axept Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Hjeelp, kjøpte meg IKEAs UPPLEVA lydsystem i dag, fikk det utrolig billig og tenkte det er bedre enn hva som kommer fra TVen. Lyden er grei nok den, ikke skuffet, men sliter med å få lyd fra TV til lydsystemet. Har koblet Apple TV via HDMI, det samme med Uppleva. Spiller fint via Bluetooth fra iPhonen, men fra TV er det ingen lyd. Får ikke testet med noen andre enheter da jeg ikke får signaler på TVen og kontrollen til Xboxen seff ikke vil skru seg på i dag. Haha Noen som har tips? Leste dette på et annet forum: Om din TV har HDMI med ARC (se nedan) så går ljudet via denna HDMI-anslutning (åt båda hållen, efter behov). Koppla din Apple TV till en annan HDMI-ingång på TVn. Hva er en HDMI med ARC? HDMI med ARC (Audio Return Channel) vil si at TV'en sender audio gjennom HDMI kabelen til en A/V-reciever. Altså, har du en smart-tv med Netflix f.eks så slipper du koble en ekstra ledning fra f.eks S/PDIF-utgang til recieveren. Da sendes lyden fra TV'en til recieveren. Skjønte du det? Edit: Hadde du ikke hatt ARC-utgang/mulighet og skulle sett på f.eks Netflix på smart-tv så måtte du hatt en ekstra ledning fra TV'en for å få lyden til recieveren... Mener jeg. Edit 2: Var visst akkurat litt for sen...
BMWE39turbo Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Jeg nekter å tro at en signifikant del av Tesla eiere er folk med bilinteresse. Case closed. Den dagen man kaller en tesla eier entusiast eller bilinteressert, og som velger tesla foran typ M5, M3 , 550,, S4, RS4, AMG, osv. Da er eg ferdig med alt som heter bilentusiaster, for da har det klikka for folk. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Hpi Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 (endret) [quote name="axept" Edit 2: Var visst akkurat litt for sen... Tenker de 2 innleggene våre utfyller hverandre ganske bra edit: jeg har ikke kontroll på quoting med telefon ser jeg Endret August 17, 2015 av Hpi axept reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Helt enig! Brorparten av de som kjører Modell S i Norge kommer ifra nettopp biler som Passat, A4, V70 osv. De har ikke peiling eller særlig interesse for bil annet enn at de kan vurdere en bil som tøff, og når de nå får bil med bra akselerasjon så føler de seg ovenpå. Så er det jo dette med image og trend, det er ikke til å komme unna at Tesla har blitt en trend blandt folk. En bil det er posetivt å vise seg i, litt den samme revolusjonen Toyota Prius hadde for 10 år siden bare mye sterkere i dette tilfellet. Er er litt sånn at de tror de er litt mer fritatt ifra lover og sund fornuft enn oss andre i trafikken, greit å bryte vikeplikter og ta hasardiøse forbikjøringer Å forsvare dette med at akselerasjonen er vanedannende provoserer meg, aksen i 530en min er også vanedannende men jeg kjører da ikke som en idiot i lyskryssa eller gasser på når noen skal forbi meg. Ja jeg lekte meg litt med en Modell S eier på motorveien i Danmark men dette var ikke "ondsinnet" ifra noen av oss, jeg ga han tommel opp da vi avsluttet og han svarte med å gjøre det samme Jeg vet at du er blitt en svoren Tesla entusiast (kanskje litt mer enn du er BMW entusiast for tiden), men du kan ikke forsvare oppførselen til mange av de som kjører svin med at det er vanedannende. Umiddelbart virker det jo som om du kjører på nøyaktig den samme måten som vi i denne diskusjonen klandrer enkelte Model S eiere for. Du liker å leke deg litt når du lufter 530d'en og det er jo ikke så merkelig med tanke på dreiemomentet den modellen presterer. Tilsvarende også med de sprekeste Model S modellene (bare 660 Nm fra 1 rpm og ikke 560 Nm fra 1500 rpm). Jeg tror definitivt ikke at brorparten av Model S eierne kommer fra VW Passat eller Audi A4. Det er vesentlig forskjell på å betale 665K for en bil (Model S 85D) og 420K (Passat 2.0 150 HK TDI 4Motion), basispris for begge modellene. Audi A6 3.0 TDI Quattro med 211 HK koster derimot mer eller mindre det samme som Model S 85D... 660K uten ekstrautstyr... Marius2002 reagerte på dette 1
Haukefer Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 (endret) Kjøpt meg båt idag.. Har ikke hatt båt siden jeg konfimerte meg så var deilig å få seg egen båt igjen [emoji1] Edit: lurer på om jeg får pressa ordet båt inn litt flere ganger i ett så lite innlegg. Båt. Sent from my iPad using Tapatalk Endret August 17, 2015 av Haukefer Fredrik, thbrekke, Marius2002 og 3 andre reagerte på dette 6
tambur4 Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Nå blir det skrevet mye rart om Tesla og (andre) bilentusiaster her... Hvorfor kan ikke en Tesla-eier være en bilentusiast!? Når det gjelder provoserende kjøring, så gjelder det vel like mye BMW- Audi- og Mercedes-eiere. Idioter finnes i alle leire, også i BMW-miljøet... Fredrik reagerte på dette 1
Thundercoil Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Kjøpt meg båt idag.. Har ikke hatt båt siden jeg konfimerte meg så var deilig å få seg egen båt igjen [emoji1] Edit: lurer på om jeg får pressa ordet båt inn litt flere ganger i ett så lite innlegg. Båt. Sent from my iPad using Tapatalk Du har ikke vurdert å male over den oransje delen? Werther og And-reas reagerte på dette 2
thbrekke Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Tenker Haukefer har handlet den som ligger bak den oransje (den med overbygg, som han linket for litt siden her i tråden).
