Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Snagg30 skrev:

Herlig å se biler med slik km stand! :D hvor mange av de har du kjørt? Og original motor? 

Det ble byttet motor og gir i 2016 så de er gått 100 000 mindre enn bilen. 
Da jeg overtok rattet i feb. 2019 var bilen gått 170 og noe.

Skrevet

N63 er en motor man går store omveier rundt. Det er i hvertfall historien hos internett og de. Men det høres ut som du har et mer nyansert syn på dette? 

Vil gjerne ha argumenter for å kjøpe bil med denne motoren. 

Skrevet
1 time siden, Reef89 skrev:

E60en begynte å få rosa nærlys og da var det bare å handle inn pærer. 
Har lenge tenkt på og prøve LED pærer direkte i xenon lykten og det angrer jeg virkelig ikke på nå! 

Vannvittig lett og får ut lyktene på disse bilene.

IMG_7814.thumb.jpeg.f1fa485ce06417169b79b0ff584709df.jpeg

Etter å sjekket litt på Internett og lest omtaler gikk jeg for disse fra Lyshelten:
IMG_7810.thumb.jpeg.5843d8df59a2d264aae14174296c79a6.jpeg

IMG_7811.thumb.jpeg.1e50a860a97537da3195d0aca90ca057.jpeg
IMG_7812.thumb.jpeg.2e658e07cf84e3dfbc3d824e41ce59d3.jpeg

Passer perfekt på den originale holderen selv om Lyshelten mente man måtte ha adapter for BMW.

IMG_7813.thumb.jpeg.357438bbd1c93f1ce35821911b77afc6.jpeg

Måtte selvsagt ta bilder med en LED og en Xenon, venstre LED
IMG_7804.thumb.jpeg.a1936c162b2b9c077592f4ce3200762d.jpeg

IMG_7803.thumb.jpeg.0c1ae3da7f1331f6f64034d9ad7b88c0.jpeg
Fjernlys:

IMG_7805.thumb.jpeg.a8ca0db2ab124b9a7141966b6cdd5c85.jpeg
IMG_7806.thumb.jpeg.d46595a315ff5474af7173157271692f.jpeg

Der er mye tydeligere enn bildene viser, virkelig forskjell. Men når det er sagt så er jo den gamle xenonpæren svak fra før, en ny ville jo lyst bedre.

Alt i alt 10/10 til LED, passer perfekt, ikke blinking eller canBUS feil.
Blir nok å bestille til 7eren også tenker jeg. 

Dette er vel ikke blendende på slik måte som det er når det monteres LED pærer i halogenlykter eller slik enkelte gjør på eldre biler?

Skrevet
6 minutter siden, *MrB* skrev:

N63 er en motor man går store omveier rundt. Det er i hvertfall historien hos internett og de. Men det høres ut som du har et mer nyansert syn på dette? 

Vil gjerne ha argumenter for å kjøpe bil med denne motoren. 

Tja, hva skal en si. Jeg kan jo si med engang at de årene og km. jeg har hatt med den motoren så har det kun vært en defekt coil som er byttet når det gjelder motorfeil og den kjølevæske lekkasjen fra det Y stykket. Men har jo som nevnt byttemotor og da er jo de kjente sykdommene byttet/ oppgradert. Jeg tror jeg ville tenkt meg om hvis jeg skulle kjøpt en slik bil i dag som fremdeles har fabrikk motoren. Jeg ser på Internett og at noen får kun problemer med dyser og bytter de, mens andre sliter med flere ting...

Skrevet
9 minutter siden, Daniel. skrev:

Dette er vel ikke blendende på slik måte som det er når det monteres LED pærer i halogenlykter eller slik enkelte gjør på eldre biler?

Ikke som jeg kunne se og fikk ingen blink fra motgående på vei hjem.
Disse pærene har også justerings skruer, får man feil lysbilde på feks. PKK så kan man justere selve pæren, selvom lyktene er riktig innstilt. 

Skrevet
21 minutter siden, Reef89 skrev:

Ikke som jeg kunne se og fikk ingen blink fra motgående på vei hjem.
Disse pærene har også justerings skruer, får man feil lysbilde på feks. PKK så kan man justere selve pæren, selvom lyktene er riktig innstilt. 

Okei, det er jo bra.

Sånn sett så kommer jo en del biler nå med lykter som blender motgående trafikk originalt (Tesla er verstingen her), så din er sikkert ikke noe verre med disse pærene 😅

24 minutter siden, Reef89 skrev:

Tja, hva skal en si. Jeg kan jo si med engang at de årene og km. jeg har hatt med den motoren så har det kun vært en defekt coil som er byttet når det gjelder motorfeil og den kjølevæske lekkasjen fra det Y stykket. Men har jo som nevnt byttemotor og da er jo de kjente sykdommene byttet/ oppgradert. Jeg tror jeg ville tenkt meg om hvis jeg skulle kjøpt en slik bil i dag som fremdeles har fabrikk motoren. Jeg ser på Internett og at noen får kun problemer med dyser og bytter de, mens andre sliter med flere ting...

Hvordan funker det der egentlig?

Fikk den en ny N63 408hk motor med utbedringer, eller fikk den en N63TU motor? Og har den nå 449hk eller er den nedjustert til original effekt?

Skrevet (endret)
27 minutter siden, Daniel. skrev:

Okei, det er jo bra.

Sånn sett så kommer jo en del biler nå med lykter som blender motgående trafikk originalt (Tesla er verstingen her), så din er sikkert ikke noe verre med disse pærene 😅

Hvordan funker det der egentlig?

Fikk den en ny N63 408hk motor med utbedringer, eller fikk den en N63TU motor? Og har den nå 449hk eller er den nedjustert til original effekt?

Nei det ny N63 408hk. Etter det jeg skjønner fra rapporten jeg har fra motorbytte så virker det som motoren kommer helt rå og den ble bygget på verkstedet da det ligger en steike lang liste med deler som er montert nytt. Rapporten er på flere sider med deler.

Endret av Reef89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...