Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært borte fra bimmers en god stund, vurderer jeg å bare drite i hele forumgreiene. Hvorfor skal det være noen som ALLTID må rakke ned på hva andre gjør, kjøper, sier, etcetc? Samme hva man gjør så blir det jo vridd til noe negativt uansett virker det som.

Etter å ha lest og skrevet her en ukes tid nå skjønner jeg hvorfor jeg tok den første "pausen" fra forumet..

Det hjelper mye og holde seg borte fra tulletråden :) resten av forumet er jo greit :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke en alt for stor tilhenger av Audi (bortsett fra generell høy byggekvalitet og gjennomførte interiørdetaljer), men når det handler om Audi's rekkefemmere i kombinasjon med quattro firehjulstrekk er det verdt å følge litt ekstra med i timen. Disse R5 motorene er på alle måter super spitzen klasse når det kommer til ytelser og lydbilde. Det lett uharmoniske og gurglende lydbildet potente rekkefemmere gir er fantastisk inspirerende og kult... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei som VAG entusiast så ser du nok ikke problemet med det, men hvordan tror du en M3 med noe godsaker ifra ESS hadde vært da?

Spm er vel hva er prisen på trimming av m3 kontra tt rs. Tror det er betydelig lettere å forsvare justering av en turbobil en ikke, så lenge man ikke begynner på ekstremtuning.

Så sånn sett mener jeg at det er kanskje ikke er så feil å sammenlikne en tunet tt mot en orginal m3. I allefall min mening.

Nå har jeg ikke kjørt noen av bilene så hvel som er best ønsker jeg ikke å uttale meg noe om, men utseendemessig så er tt en mer utfordrende design, som gjør at flere snur seg etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsinnj, jeg synes det er helt innafor å argumentere/diskutere litt når en bruker legger ut her at han har kjøpt en spesifikk bil, i dette tilfelet Audi. Ingen mener noe vondt med diskusjonen, jeg synes det burde gå an å prate bil her uten at folk blir så hårsåre. Vil man bare ha høflige gratulasjoner og folk som stryker deg med hårene kan man jo diskutere med "fysiske" venner, familie og kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt Farah testet en 600 hk TT RS på Drive (YouTube). Gikk noe voldsomt. Er visst stor potensial i dem.

Finnes 650kit til m3 også..

http://www.esstuning.com/products/E9x-M3-VT2%252d650-Intercooled-Supercharger-System.html

Dårlig video, men viser hvertfall at det skyver greit..

https://m.youtube.com/watch?v=yyGY3WJGIqk

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei som VAG entusiast så ser du nok ikke problemet med det, men hvordan tror du en M3 med noe godsaker ifra ESS hadde vært da?

Les hva jeg skriver du. En M3 med presse hadde kostet noe helt annet. Han fikk mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsinnj, jeg synes det er helt innafor å argumentere/diskutere litt når en bruker legger ut her at han har kjøpt en spesifikk bil, i dette tilfelet Audi. Ingen mener noe vondt med diskusjonen, jeg synes det burde gå an å prate bil her uten at folk blir så hårsåre. Vil man bare ha høflige gratulasjoner og folk som stryker deg med hårene kan man jo diskutere med "fysiske" venner, familie og kollega

 

Altså, jeg skjønner at dette er et diskusjonsforum og at man vil få en diskusjon ved å skrive at man har kjøpt seg Audi. Det er noe med måten enkelte her inne svarer på som virker så vanvittig nedlatende og barnslig. Vet ikke om det bare er meg, men jeg er bruker på flere forum, og det er kun her inne jeg synes det er slik. Er så unødvendig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke en alt for stor tilhenger av Audi (bortsett fra generell høy byggekvalitet og gjennomførte interiørdetaljer)

  

Akkruat der tror jeg du ikke helt vet hva du snakker om. Audi er veldig flinke på interiørdesign, de får ting til å se veldig bra og dyrt ut. Men den opplevde kvaliteten er en helt annen, ta og føle på kvaliteten er ikke så bra i Audi som den er i BMW synes jeg. Jeg har hatt to Audier selv samt at vi har hatt flere i familien, konklusjonen har alltid vært at det er veldig pent å se på men ikke på samme høyde med BMW når det kommer til "ta og føle på" kvalitet.

