Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Bør bli regelendring der. Plutselige feil som oppstår som man ikke kunne ha forutsett skal ikke kunne belastes selger. Det går nok også an å få fikset bilen til under halve summen, men det er klart, har man f.eks. kjøpt på fullfinans og ikke har noe mer penger i bakhånd så prøver man å levere bilen tilbake til selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jarod skrev:

Kjedelig sak for begge parter - om eier hadde beholdt bilen bittelitt lengre hadde han jo fått samme problemet sannsynligvis etter ganske kort tid. Etter så kort tid mener jeg selv det er ok at selger også har et ansvar når bilen er i den prisklassen der, men det er synd at regelverket ikke er klarer enn det er i dag (hvor hva som er en reklamasjon og ikke virker som det må tolkes ut i fra mange forskjellige faktorer)

Ser forøvrig at IF selger bruktbilforsikring for kjøp mellom private nå, men kun for biler med lavere km-stand enn 150 000km. Kan være en lur ting å ta med om man selger bil privat i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette da jeg solgte min Porsche Cayman. Hadde dullet og stelt med bilen etter alle kunstens regler (og vel så det). Kjørte til og med bilen fra Kongsberg til Kristiansand for å overlevere den til kjøperen. Etter to uker ringte kjøper. Motoren hadde havarert på grunn av et veivlager som hadde feilet. Begge parter engasjerte advokat, så det lovmessige ble godt belyst. Vi endte opp med å dele regninga i stedet for å møtes i retten. På mange måter føltes det som en real løsning.

Dette var hovedgrunnen til at jeg solgte 2011 X3'en gjennom Nettbil i sommer. Ville ikke risikere noe sånt igjen.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sprøtt at en plutselig feil som oppstår kan komme tilbake på selger.

En 535d og en Porsche Cayman er jo kraftig motoriserte biler, så man kan jo tenke seg at disse havariene kom etter "heftig" kjøring fra kjøper. Men dette er jo vanskelig å bevise for selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, EasyL skrev:

Det er ganske sprøtt at en plutselig feil som oppstår kan komme tilbake på selger.

En 535d og en Porsche Cayman er jo kraftig motoriserte biler, så man kan jo tenke seg at disse havariene kom etter "heftig" kjøring fra kjøper. Men dette er jo vanskelig å bevise for selger. 

Jeg har ingen grunn til å mistenke at kjøper hadde herjet med bilen. For meg var det viktigste at jeg ikke skulle få hele regninga, og at ikke kjøper trodde at jeg hadde lurt på ham en bil jeg visste var dårlig. Sett med kjøperens øyne er det like urettferdig å bli sittende med regninga. Jeg synes deling er ganske greit. Tanken på at alt ansvar overlates til kjøper den dagen handelen blir gjort er det vi har vært vant til i alle år, men jeg synes ikke det gjør det noe riktigere av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten fasinerende hvordan nivået på noen 5-serie eiere synker etterhvert som bilen blir eldre. Finnes det noen annen bilmodell hvor nivået på eiergruppen synker fortere etterhvert som bilen blir eldre? Det går fra å være en bil for den øvre middelklassen, typ salgssjefer, leger, advokater, eiendomsmeglere og ellers ryddige folk til å bli en bil for blakke 19 åringer, narkolangere og folk som åpenbart synes det greit å trekke våpen mot politiet. Ser bort på min egen 3 år gamle G30 og lurer på hva den kommer til å oppleve når den blir "gammel" 😅

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-40-arene-skutt-av-politiet-med-elektrosjokkvapen/s/5-95-358344

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ser bort på min egen 3 år gamle G30 og lurer på hva den kommer til å oppleve når den blir "gammel"

Du må forlange vandelsattest av kjøper.😇

En uttømmende politiattest viser alle reaksjoner som er registrert i politiets registre. Slike opplysninger kan være straffer, reaksjoner og tiltak som står i reaksjonsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ampera skrev:

Du må forlange vandelsattest av kjøper.😇

En uttømmende politiattest viser alle reaksjoner som er registrert i politiets registre. Slike opplysninger kan være straffer, reaksjoner og tiltak som står i reaksjonsregisteret.

Hehe, ja kanskje jeg må det 😅 Egentelig så bryr jeg meg ikke hvem som ender opp med bilene jeg har hatt. Men det er jo noe med det da, du vedlikeholder, polerer, bytter deler preventivt og styrer på også havner bilen til slutt hos noen som behandler den dårlig 😂 Men sånn er det, ser på det som en forsikring om at bilen holder seg mens jeg har den iallfall👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...