Vegard_ Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 Første bil som jeg har valgt selv, kjøpt selv og kjører selv, 1998 523i. Valgte en litt grommere rekkesekser for lyden, men ikke alt for grom pga kort lommebok. Ligger ofte i lavt gir bare for å høre lyden 😁 en touge-lignende veg for å komme meg hjem hjelper ikke på drivstoff forbruket for å si det mildt. Men kjøregleden er kjempestor uansett! Snagg30, sveigis, tambur4 og 5 andre reagerte på dette 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 (endret) Min første bil . Ja det var en 78 modell Opel Manta som var bygd om til Gsi og 2.2 i motor . Dette var en forferdelig gøyal bil når jeg fikk førerkort i 1992 . Har ikke bilder her av den men omtrent helt lik denne : Tosken jeg var så ble den kastet i 1996 da vrakpant var 6000 kr. Hadde jeg hatt denne idag så hadde det vært e28 verdi 😭😭. Men andre bilen derimot den har jeg bilder av: Tatt i 1996 . Endret Februar 11, 2022 av sveigis Sjakalen, Blinklys, Shattered og 6 andre reagerte på dette 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossing 92 Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 (endret) Min første var Toyota Avensis touring 98 modell Endret Februar 11, 2022 av mossing 92 Marius2002 og Sjakalen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 Min første bil som 17-åring var en Galant 2.0 GLSi 4x4 fra 1995. Bytta ut anlegget, senka på ikke-TÜV-godkjente fjører og kjøpte nye AEZ-hjul. Tenk 17" 215/45 var stort på den tida, nå er det ikke engang vinterhjulstørrelse 😛 Utrolig fin bil å kjøre, satt lavt og godt og gikk meget bra til å bare være 136hk og relativt lav utveksling. 50/50-firehjulstrekk med opptil 40% sperre på bakakslingen. Beste vinterbilen og sladdebilen jeg har hatt, tok seg frem over alt. Og som verdensmester bak rattet; firehjulssladder i høy hastighet laffe, sveigis, Pekka og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 3 timer siden, sveigis skrev: Min første bil . Ja det var en 78 modell Opel Manta som var bygd om til Gsi og 2.2 i motor . Dette var en forferdelig gøyal bil når jeg fikk førerkort i 1992 . Har ikke bilder her av den men omtrent helt lik denne : Tosken jeg var så ble den kastet i 1996 da vrakpant var 6000 kr. Hadde jeg hatt denne idag så hadde det vært e28 verdi 😭😭. Men andre bilen derimot den har jeg bilder av: Tatt i 1996 . Manta var og er gromt, har aldri vært noen stor Opel fan, men Manta og B Ascona har jeg alltid likt. 🙂 Blinklys og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 (endret) Toyota Landcruiser 120 GX 2005-modell var min første bil tilbake i 2008. Var en gøy bil å piffe opp med tøffe modifiseringer. Synes fortsatt dette er den peneste Landcruiser-modellen. Hadde en del trøbbel med dyser, calippere etc. etter kort tid og fikk Toyotas såkalte "service" langt opp i halsen. Kanskje den billigste bilen jeg har hatt, solgte den for det samme som jeg kjøpte den for 3,5 år senere (minus kost til oppgradering da). Deretter var det et par-tre år med E60, og siden 2013 har jeg holdt meg til F11 Endret Februar 11, 2022 av Walkabout Kvasi, Sjakalen, Marius2002 og 6 andre reagerte på dette 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 I 2010 var jeg 17 år. Gikk sammen med en på skolen som var 1 år eldre, han hadde kjøpt seg en fin E46 316i rett før han ble 18. Mener han fikk lappen på dagen også. Ble med han en tur i bilen, og tenkte shit, sånn bil må jeg kjøpe meg. Litt over 1 år senere kjøpte jeg bilen hans. Jeg elska den jo, men mener jeg gikk ganske fort lei. Endte med å kjøpe E39 2 år etter og solgte denne igjen. 1 år etterpå ble den vraka. I mitt eie hadde den ingenting fancy utenom gullfelger fra GS og angel eyes fra Biltema. 316 var fullstendig ribba for utstyr. Kvasi, Blinklys, Sjakalen og 3 andre reagerte på dette 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 4 minutter siden, Shattered skrev: tenkte shit, sånn bil må jeg kjøpe meg. Litt over 1 år senere kjøpte jeg bilen hans. Akkurat 🤣 Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 53 minutter siden, Olaandref skrev: Manta var og er gromt, har aldri vært noen stor Opel fan, men Manta og B Ascona har jeg alltid likt. 🙂 Enig . Har vært og er Opelmann og for meg er spesielt Manta b selve Opelen for meg . Enkelt sagt så skal jeg ha det igjen .😊 Olaandref og Blinklys reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 38 minutter siden, sveigis skrev: Enig . Har vært og er Opelmann og for meg er spesielt Manta b selve Opelen for meg . Enkelt sagt så skal jeg ha det igjen .