Gå til innhold

Styling Tech....Treg eller?


alfaalfa
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble Ingen prat. Jeg skrev at jeg helst ville ha et skriftlig svar uansett.

Men er jo godt mulig han ringer en dag.

Det er jo billigere å sende kun ett hjul, spesielt når det må returneres også :lol:

Mulig jeg bestiller en spesiallaget forsterket fremre mellomaksling isteden, fra USA altså. Den er jo en svakhet på E70 LCI, så kanskje kjekkere å ha. Og ikke minst billigere ☺️ Ennå lenge til sommerdekksesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Med fare for å være den som kommer med den harde og brutale sannheten her, tror jeg dessverre ikke at du kommer til å se noe til pengene dine. Dette er rett og slett en butikk skrapet for disponible midler og EK - år etter år.

960103643_Skjermbilde2024-01-13kl_10_16_43.thumb.png.4bf05c0eb1f7444442965fed531939ad.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke får rett :shock: Men har vært inne på tanken da.

Har en kompis som er advokat, han har lenge anbefalt å gå noe strengere til verks.

Angrer jo nå at jeg ikke tok penga i slutten av november da jeg trolig hadde sjansen. I går var det 6 mnd siden han fikk pengene.

Prøvde å ringe han nå. Fikk sms at han ordner tilbakebetalingen mandag, så det blir jo spennende. Tar vel en ukes tid før regnskapskontoret og banken osv. får lagt det inn og godkjent osv. osv. Noe som egentlig kan gjøres på dagen (ja har drevet firma selv). Og historien fortsetter.

Men fine felger da, og heldigvis ikke laget i Kina men i Taiwan.... tok bilde av eska før jeg returnerte hjulet.

Den P'en i produktnummeret tilsier at det er Performance-utgave med flat front. Den medium konkave utgaven jeg skulle ha har bokstaven M isteden. Dette har jeg jo visst hele tiden, og gikk ut fra at Styling Tech også visste dette.

eska.thumb.jpg.93b772b6477e24cd196d1bd62bf7d3a1.jpg

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte, men ganske tunge felger, 12.5kg. Om du foreksempel ser på Bola FLC i 10X20 eller 8.5x20 som er flowforged ligger disse på rundt 9.5kg ifølge nettsiden deres, man kan også velge innpress selv på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Med fare for å være den som kommer med den harde og brutale sannheten her, tror jeg dessverre ikke at du kommer til å se noe til pengene dine. Dette er rett og slett en butikk skrapet for disponible midler og EK - år etter år.

960103643_Skjermbilde2024-01-13kl_10_16_43.thumb.png.4bf05c0eb1f7444442965fed531939ad.png

Vurderte å kjøpe hjul med dette firma i fjor. Egentlig helt greit det ikke blev noe av når jeg leser denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de er lettere enn de originale 19-tommerne er jeg forsåvidt fornøyd.

De kjentes iallefall noe lettere ut å løfte på (komplette hjul).

Ser at de oppgir 12,5 kg uansett dimensjon på linken her. Formoder at større diameter og bredde = høyere vekt? Og ingen valg for konkavitet heller på akkurat denne siden. CVR4 leveres jo i flere utgaver. https://races-shop.com/concaver-aluminum-wheels/163329-concaver-cvr4-20x9-et35-5x120-brushed-bronze.html

Vedlagte skjermbilde fra Tempe viser jo at de kan levere både M og P utgave (Mid og Performance konkavitet). Den i midten er M. Vesentlig høyere priser da, men vi får se hva det blir til (prisene er fra i fjor sommer, tør ikke sjekke nå). I tillegg kommer jo maskinering til 74,1 mm CB.

Hva koster Bola da? Jeg må ha 9x20.

Men egentlig mulig at 8,5x20 er bedre. På de hjulene jeg fikk stakk dekket bare 1-2 mm utenfor felgkanten med 255/45R20 dekk, det blir dårlig beskyttelse. Jeg vil helst ha 5 mm utenfor. Mye bedre på de originale 19-tommerne med samme felgbredde og dekkbredde. Men kanskje forskjeller fra dekktype til dekktype. Og kanskje CVR4 er bredere totalt enn de originale BMW 9-tommerne. Har ikke kontrollmålt dette.

 

cvr4_tempe.thumb.jpg.3101592f7690fc94ecbd8ebbef890bd9.jpg

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener prisen her er inkludert engelsk moms, fjern den, legg til norsk og ca 100-150(?) Pund i frakt så antar eg du havner på en plass mellom 19-23 000 for 4 felger. Uten at eg skal sei noke sikkert. Har selv alltid bestilt via performancealloys, men de er nedlagt. usikker på om bola selger til privatperson men mye mulig, kan evt ta kontakt via den quote knappen på nettsiden deres om du skulle vere interessert. 

Screenshot_20240113-203258.thumb.png.c2a10124d98f39df84c7ae52cff9f93d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Jeg kjøpte Rotiform LAS-R felgene mine fra alloywheelshop, et selskap i England. De var på døra 4 dager etter jeg kjøpte de.

De har disse concaver CVR4 felgene også. 
https://alloywheelshop.com/collections/concaver-alloy-wheels?pf_m_%3A%3Awheel_specs%3A%3Awheel_model=CVR4

Interessant, men med dagens valutakurser blir nok prisen litt hinsides for mitt vedkommende tror jeg. Men vi får se.

Vet ikke om disse prisene er med VAT og om den da blir trukket fra, men uansett blir det jo mva. Og så må felgene maskineres til 74,1 mm CB. Men fine felger også i sort tint.

 

cvr4tint.jpg.bb84653b234458eff46e681c79fb6d0b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, teerex skrev:

Interessant, men med dagens valutakurser blir nok prisen litt hinsides for mitt vedkommende tror jeg. Men vi får se.

Vet ikke om disse prisene er med VAT og om den da blir trukket fra, men uansett blir det jo mva. Og så må felgene maskineres til 74,1 mm CB. Men fine felger også i sort tint.

 

cvr4tint.jpg.bb84653b234458eff46e681c79fb6d0b.jpg

Ganske sikker på at det er med britisk MVA, så når man velger "Norway" i kasse så går prisen ned med sånn 18%. Men ja, blir jo MVA inn til Norge også. Blir sånn 28% ish dyrere enn kasse prisen når man inkluderer norsk MVA og avgiften DHL tar for å fortolle varen for deg. Når jeg kjøpte mine felger så var kasse prisen på 15300 NOK ish (frakt er dritbillig synes jeg, bare sånn 400-500 NOK), og MVA og fortollings avgift ble på 4000 NOK ish.

 

De minner veldig om R35 GT-R sine felger egt.

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ukens oppdatering: venter fortsatt på tilbakebetaling av forskuddet.

Den skal skje mandag 29. januar ifølge Styling Tech idag. Noe som også skulle skje mandag 15. januar ifølge sms og senest mandag 22. januar ifølge epost vedlagt kreditnota.

Kanskje noe for Oddsen dette :whut: Spennende uansett.

Mandag vi på 29 uker etter at jeg betalte forskuddet. Greit å holde seg innenfor 30-ukers regelen da (kanskje noe slikt finnes?).

Dette med å ordne tilbakebetaling er visstnok i dette tilfellet en fremtidsrelatert oppgave der man legger til rette for fremtidig utbetaling når/hvis det evt. måtte passe den ene av partene. Altså ikke noe som skjer sånn uten videre på dagen/dag to.

Men lever ennå i håpet :wink:

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...