Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Merkeverkstedet er kanskje de eneste som ikke vil sende deg på dør/avslå arbeid, all den tid reservedelen produseres. Jeg er enig i at det var lite differanse til det andre verkstedet og at det er da mest naturlig å gå til førstnevnte.

Fra tidlig på 2000-tallet (ca. E60 og opp) så har elektronikken og en del andre ting blitt bra komplisert, men akkurat her så er det i grunn snakk om å følge ledninger og bytte, så jeg ville ikke putte det i kategorien "merkeversktedspesial", trenger vel strengt tatt ikke å kode noe en gang etterpå? Om man derimot blander inn f.eks. hybrid og slikt fra et merke: absolutt noe for merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Ser ut som at E39en gjorde jobben og holdt de på innsiden i livet iallfall. Skal man kjøre gammel bil så er E39 rimelig trygg i forhold til andre 90 talls biler 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For de som husker denne saken:
558754702_bilde1.PNG.869aa39d8b958b917455ba847bbb56cf.PNG
03.04.2023.
Bildene av de tre bilene vakte oppsikt. Nå mener politiet å ha identifisert en av bilistene. Han må klare seg uten førerkort i påsken.
– Vi har mandag avhørt en mann i begynnelsen av 20-årene. Han skal ha lånt bilen, og vi mistenker at han var fører av den ene bilen, og at han har satt andre trafikanter i livsfare, sier politioverbetjent Atle Heradstveit til BA.

– Han er avhørt, og vi mener det er skjellig grunn til å mistenke ham for hensynsløs kjøring og brudd på veitrafikkloven, sier Heradstveit.

Påtalemyndigheten har samtidig besluttet å ta midlertidig beslag i førerkortet.

Heradstveit ønsker ikke å uttale seg om hva den mistenkte har forklart i avhør, eller om noen av de andre bilistene er identifisert.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

For de som husker denne saken:
03.04.2023.
Bildene av de tre bilene vakte oppsikt. Nå mener politiet å ha identifisert en av bilistene. Han må klare seg uten førerkort i påsken.
– Vi har mandag avhørt en mann i begynnelsen av 20-årene. Han skal ha lånt bilen, og vi mistenker at han var fører av den ene bilen, og at han har satt andre trafikanter i livsfare, sier politioverbetjent Atle Heradstveit til BA.

– Han er avhørt, og vi mener det er skjellig grunn til å mistenke ham for hensynsløs kjøring og brudd på veitrafikkloven, sier Heradstveit.

Påtalemyndigheten har samtidig besluttet å ta midlertidig beslag i førerkortet.

Heradstveit ønsker ikke å uttale seg om hva den mistenkte har forklart i avhør, eller om noen av de andre bilistene er identifisert.

Hadde bare politiet brukt samme ressursene på ordentlig kriminalitet… Nå har de brukt ett par måneder på å etterforske hvem disse folka er. Samtidig henlegges saker som omhandler innbrudd, tyveri, vold, trusler og skadeverk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde bare politiet brukt samme ressursene på ordentlig kriminalitet… Nå har de brukt ett par måneder på å etterforske hvem disse folka er. Samtidig henlegges saker som omhandler innbrudd, tyveri, vold, trusler og skadeverk 👍

Artig du sier det der, han jeg leier hos for å vinterlagre E36’n er politisjef i Ålesund. Han tok seg en tur til meg i går når jeg holdt på og da kom vi inn på det du snakker om. Og han sa nesten ordrett det du sier her, det var veldig spennende å høre noen fra den siden snakke om politiets bruk av ressurser på kontroller med politi/toll/statens vegvesen. Det koster enorme summer å holde på slik de gjør, samtidig har de ikke økonomi til å følge opp andre områder som mer alvorlig kriminalitet. 

Og de nye satsene på bøtene ville han ikke gå inn på en gang, han ble forbanna lenge før vi kom inn i dybden på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snagg30 skrev:

Artig du sier det der, han jeg leier hos for å vinterlagre E36’n er politisjef i Ålesund. Han tok seg en tur til meg i går når jeg holdt på og da kom vi inn på det du snakker om. Og han sa nesten ordrett det du sier her, det var veldig spennende å høre noen fra den siden snakke om politiets bruk av ressurser på kontroller med politi/toll/statens vegvesen. Det koster enorme summer å holde på slik de gjør, samtidig har de ikke økonomi til å følge opp andre områder som mer alvorlig kriminalitet. 

Og de nye satsene på bøtene ville han ikke gå inn på en gang, han ble forbanna lenge før vi kom inn i dybden på det. 

Sånn blir det når lederne mangler kompetansen og ikke lytter til de som vet hvor skoen trykker, da får man feil ressursbruk. Det der er en kjent sak, uansett hvor man jobber, dessverre. 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snagg30 skrev:

Artig du sier det der, han jeg leier hos for å vinterlagre E36’n er politisjef i Ålesund. Han tok seg en tur til meg i går når jeg holdt på og da kom vi inn på det du snakker om. Og han sa nesten ordrett det du sier her, det var veldig spennende å høre noen fra den siden snakke om politiets bruk av ressurser på kontroller med politi/toll/statens vegvesen. Det koster enorme summer å holde på slik de gjør, samtidig har de ikke økonomi til å følge opp andre områder som mer alvorlig kriminalitet. 

Og de nye satsene på bøtene ville han ikke gå inn på en gang, han ble forbanna lenge før vi kom inn i dybden på det. 

En jeg kjenner litt via jobb sammenheng er politimann, han er ikke ute i felten men sitter med etterforskning og intern utdanning. Han sier det rett ut at det er litt misnøye i etaten da veldig mange mener UP er for godt finansiert, rett og slett litt misunnelse. Og det ser man på ressursbruken, man skylder på at det er for å redde liv på veien. Jeg tror helt ærlig at dette ikke har noen livreddende effekt, folk kjører gris og kjører seg ihjel uansett hvor aktive Politiet er. Men vi hører om folk som får saker henlagt, saker hvor gjerningsmann kan utpekes, noen har til og med bilde dokumentasjon av ugjerningen…likevel legges sakene vekk pga "ressursmangel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nullvisjonen har litt av skylda også. Å gå fra 100-200 døde i trafikken til null vil koste enormt mye. Selv synes jeg vi heller bør si oss fornøyde med nivået vi er på og bruke de ekstra pengene på noe annet. Men det er det ingen som er villige til å snakke høyt om. Så da er det lett å prioritere UP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...