Ett eksempel er min tidligere 2006 Audi A6 (C6) som jeg den dag i dag synes har ett griselekkert design på interiøret, denne byttet jeg i en E90 325d som er ett hakk under på modellstigen men til gjengjeld lansert samme år som A6 C6. Interiøret i E90en er veldig døllt i forholdt til A6en, selv E60 når ikke opp på interiørdesignet der. Men man fikk ett så utrolig mye bedre kvalitetsintrykk i E90, ting var godt skrudd sammen, materialene var av bedre kvalitet og finishen var generelt sett høyere. Se bare på blinklyshendlene, i Audi er de lange og spinkle, knappene er av billig plast som gir ett kjipt inntrykk i det dem blir trykket på, dørtrekket gir litt etter om man drar hardt i håndtaket, gripehåndtakene i taket kapper opp når man slepper dem og ikke dempet slik som i BMW. Mange slike små ting som dette utgjør forskjellen her.

Les hva jeg skriver du. En M3 med presse hadde kostet noe helt annet. Han fikk mer for pengene.

Jeg leste hva du skrev og derav svaret mitt! Er først etter denne kommentaren det har blitt snakk om priser på trimming av de omtalte modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Akkruat der tror jeg du ikke helt vet hva du snakker om. Audi er veldig flinke på interiørdesign, de får ting til å se veldig bra og dyrt ut. Men den opplevde kvaliteten er en helt annen, ta og føle på kvaliteten er ikke så bra i Audi som den er i BMW synes jeg. Jeg har hatt to Audier selv samt at vi har hatt flere i familien, konklusjonen har alltid vært at det er veldig pent å se på men ikke på samme høyde med BMW når det kommer til "ta og føle på" kvalitet.

 

Må si meg uenig der altså. Synes Audi har meget bra opplevd kvalitet innvendig. Eneste som du sier liker jeg ikke plasten som er rundt navien i A6 C6. 

Jeg har C5 til bruksbil nå, og synes kvaliteten virker meget bra. Om den er bedre enn E39 er ikke sikkert, men synes vertfall ikke opplevd kvalitet er dårligere! I tillegg virker Audien mer kompakt synes jeg. Mindre støy og alt viker veldig bra sammenskrudd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kjørte Audi og VW så klapper ikke håndtakene opp, de går dempet :P Synes de klarer å skru det sammen så det er minst like kompakt og hyggelig som i en BMW :P

Vi hadde som familiebil passater på rekke og rad. Alle med håndtak som gikk opp dempet. Kjørt både A3, A4, A6 og A8 samt Golf 4 og Golf 5 i senere tid. Alle har håndtak som går opp igjen dempet, akkurat som på BMW :P

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsinnj, prøv heller å ignorer innlegg du ikke liker.

Personlig liker jeg at brukere skriver det de mener - jeg liker sterke meninger fremfor pissprat uten ryggrad for å si det litt brutalt. Det er så mye slik i hverdagen, både i arbeidskollegaer, mediebildet og alle tåkefyrstene i politikken som aldri står for noe som helst, men er mest opptatte av å være diplomatiske. Da er det hyggelig å lese litt sterke meninger her inne til en forandring. For noen dager siden diskuterte vi islam, og Wicky kom med ganske sterk personkritikk mot både Fredrik og meg. Men jeg lot det passere da jeg heller vil ha sterke meninger enn sensur, klaging og "alle skal få"-tankegang. Det er heller ikke verre enn å holde seg unna Tulletråden da det er her det mest usaklige kommer frem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...