Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Haha. Den hadde vært overpriset deluxe selv om den var i god stand. Men her er det altså null utstyr, stoffinteriør, ulakkert fanger, massiv EU-liste, masse bulker og skrammer.. Aiaiai. Typ 5-7k er vel mer riktig. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Gabz skrev:

Haha. Den hadde vært overpriset deluxe selv om den var i god stand. Men her er det altså null utstyr, stoffinteriør, ulakkert fanger, massiv EU-liste, masse bulker og skrammer.. Aiaiai. Typ 5-7k er vel mer riktig. 

Det meste på eukontrollen er billige feil, og lakk til frontfangeren, eller brukt fanger med samme lakk koster et par hundre..

så avskrekkende syns jeg ikke den er, men jeg hadde ikke betalt mer enn 8. Man hadde kanskje fått 16-17 ferdig euok?

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎22‎.‎06‎.‎2017 at 18.03, Hawkon88 skrev:

Hva du mener skal være skummelt dyrt med gammel BMW? Jeg er nemlig av motsatt oppfatning, at eldre BMW er noe av det billigere man kan kjøre, såfremt at man kan skru selv og er bevisst på delekjøp.

Såfremt man har skruplass, shitloads av verktøy, tid (som du har brukt nok av har jeg skjønt) og såpass stor kunnskap/pågang til å bytte girkasse, motorer eller hjullagre søndag ettermiddag slik som du klarer. Jeg har sett et mønster i årevis gjennom venner, bekjente, andre brukere på Bimmers og via annonser på finn der eldre BMW ofte blir unødvendig dyre. Enten det er oljeforbruk, registerkjeder, slitte automatkasser, coiler, vanos, el-bugs, understellsdeler som må byttes jevnlig, den evinnelige krigen mot rustblemmer, dekkforbruk, forsikring og ikke minst entusiast-oppgraderinger i fleng.

Gammel "luksus" (E38/E39/E46/E53/E60/E65/E90) blir nesten alltid dyrere enn folk planlegger/tror, selv om det selvfølgelig finnes unntak. Men min mening er at for folk flest stemmer det ikke at eldre BMW bare er sunshine & roses inn i solnedgangen. Jeg sier ikke at det er Ferrari-høyde på regningene, men det kan i hvert fall være kjekt å gå inn i eierskapet med åpne øyne og ikke forvente Toyota Yaris-kostnadsnivå.

Er forresten mer enn en gang jeg har lest at folk kjøper alternative reservedeler til halv pris bare for å måtte bytte driten et eller to år etter pga kort levetid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjenner ikke jeg meg igjen i, etter å ha eid fire BMWer til nå. Jeg har faktisk hatt så nært opp til Toyota Yaris kostnadsnivå også, for ikke å snakke om driftsikkerhet. Jeg tror ikke det bare er meg heller, ser man på bruktbil guider og feilstatistikken så kommer biler som E90, E87 og E83 veldig bra ut sammenliknet med nærmeste konkurrenter. Jeg kjørte E90 i 70 000 km og 3,5 år, bytta en foring, bremser rundt og glødeplugger. E90 er vel den mest feilfri bilen jeg har eid, samme med E34. Der kan du snakke om Toyota driftsikkerhet, den bare går, og går og går i år ut og år inn. Billige deler og enkel å skru med basic verktøy og kompetanse. 

Men det er klart, kjøper man BMW i 15 000 kr klassen så får man jo mye rart. Men det gjelder alle merker vil jeg mene. Hvis man velger litt fornuftig, finner en velholdt bil så er gammel BMW noe av de beste og mest forutsigbare billigbilene man kan få. Også får du kjøreglede på kjøpet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mye om prioritering. Bilene mine får ikke en krone mer enn de må ha. X5en har minijack inngang via kasettspilleren. 

Ikke har jeg dyrt verktøy heller. Totalen med bilverktøy er nok ikke mye over 10 000. 

Ellers er jeg i garasjen to-fem kvelder i uken nå som jeg ikke har prosjekter rundt huset.

Jeg forstår ikke hva er bremseskjold til 450kr kan gjøre bedre enn et til 250. Hva angår sensorer osv, så er det greit- men det er noe annet. Mulig noen av delene har kortere levetid, men det er ikke en fryktelig stor jobb å bytte en bærearm ekstra. Den ekstra kostnaden har jeg spart inn på alle de alternative delene som ikke feiler.

Og bare så det er sagt, det finnes andre biler enn bmw som har feil med automatkasser.

Jeg vet hvertfall hvor billig bilhold jeg har, og jeg det skal godt gjøres å holde en bil som feks x5en med de godene den har- billigere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e61 som har kostet meg sikkert 100k i slitedeler og reperasjoner siste 2 årene. Jeg skrur stortsett alt selv. Men det koster med original deler. 

Pluss at jeg er kresen og vil holde bilen i god stand til enhver tid, på samme tid som den brukes. Alle deler blir kjøpt med 20% rabatt. Jeg har feks. Brukt 4000kr bare på termostater (!) siste året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...