Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kenny_ skrev:

Ble det innbytte?

Hei. Ja, det ble dessverre det. Vi avtalte alt i går, han gikk over BMWen og vi ble enige. Jeg var rett etter jobb idag å byttet.
Det var såklart tungt, da jeg likte E91en godt. Siden dette er en bruktbilforhandler vil den komme i salg igjen snart, til billigere enn jeg la ut den for. Så, hvordan har det seg? Jo, ingen/lite fortjeneste på to biler, men får rullering i bilparken. Så da blir det mulighet snart for et pent eksemplar E91 xDrive. Vi kom fram til en god deal, jeg fikk det jeg ville ha og vice versa. Så hva er bedre med "ny"-bilen enn E91? Jo, ... vel... prisen? Og hva var bedre med E91? Alt annet, absolutt alt..
Det er nesten litt flaut, men den virker faktisk fornuftig og helt grei. Så får jeg leke litt A4 pensjonist i noen år og komme sterkere tilbake. Og ja, BMW blir det igjen (selvfølgelig)  :beer:
Selger var i alle fall fornøyd med BMWens tilstand og satt veldig pris på at kvitteringer osv. var skikkelig bokført i perm og at den ellers var tatt vare på i tillegg til at den var original uten noe jall.

Så hvilken bil har jeg kjøpt?
 

IMG_20171018_160027.thumb.jpg.fa723c10e2e5dc34cbd3d19996e00068.jpg

IMG_20171017_144727.thumb.jpg.810ab152adf70bd1a37b92dd6b8c455e.jpg

 

Nemlig...  BMWen kledde garasjeplassen best.
Den nye har manuell, men det får våge seg. Og lårstøttene på M-sportsetene er et stort savn allerede!
Uansett skal jeg ikke snakke ned om Toyotaen, "ny"-bilen er hel og pen, én tidligere eier og lav km.. Vanguard utgave og 4x4, sistnevnte er et must. Selv om det er døll 4x4 så gjør den nok jobben, men xDrive-systemet er vanvittig bra og på alle måter bedre. Så dette blir også et savn. Vi vil spare litt i måneden på denne. Nok til å gjøre litt i huset, så blir det BMW igjen som sagt om noen år.
:) 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kenny_ skrev:

Kondolerer 😂

Men nå kan du parkere hvor du vil uten å være redd for bilen?

Blir det en pent brukt F31 lci xdrive om noen år? 

Først og fremst takk, :beer:

Jeg parkerer nok av vane fortsatt langt unna folk, hehe. Det er jo verdi fortsatt og jeg vil ta vare på den, pluss at jeg hater å ha folk klint oppi siden. :D

Neste bil? Vet du hva, jeg vet ikke. Jeg liker det som skjer i el-bil-verdenen og kunne tenkt meg en pent brukt elektrisk X3 eller en brukt elektrisk 4GT om de er kommet innen jeg skal ha ny. Jeg vet ikke, mulig de er for "nye" eller at avgiftene på elbiler skyter i været slik at det ikke blir gjennomførbart. Jeg vet rett og slett ikke hva neste blir, må se an både behov og økonomi når den tid kommer. En ting lærte jeg etter langturen med E91en, det var at bare man pakker smart så er det utrolig hva som går :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Werther skrev:

Grattis med den dølleste bilen på forumet.

Takk! Jeg tar meg noen pils nå og svelger det hele :beer:
Jeg kan ikke si meg uenig, men den er fornuftig og billig. Jeg kan ikke forsvare den mer enn det...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis tusen takk! Toyotaen er helt kurrant for det den er :) E91en blir et savn, det er solide biler og jeg hadde et problemfritt bilhold. :)

@papertiger takk! Jeg håper bilholdet blir billig, nye bremser og dekk rundt hele, alle servicer fulgt, én eier, tørt og fint motorrom og interiøret er også helt og pent. Likevel er kontrastene mellom premiumbil og ikke stor, selv om dette er Vanguard-utgave. Detaljer, løsninger og materialvalg er nøkkelordene. Nå som det har sunket litt inn går det greit, men E91 blir et savn og jeg velger å tro det finnes værre biler der ute. Selv om @Werther kåret den til forumets dølleste bil, haha :D:D

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kondolerer 😧 Det finnes mye trist der ute, men med en RAV4 da går man virkelig inn for det. Men jeg skal ikke kritisere ditt bilvalg, du har sikkert dine grunner for dette du nå har gjort. 