😊 Kompis av meg hadde en grom Manta, mener på den var platebreddet litt, men ikke så mye at det ble for mye. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 Morsom tråd! Her er mitt bidrag 😁 Familiens gamle Vectra som jeg overtok da lappen var i boks. Prøvde med de begrensede ressursene jeg hadde å gjøre den mindre gubbete, men var og alltid forble en Vectra uansett. Hadde den vel i familien i 14 år og ble spiker da den hadde rundet rett over 200 000 km. Kjøpt med rundt 30 000 på tellern, så fikk gjort oss noen erfaringer med bilen. Hverken far eller jeg opplevde noe spesielt med bilen og den vil for alltid bli husket som en trofast bil! Synd det ikke var V6 ern, ellers ville jeg holdt den unna pressa. Den leverte dog på alle måter og i det rette giret var den ganske så pigg for en 18 åring med ferskt førerkort. Den tida var ikke tilgangen til biler med mye hester like høy som nå, så skulle ikke mye til for å ha raskeste bilen i gjengen. Synes også det er litt gøy å se tilbake i denne tråden på andelen E36 folk har eid. Bilene som blir postet i tidligere innlegg ser veldig fine ut, og for en som elsker E36, kjenner jeg skikkelig på nostalgien. Går langt mellom hver gang en ser en E36 som ikke er rustet i stykker. Sjakalen, Vegard_, Blinklys og 4 andre reagerte på dette 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Quark Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 Min første bil etter at jeg fikk lappen var en Opel Senator. Stasvogn i sin tid...ikke noe typisk ungdomsbil, men en nydelig rekkesekser hadde den. Husker at jeg siklet på Opel Monza som da var coupe utgaven av egentlig samme bil, men de var vanskelig å oppdrive (og dyre mener jeg å huske) så jeg ble sittende med Senatoren et par år. Fant kun et dritdårlig bilde av vognen, ser knapt at der er en bil inni der... Den neste bilen ble en (den gang) nyere Opel Vectra CDX eller hva det var de kalte den, skulle liksom være topputgave full av utstyr og greier, endte som det måtte det... sveigis, Ampera og Sjakalen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 (endret) 23 timer siden, GreenE36Cab skrev: Min første bil var en '90 eller '91 Toyota MR2 SW20 Rev1 Fant et par bilder av bilen, jeg hadde den i 2015 når jeg var 24/25 så var vel ikke ekstremt tidlig ute med første bil. Men likevel, når jeg skulle ha bil var dette en av biltypene som stod høyt på lista. Så dukket denne opp til salgs borti Tønsberg, og jeg var etter kort tid på vei bort med toget og kjørte bilen hjem samme dag Første bilde er faktisk det første bildet jeg tok av den, etter å ha parkert den i garasjen, tidlig i januar 2015. Det regnet på vei hjem, og jeg måtte tørke dugg fra frontruta hele veien.. Dere kan se det er dugg på siderutene også der. Men det var bare artig, jeg var jo på vei tilbake med min MR2 På andre bilde tror jeg at jeg har vært ute og luftet bilen en tur på vinterføre, denne var veldig god om vinteren. Hadde den nesten et år, rakk akkurat ikke en vinter til med den da den gav opp i jeg tror det var august/september 2015 Endret Februar 11, 2022 av GreenE36Cab Kvasi og Sjakalen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idapederse Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 Jeg hadde utrolig lyst på VW Golf som førstebil, men endte opp med en Ford Focus fra 2001 med 101 bensinhester. Kjørte opp i november 2010 og fikk denne fraktet på tog fra Drammen til Narvik i januar 2011. Den ble i familien i ganske mange år, men jeg brukte den ikke selv i mer enn noen måneder før splitter ny Focus var bestilt. 😅 Fant et bilde med begge to i, faktisk: sveigis, Sjakalen og Kvasi reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 11, 2022 Share Skrevet Februar 11, 2022 2 timer siden, The Quark skrev: Min første bil etter at jeg fikk lappen var en Opel Senator. Stasvogn i sin tid...ikke noe typisk ungdomsbil, men en nydelig rekkesekser hadde den. Husker at jeg siklet på Opel Monza som da var coupe utgaven av egentlig samme bil, men de var vanskelig å oppdrive (og dyre mener jeg å huske) så jeg ble sittende med Senatoren et par år. Fant kun et dritdårlig bilde av vognen, ser knapt at der er en bil inni der... Den neste bilen ble en (den gang) nyere Opel Vectra CDX eller hva det var de kalte den, skulle liksom være topputgave full av utstyr og greier, endte som det måtte det... Senator var flott bil å kjøre ,ikke minst se på .😊 Hadde selv en sånn som var bare nydelig å kjøre . cdx ,var det 2.0 L eller 2.5 du hadde der ? Var godt smelt hvertfall. Ampera og Blinklys reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå