Gå til innhold

Endelig råd til guttedrømmen vurderer sterkt å kjøpe M-bil. Ønsker råd ang. E92 og evnt. fallgruver


Blade
 Share

Anbefalte innlegg

E92 er tøft, men da vil jeg helst ha M3 evnt. 4x4 er ingen krav for meg, grunnen til at jeg nevnte dette som en bra ting med S4, er bare at den har det, men jeg trives godt med bakhjulstrekk også :)

Den Z4en ja. Begynner å dra på åra, skal også brukes om vinteren. Er vant med å ploge snø, så det går fint, men om dette er av "gamle BMW-standarden", så kan de vel fort ruste litt? Ellers så er jeg litt skeptisk til ESS-kompressor, men dette skal vel kunne brukes i lang tid, mener å ha lest at motorene skal takle dette greit, men det er vel ikke helt "lovlig"?

Har også kikket på TT RS, men det er visst damebil? Har sett damer kjøre TT med 2.0TDi, men aldri i en TT RS :shock:

Endret av Blade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Torek kan fortelle litt om TT RS, pretty please? :)

Tar gjerne i mot info fra de som har Z4 rundt samme årgang, jeg ble litt interessert i den der nemlig :)

ogee1, jeg skal kikke litt på Cayman også, Boxter er jeg ikke fan av, men Cayman er en fin bil. Er mer glad i Coupe enn cabriolet 

Kikker litt på 2-serie også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@trådstarter.

Du er ute å sykler litt her. Nr 1, du er på en BMW fora, spør etter M3, deretter TT osv... ha litt fokus! Prøv bilene du har budsjett til, se hva du trenger bilen til det neste året eller to, deretter kan du sirkle det inn og begynne å spørre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy

Jeg sitter fremdeles og holder en knapp på en M3, grunnen til at jeg spurte om TT og S4 er ikke noe annet enn at dette også er gode biler. Hvorfor er du så butthurt over dette? Om du ikke har fått det med deg så er har er ikke Norge bortskjemte med diverse bilfora om dagen, sider som dette er i ferd med å dø, så jeg kom hit hvor jeg visste at jeg ville få hjelp, har (selvom jeg har vært inaktiv) vært medlem her siden Gunnar eide siden i 2004

Dessuten så fikk jeg ganske god info, jeg synes det var ganske verdifullt, så jeg spør gjerne litt mer også. Hva er feil med det?

Så hva er poenget med innlegget ditt? Du er klart off topic forresten. "Du er ute å sykler" og "ha litt fouks" - passe nedlatende, ikke sant? Spar meg for sånt er du snill, er så lite nødvendig
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at F30/F31 335i er for dyrt, men synes jeg finner en del biler på Finn (både 335ix og 435ix) som ikke er så mange kronene over hva en M3 E92 koster. Ikke samme X-faktoren over disse bilene, men samtidig får man jo litt nyere bil og gjerne med litt garanti igjen.

Men av bilene du har nevnt så er vel E92 M3 den jeg har drømt mest om så det er den drømmen jeg synes du skal følge:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laffe, ja - men nå som jeg faktisk tenker litt på det, så har du et poeng med dette ang. garanti, som jo kan være kjekt å ha.

Hybriden hadde jeg faktisk helt glemt, den må jeg kikke litt på. Hvordan er livet med hybrid, for deg macrorain? X-drive er ikke noe krav nei, har aldri slitt noe særlig om vinteren selv :)

EDIT: Jeg bor i tredje etg i en blokk, så kanskje ikke så praktisk med Hybrid sånn sett. Kunne jo alltids slengt en skjøteledning ut balkongen da, men jeg ser nå at det ikke er helt den beste løsningen :-k

Endret av Blade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med M bil må man egentlig legge fornuften og økonomien litt til siden, for det blir "dyrt" uansett hvordan man snur og vender på det. Understellsdeler, motordeler, bare olje ligger somregel vesentlig over vann og brød biler.  Uansett er det noe helt for seg selv kontra resten av det BMW leverer. Kjøp E92 M3 sier jeg, og ta resten deretter med ett smil.

Synest poenget til Ron jeremy er greit jeg, trenger ikke være så hårsår bare for noen sier meningen sin på ett forum. Når du faktisk vurderer mellom M3 og en hybrid så tror jeg kanskje du burde gjøre litt mere research i praksis. Føler du at en hybrid kan gjøre deg tilfreds ville jeg nok gått for det i din situasjon. men jeg tror ikke noen hadde 330e som guttedrøm. M3 synest jeg selv gjør seg best som bil nummer 2/3/sommerbil i Norge. Ingen M bil fortjener å gå hele vinterer i salt. Har M bil selv og hadde ikke tatt i en M bil som har gått i saltlaka med en dokost engang. Ser liksom ikke helt gleden i å rulle rundt i en M3 på vinterføre med vinterdekk heller. Verken praktisk eller kjøregledemessig.

Hovudpoenget mitt er at det er bedre å ta en tur til forhandlere å prøve de forskjellige bilene, det er litt bortastet å bruke mye tid på å spekulere flere uker på en bil, for så å prøve den fysisk og innse at det kanskje ikke er noe for deg. Er også lett å gå på en smell her om du har brukt masse tid på å øse deg opp på en bestemt modell, bli skuffa på prøvekjøring men alikevell gjennomføre handel i håp om at det skal "gå seg til".

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybriden er jeg veldig fornøyd med, men du bør jo ha lademulighet hvis det skal være vits. 

Og hsd har jo rett i at det ikke er det samme som en m3, så du må nesten føle litt på om du vil ha en nesten ny bmw med  ganske mye effekt og lite vedlikehold, eller ta den "helt ut" og kjøpe en litt eldre m3 med det medfører. Det høres ikke ut som du er helt komfortabel med kostnadsbilde og usikkerheten rundt en m3, så hvis det stemmer og du i tillegg skal ha det som eneste bil er det ikke sikkert det er riktig valg? 

Du får tenke ut hvilke ting som er viktig for deg, og så vurdere i hvilken grad de forskjellige alternativene dekker behovet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i bunn og grunn bestemt meg for M3, dette er bilen jeg har tenkt på i flere år. Jeg skulle egentlig ha E46, men rusta skremmer meg litt vekk i fra den. Grunnen til at jeg virker litt "forvirra" og rådvill akkurat nå er bare at idet man begynner å kikke på finn, så dukker det plutselig opp mange alternativ. Men jeg har bestemt meg, det blir E92 M3. Det fine med M3, slik jeg ser det, er at de ikke dropper ekstremt i pris, slik min F31 har gjort siden jeg kjøpte den (360k, fått tilbud på innbytte på 200k) så i verste fall så er den ikke umulig å selge igjen, om den holdes fin og i bra stand.

Jeg har etterhvert lest meg opp litt ang. "Throttle actuator" og rådhuslager-bytte, og det ser ikke ut som noen umulige oppgaver, om dette trengs. Bilen vil uansett være ute av garanti, så må være klar for at dette kan eventuelt skje. Jeg har råd til dette, slik som situasjonen er nå i alle fall. Sjekket forsikring, kasko ligger på ca 14k årlig, som egentlig ikke var så verst 

Ellers, totalt enig med ogee1, bilen skal brukes hele året, ikke bare på 17. mai :)

Kommer hjem i fra utlandet nå om en uke, skal bruke de 4 ukene jeg har til å kikke litt rundt, stikker en tur til Kolbotn Bil bla.a som har noen M3er inne, for en prøvetur. Det kan jo hende at bilen "ikke er for meg", men har noen sagt dette før? :P

Har en Panigale 899 som skal selges også. Elsker den sykkelen, men sånn som jeg jobber så har jeg aldri tid til å ta den frem, å ha en ålreit bil er klart mer logisk når man jobber offshore. I fjor fikk jeg prøvd sykkelen tre ganger, det regna jo omtrent støtt, og de dagene det var litt sol, så spilte jeg golf i stedet (EDIT: Dette er selvsagt satt på spissen, sykkelen min må lagres et annet sted, så litt derfor det er litt mye "greier" bare man skal ta seg en kosetur)

Endret av Blade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...