flobben Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Umiddelbart virker det jo som om du kjører på nøyaktig den samme måten som vi i denne diskusjonen klandrer enkelte Model S eiere for. Du liker å leke deg litt når du lufter 530d'en og det er jo ikke så merkelig med tanke på dreiemomentet den modellen presterer. Tilsvarende også med de sprekeste Model S modellene (bare 660 Nm fra 1 rpm og ikke 560 Nm fra 1500 rpm). Jeg tror definitivt ikke at brorparten av Model S eierne kommer fra VW Passat eller Audi A4. Det er vesentlig forskjell på å betale 665K for en bil (Model S 85D) og 420K (Passat 2.0 150 HK TDI 4Motion), basispris for begge modellene. Audi A6 3.0 TDI Quattro med 211 HK koster derimot mer eller mindre det samme som Model S 85D... 660K uten ekstrautstyr... At dreiemomentet til Teslaen kommer fra 0 og på Bmwn fra 1500 er vel egentlig ikke så veldig sammeliknbart da Bmw kompenserer en del av dette med gir. Tesla er i og for seg et veldig spennende produkt og jeg skjønner absolutt hvorfor mange handler en sånn. skulle jeg handlet bil i dag ville jeg absolutt vurdert en. Har prøvd en p85 og det sparker veldig bra unna i norske hastigheter. Forstår veldig godt at eiere av Teslaer blir barnslige og ønsker å vise seg frem. Problemet er at de kanskje ikke skjønner at de blir sett dumt på. Når en Ferrari drar på så er det mest lyden som er imponerende, ikke akselerasjonen da den er vanskelig og bedømme. Ellers er jeg usikker på om jeg deler helt fasinasjonen for Tesla, og å kalle det bil 2.0 er jeg usikker på om jeg er enig i. Det eneste de har gjort er superchargere og stort batteri. Ingen ting annet jeg synes er unikt. Den store skjermen til å styre alt med er lite brukervennlig. De fleste operasjonene tar lenger tid å gjøre en i Bmwn og tar mer fokus. Bmw connected drive tilbyr mye av samme funksjonaliteten som i Teslaen, bortsett fra software oppdateringer online. bygg kvaliteten på de jeg har sett er heller dårlig. Men, mye av dette kunne jeg har oversett, for tanken på gratis bomring, billig drivstoff er fristende, og skavankene er ikke så store. Så de hadde nok fort blitt glemt etter noen uker. Marius2002 og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Umiddelbart virker det jo som om du kjører på nøyaktig den samme måten som vi i denne diskusjonen klandrer enkelte Model S eiere for. Du liker å leke deg litt når du lufter 530d'en og det er jo ikke så merkelig med tanke på dreiemomentet den modellen presterer. Tilsvarende også med de sprekeste Model S modellene (bare 660 Nm fra 1 rpm og ikke 560 Nm fra 1500 rpm). Jeg tror definitivt ikke at brorparten av Model S eierne kommer fra VW Passat eller Audi A4. Det er vesentlig forskjell på å betale 665K for en bil (Model S 85D) og 420K (Passat 2.0 150 HK TDI 4Motion), basispris for begge modellene. Audi A6 3.0 TDI Quattro med 211 HK koster derimot mer eller mindre det samme som Model S 85D... 660K uten ekstrautstyr... Stort sett synes jeg at trafikken ikke er rett sted å "leke", men unntak gjør vi nok alle her. Men jeg kan understreke at jeg IKKE oppfører meg som beskrevet over her, kjører noen forbi meg så tilpasser jeg mitt kjøremønster for å gjøre manøvren minst mulig farlig. Ikke kjører jeg under fartsgrensen for så å gasse på når det kommer biler og skal forbi, hva iallverden skulle jeg få ut av det annet enn høyt drivstoff forbruk. Jeg legger meg på fartsgrensen pluss moms, på med cruisecontrollen og slapper av Nå er det bare det at brorparten av alle Tesla som er solgt i Norge er 60 og 85 modellene, og da snakker vi rundt 500-600 000 kr i pris. Rett rundt der en velutstyrt tilsvarende Passat, A4, Q5, V70 eller XC70 koster. Folk strekker også gjerne billånet litt lengere enn hav de ellers ville ha gjort nettopp pga det sparer inn på mange andre plasser, så jo det er veldig mange som bytter inn smør og brød biler i Model S. Også må jeg presisere 650 nm ifra 1500 rpm på 530en, tror nok jeg skulle klart å klå de fleste Tesla på norske veier i hastigheter over 100 km/t Nå blir det skrevet mye rart om Tesla og (andre) bilentusiaster her... Hvorfor kan ikke en Tesla-eier være en bilentusiast!? Når det gjelder provoserende kjøring, så gjelder det vel like mye BMW- Audi- og Mercedes-eiere. Idioter finnes i alle leire, også i BMW-miljøet... Det er helt riktig. Noen ganger blir jeg så flau over å kjøre BMW at jeg gremmes, rett og slett. Jeg var så dum her forleden å forville meg inn på en Esso stasjon en sen fredagskveld, der var det jo selvfølgelig en dust som herjet en stakkars rullemalt E34 rundt på plassen så blårøyken sto. Der og da skulle jeg ønske det var ett sort hull jeg kunne gjemt meg og E34en min i, men jeg smøyg meg igjennom blårøyktåken og bort mens jeg håpet at ingen så at jeg kjørte samme bil som denne k..... sandersander og tambur4 reagerte på dette 2
BMWE39turbo Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Når en Ferrari drar på så er det mest lyden som er imponerende, ikke akselerasjonen da den er vanskelig og bedømme. Nemlig, lyd, mekanikk og motor er jo store deler av det å som trigger en bil entusiast, hvem vil høre en tesla gi på kontra en AMG?? Er jo litt som å fjerne puppene på dama, man trenger de strengt tatt ikke, men det blir ikke det samme uten.
noekult Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Veyron i Norge: http://bimmers.no/topic/620656-del-hva-du-støtte-på-en-spotte-tråd/page-668#entry3064266 På tide Mangler bare en Pagani nå.
Mkalle Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 https://m.youtube.com/watch?v=2-SRHxcpG6I Overraskende lite sprut i de 700 hestene når de ikke får utfolde seg fra stillestående..
Fredrik 90 Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Veyron i Norge: http://bimmers.no/topic/620656-del-hva-du-støtte-på-en-spotte-tråd/page-668#entry3064266 På tide Mangler bare en Pagani nå. Har jo vært Veyron i Norge mange ganger før, men denne er kanskje til en forandring eiet av en nordmann bosatt i Norge. Jeg venter forørig med jubelen til bilen er registert på norske skilter, først da er den Norsks. Kommer aldri til å skje...
Werther Skrevet August 17, 2015 Skrevet August 17, 2015 Min erfaring er også at Tesla-eiere flest kommer fra normale biler, og mangler bilinteresse. Dette er ikke folk man kan ta en øl og en god bilprat med... En kamerat jobber med bil, og sier at Tesla-eiere er de verste kundene fordi de pga manglende erfaring ikke har peiling på vedlikehold og kostnader. De tenker bare kroner og ører, ikke resultat. Økonomi er jo tross alt den største grunnen til at folk kjøper Tesla - de skal spare penger. Heldigvis tenker ikke folk flest på Bimmers slik, da hadde det blitt et kjipt sted. Jeg har for øvrig også sett mye grisekjøring og vingling/slalomkjøring blant Teslaer på E18 vestfra inn til byen En annen ting med Tesla (og Leaf) er at de skiller seg ut negativt med dårlige holdninger på P-plasser. De dobbelparkerer veldig ofte og driter i andre. Fikk senest i dag et bilde tilsendt fra en kamerat der en nisse hadde Tesla-parkert. Men min kamerat med Hiacen trengte jo plass, så da fikk Tesla-eieren ris på egen bak når vedkommende måtte klatre inn på passasjersiden etterpå... Mathias Holtsdalen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg