Daniel. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 25 minutter siden, Olaandref skrev: Jeg er så sjeleglad for at ikke alt det pisset der eksisterte når jeg var ung og dum, og ikke minst fordi man slapp å bli filmet og delt til gud og enhver mann når man gjorde noe dumt. Vi fikk beskjed i barnehagen om at vi måtte låse bilene ved levering og henting nå, fordi det var en challenge blant barneskolebarna å sette seg inn i fremmede biler og prøve å starte de. Jeg blir so forbanna på folk som oppfordrer til alt slikt, usikker på om juling hadde holdt, men man kunne startet der i hvert fall. Ja nei jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig 😅 Virker som det meste som kommer fra TikTok er totalt hjernedødt og disse kidsa suger det til seg og i verste fall ender opp med å gjøre noe som tar livet av de. Er jo flere "challenger" som har endt med dødsfall. De oppfører seg som en gjeng med zombier med null evne til å tenke eller ta egne valg 🤦♂️ Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Spørsmålet blir vel nesten hva som må til for å få en slutt på denne galskapen. Jeg har tatt til ordet for et sertifikat tilsvarende høyhastighetssertifikatet i båtverden tidligere, men nå tror jeg heller nesten forsikringsselskapene må på banen og gjøre det økonomisk umulig å forsikre en M-bil på en fører med mindre enn ti års fartstid bak rattet - og det må selvsagt bli umulig å forsikre bilen med foreldre som deleiere. Forsikring til kr. 200 000,- og en bindingstid på et år bør vel rydde vekk de fleste unge M-eiere i dag - her er det ikke summen som blir utslagsgivende, men bindingstiden på et år... 57 minutter siden, Daniel. skrev: Syns å ha sett at dette har blitt en liten "trend" blant TikTok kidsa med å fake sånn tagging som det der 😐 Uavhengig hva som er tilfellet tenker jeg vedkommende uansett har et problem; enten et forklaringsproblem for eksen eller for psykiatrien. Hvem tagger ned bilen sin slik i tro om at det er kult. Daniel. reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 9 minutter siden, Daniel. skrev: Ja nei jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig 😅 Virker som det meste som kommer fra TikTok er totalt hjernedødt og disse kidsa suger det til seg og i verste fall ender opp med å gjøre noe som tar livet av de. Er jo flere "challenger" som har endt med dødsfall. De oppfører seg som en gjeng med zombier med null evne til å tenke eller ta egne valg 🤦♂️ Sosiale medier og smarttelefoner har nok større sjans for å skape verdens undergang en atomkrig.
E.C. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Forsikring om dagen ervinklet til å rævkjøre alle like mye. Selv om alder under 23 år gir en del utslag i pris er alle opptatt av å gi mest mulig bonus til de med 0 erfaring. Startbonus på 60 % og max bonus på 70-75 %. Og bonustap på 10 %-poeng ved skade. Da blir det knapt forskjell i pris på noen som er fersk kontra noen som har kjørt skadefritt i 10 år. Jeg starta med 20 % bonus og man røk på 30 %-poeng trekk om man hadde uhell. Da svei det litt mer og man tenkte litt mer over konsekvenser ting kunne få, spesielt om man var avhengig av bil. Saltkjelen reagerte på dette 1
Werther Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 8 minutes ago, Saltkjelen said: men nå tror jeg heller nesten forsikringsselskapene må på banen og gjøre det økonomisk umulig å forsikre en M-bil på en fører med mindre enn ti års fartstid bak rattet Nja, 10 år blir litt i overkant. Skulle man innført nok et forbud i dette landet hadde det holdt med 4 år, dvs minimum 22 år ved kjøp av M-bil. Da har gutta rukket å få litt erfaring bak rattet. 10 års forbud er drepen for bilmiljøet. Da ender alle opp som sure gamle gubber i kjip bil som henger på internett istedenfor å være ute i den virkelige verden og få litt erfaring.
Daniel. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 37 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Sosiale medier og smarttelefoner har nok større sjans for å skape verdens undergang en atomkrig. I hvertfall dagens sosiale medier. Slik det var i begynnelsen når vi var ung var ikke i nærheten av det kaoset som er nå.
Fredrik 90 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: Sosiale medier og smarttelefoner har nok større sjans for å skape verdens undergang en atomkrig. Der er jeg helt enig! Det er så mye elendighet og så lite sensur nå at folk blir rett og slett forgifta i huet sitt. Særlig når vi snakker om yngre folk som er i en svært lettpåvirkelig alder. Nå er jeg ikke på Tiktok, men jeg scroller igjennom Facebook og Instagram noen ganger om dagen og der havner jo mye tiktok innhold. Noen ganger kan jeg kjenne på det selv hvis jeg har kikket litt for mye på det som legges ut der. Blir helt ør i huet av det… 2 timer siden, Werther skrev: Nja, 10 år blir litt i overkant. Skulle man innført nok et forbud i dette landet hadde det holdt med 4 år, dvs minimum 22 år ved kjøp av M-bil. Da har gutta rukket å få litt erfaring bak rattet. 10 års forbud er drepen for bilmiljøet. Da ender alle opp som sure gamle gubber i kjip bil som henger på internett istedenfor å være ute i den virkelige verden og få litt erfaring. Tja, jeg tror ikke standarden på kjøretøyet er avgjørende for bilentusiasmen. På 90 tallet så feis ungdommen rundt i Kadett og Golf 2, ble bilentusiaster av mange av dem. Jeg kjørte 520i når jeg var 18 år, ble bilentusiast av meg også. Det jeg stusser på er hvor foreldrene er oppi dette. Er de så fraværende at de virkelig signerer med sitt navn på at 18 åringen skal kjøre rundt i en livsfarlig bil. For det er nettopp det en M4 er i hendene på en fersk sjåfør som tror han er verdensmester. De tilfellene vi ser her er tydelige bevis på det. For det er jo aldri "mann i 40 årene" som bretter en slik bil rundt en stolpe. Er det liksom helt normalt at foreldre både kausjonerer og forsikrer slike biler i sitt navn for at poden skal få herje rundt i M bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå