Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ligger i hallen på Aas mek nå [emoji14] så vist du ser to stk på sykkel med melkekasse bakpå er en av dem meg, haha [emoji14]

Haha :P så du m3'en da?:) ligger inne til reperasjon eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har fått med meg, skal det gå greit å fjerne dette. Kan man evt. ta vare på DPF'et skulle det bli virkelig krise er det dog overlevbart. Heller noen kroner for montering/demontering av DPF enn å kjøpe nytt rett som det er. 

På min årgang E60 er jobben i seg selv lett, det er kodingen jeg er noe usikker på.

Både EGR og DPF delete står igrunn på lista mi over ønskelige modifikasjoner, samtidig som jeg ønsker å eliminere EGR-termostaten da den er kjent for å feile rett som det er, men siden det er den som står for toppregulering av driftstemperatur ( den åpner gradvis fra 70-90 ) og skal sørge for at tempen ligger "dønn" på 90 så er det spørs om jeg gidder :)

 

Ble det forresten sommerdekk på deg før turen mot Fredrikstad? Merker at det frister å sjangse på at det holder seg tørt over Dovre når jeg skal nedover selv, er lei vinterdekk. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viktig presisering. Katalysatoren og partikkelfilteret er i tillegg ofte bygget sammen som en del for å fungere mest mulig optimalt (primært å redusere utslippet av nox). Overordnet historie: Euro 3 (2000) krever at dieselbilene har en katalysator, Euro 4/5 (2005, 2009/11) krever et partikkelfilter og frem til nylig krevde Euro 6 (2014) Adblue tilsetning. Dette er såvidt jeg forstår ikke lenger nødvendig med den aller nyeste renseteknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...