hovedpoenget mitt er at jeg synes det så fælt ut når bilen var sluppet i bunn, slik som på bildene i annonsen. Det er det jeg vil frem til. Jeg er fullt klar over at det går an å justere på høyden og at man ikke kjører rundt slik. 

8 timer siden, DanielStance skrev:

Ja. Er jo standard at folk kjøper en F10, F30 osv, setter på eksos fra 340i, 550i eller lignende og, mellomdyre felger fra Rohana, Avantgarde osv. og litt små detaljer her og der. Så ser ikke helt hva som er så gale med denne F10en. Som @Frode D (og jeg) nevner, luftunderstell betyr jo at du kan heve og senke bilen etter ønske, så det du sier gir jo ikke akkurat noe mening. Hadde det vært coilovers som var justert i bunn eller (ikke at sånne folk har råd til F10) fjørene var kappet så hadde jeg skjønt hva du ville fram til :)

Tror det er heller få som kjører med bilen lagt på bakken ;) Er bare for "showen" sin del at den er senket helt ned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slite med å få mere bruksbil for så lite penger tror jeg. M54 er jo også veldig grei. Bruker jo litt bensin, men du slipper jo å være redd for dårlige turboer, dyser og den type ting også slik du ville gjort på en 30k dieselbil.  Litt halvgjort den subben, men det er jo ikke rare greiene. Kan jo prøve å få den for 30k med nye dekka, men selv synest jeg ikke det er så dårlig pris slik den står heller.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Popza skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95809237&ref=conversation&fks=95809237

Dama ønsker seg denne som brukis ut siste året som student.

Noen tanker?

Ingen erfaring med E39. Er 2.2 M54b22 en bra motor? Hvordan er girkasse på disse? Noe annet?

Hvor mye pruting mtp feil?

Det der ser ut som et godt kjøp. Som Hsd er inne på, mye bil for pengene, forbruket ligger nok fra 0,8-1,1 litt avhengig av kjørestil og bykjøring og slikt. Fikser du de feilene og bulkene samt tar eukontroll på den når den tid kommer, kan hu i tillegg tjene litt på den bilen der.

Bestekompissen min solgte nettopp sin 2001 520i manuell sedan med normale skinnseter for 48. Den hadde noe småplukk og var gått 250.. Så det der er en god pris mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Popza skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95809237&ref=conversation&fks=95809237

Dama ønsker seg denne som brukis ut siste året som student.

Noen tanker?

Ingen erfaring med E39. Er 2.2 M54b22 en bra motor? Hvordan er girkasse på disse? Noe annet?

Hvor mye pruting mtp feil?

Grei bruksbil :) Litt småtørst motor pga "lav effekt" og automatkasse, men ikke helt avskrekkende heller.

M54 sliter litt med lekkasjer her og der med tiden hvis diverse pakninger er gamle.

Bør følge med på oljenivå i hvertfall da disse motorene bruker litt olje. Om det er mye forbruk kan veivhusventilasjon være tett, eller lekkasje fra en eller flere pakninger. Men det er satt litt på spissen. Hadde ikke vært redd for å kjøpe noe med M54. Denne har jo lav kilometerstand også.

Girkassene skal være grei, så lenge de får service fra tid til annen.

Ville kanskje prøvd å prute litt pga baklyktene i hvertfall. Siden du må kjøpe ny til høyre side så er det vel like greit å kjøpe begge ny (eller brukt) siden begge er skikkelig matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Walkabout skrev:

Hyggelig at det ble så mye diskusjon om luftunderstell her da ;) Hovedpoenget mitt er at jeg synes det så fælt ut når bilen var sluppet i bunn, slik som på bildene i annonsen. Det er det jeg vil frem til. Jeg er fullt klar over at det går an å justere på høyden og at man ikke kjører rundt slik. 

 

On 23.5.2017 at 15.55, Walkabout skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96107716

Definisjonen på hvordan man kan ødelegge en F10 fullstendig...

 

Men du forstår hvor vi missforstår deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -Erik- skrev:

 

Men du forstår hvor vi missforstår deg?

Egentlig ikke. Jeg viste til bildene i Finn-annonsen (hvor samtlige viser at bilen ligger klistret i bakken), og skrev under denne henvisningen at dette var definisjonen på hvordan man kunne ødelegge en F10 fullstendig. Ergo, bilen ser helt løk ut på bildene i Finn-annonsen. Mer skal tydeligvis ikke til før man får velartikulerte og -begrunnede fjortispåstander som "haters gonna hate" slengt etter seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Walkabout skrev:

Egentlig ikke. Jeg viste til bildene i Finn-annonsen (hvor samtlige viser at bilen ligger klistret i bakken), og skrev under denne henvisningen at dette var definisjonen på hvordan man kunne ødelegge en F10 fullstendig. Ergo, bilen ser helt løk ut på bildene i Finn-annonsen. Mer skal tydeligvis ikke til før man får velartikulerte og -begrunnede fjortispåstander som "haters gonna hate" slengt etter seg :) 

Apropos...

Noen er tydelg her for å slenge det ene og det andre, det orker ikke jeg. Flere her som reagerte på måten du formulerte deg i ditt første innlegg, hvorpå det virker som du i etterkant bortforklarer fremfor å gå tilbake på det du skrev.

For min det spiller det ingen rolle, bilen er etter min oppfatning ikke totalt ødelagt, derimot montert ett nogenlunde dyrt justerbart understell. Kjenner selger og tror ikke han er utdannet fotograf, men liker bilen i bakken når den står stille. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...