Takk, men det handler om prioriteringer. Nå er det boligprosjekter og da får bilen vike. Jeg tror og håper RAV4 vil gjøre nytten, jeg går jo ikke bevisst å leter etter kjip bil, men noe må vike. Denne gang premium, goodfeel og eventuelt status for de som bryr seg om det. Uansett vil jeg påstå det finnes mange værre biler der ute og jeg er positivt overrasket over RAVen for det den er, men igjen E91 er i en helt annen liga. Aldri trodd det, men blinklyshendlene som @Saltkjelen nevner stadig er også blitt et stort savn... Jeg tåler å bli kritisert, altså Toyota på BMW-forum, ber jo indirekte om det...

Jeg er ingen entusiast, men over middels interessert i bil(men tar godt vare på det jeg har, er verdi tross alt). Så jeg tror jeg skal overleve denne bilrunden uten at jeg mentalt faller i grus. Jeg skal tilbake til BMW, har speilet meg et tidsrom innen 3-5 år. Så får vi se. :)

@Gorg hus er good shit og vi vil pusse opp og "forbedre", det er ikke gratis, dessverre. Jeg har vært på bimmers siden november 2006, 11år, jeg kan ikke stikke av nå! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.10.2017 at 22.36, Marius2002 skrev:

Takk! Jeg tar meg noen pils nå og svelger det hele :beer:
Jeg kan ikke si meg uenig, men den er fornuftig og billig. Jeg kan ikke forsvare den mer enn det...

Det er en tid og sted for alt, denne gangen hus. En fornuftig prioritering! Er i samme situasjon som deg - nesten, så jeg lar nok elbilen gå. Jeg har en hytte som er nykjøpt og som blir større og ja, alt blir endret. Så jeg velger å dytte inn i3’n i dette prosjektet.

X3 beholder jeg ca et år til, deretter ny i3 med 40 mils rekkevidde og en erstatning for X3’n, som du sier, uforutsigbart marked, så trå vannet litt å se hvordan det bærer i vei?

Lykke til med hus og kjøretøyet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Det er en tid og sted for alt, denne gangen hus. En fornuftig prioritering! Er i samme situasjon som deg - nesten, så jeg lar nok elbilen gå. Jeg har en hytte som er nykjøpt og som blir større og ja, alt blir endret. Så jeg velger å dytte inn i3’n i dette prosjektet.

X3 beholder jeg ca et år til, deretter ny i3 med 40 mils rekkevidde og en erstatning for X3’n, som du sier, uforutsigbart marked, så trå vannet litt å se hvordan det bærer i vei?

Lykke til med hus og kjøretøyet :wink:

Takk for hyggelige ord :)  Fornuftig valg hos deg også, selv om i3 faktisk er fornuftig. Jeg skjønner dagens i3 kan bli knapp i rekkevidde om hytten er et stykke unna. Samt godt å frigjøre litt cash til hus/bolig/hytte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lasse fornuftig nok skriver er det en tid og et sted for alt. Noen ganger må man bare prioritere annerledes og det er som regel bare dumt å motarbeide dette. Jeg tror helt klart ikke at en Toyota er det værste man kan kjøpe hvis man ganske enkelt bare trenger en fornuftig bil fra A til B. Ta det som en opplevelse for så vet du bedre hvorfor du evt. kjøper en ny BMW i fremtiden. Lykke til med hus og bil... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...