Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/2015/04/06/broom/oljeservice/service/olje/6736969

 

135.000km uten oljeskift.  Mye tullinger som ikke skulle fått lov å eie en bil.

 

Dette er litt ved siden av, men jeg mener at Cadillac i sin tid reklamerte med at Northstar V8 motoren i Allanté modellen gikk 80-100000 mellom oljeskiftene. Selve Allanté modellen er relativt sjelden med kun 21000 stk. produsert, men Northstar motoren tror jeg finnes i div. andre modeller også. Allanté hadde forøvrig et karosseri som ble bygget av Pininfarina i Italia og fløyet til Detroit i USA for montering... helt sikkert ikke den billigste måten å bygge biler på... :???:

 

1993-Cadillac-Allante.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du jobba absolutt alle helligdagene altså? Dårligere stilt her, ingen timer i går, så har vel 34 timer med samme timelønn som deg når jeg går av skift i dag, og 10t på lørdag med "bare 100%" :P

 

Natt til onsdag med 45%, natt til torsdag med 145%, fredag på dagen med 100%, lørdag på dagen med 100%, søndag på dagen med 100% :P Så det blir greit nok det... Rundt 50 timer til sammen :)!

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville dere valgt av Goodyear Eagle F1 og Michelin Pilot Super sport og Continental ContiSportContact?

De er i kategorien "best" i felgpakken. Fokus er best mulig grep, også på våt vei. Bonus er sen slitasje (men safety first)

Har sett på dekktesten til NAF, men ingen av dem var med i år. Continental ContiPremiumContact vant visst i år, men det var ikke et alternativ i disse felgpakkene. Ikke Hakka Blue heller. Vinneren fikk også skryt for å være det mest komfortable på dårlig vei, og det er jo ikke negativt :) Men ContiSportContact får vel ikke automatisk denne egenskapen, selv om begge er fra samme produsent :P

Snakk om 19", 225/35 og 255/30. Ingen dekkstrekk e.l. Original M-sport høyde/understell med kun senkeskåler foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville dere valgt av Goodyear Eagle F1 og Michelin Pilot Super sport og Continental ContiSportContact?

De er i kategorien "best" i felgpakken. Fokus er best mulig grep, også på våt vei. Bonus er sen slitasje (men safety first)

Har sett på dekktesten til NAF, men ingen av dem var med i år. Continental ContiPremiumContact vant visst i år, men det var ikke et alternativ i disse felgpakkene. Ikke Hakka Blue heller. Vinneren fikk også skryt for å være det mest komfortable på dårlig vei, og det er jo ikke negativt :) Men ContiSportContact får vel ikke automatisk denne egenskapen, selv om begge er fra samme produsent :P

Snakk om 19", 225/35 og 255/30. Ingen dekkstrekk e.l. Original M-sport høyde/understell med kun senkeskåler foran.

Nå har jeg verken prøvd Continental eller Michelin dekkene. Men Goodyear Eagle F1 syns jeg er fantastiske. Hadde det rundt om når jeg kjøpte bilen på CSL felgene. Nesten samme specs du nevner. Framdekka kjøpte jeg nye rett etter jeg kjøpte bilen siden de var utslitt. De dekka har gått 2 gode sesonger til nå, ca 30-40k km, og har hvertfall 2-3 sesonger til, så må si de er ganske slitesterke. Utrolig bra grep både på tørr og vått føre. Skulle endel til for og få min til og sleppe når de dekka var varme :D

Endret av Stawky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/2015/04/06/broom/oljeservice/service/olje/6736969

 

135.000km uten oljeskift.  Mye tullinger som ikke skulle fått lov å eie en bil.

 

Den første bilen jeg hadde var en 73 modell Ascona Voyage. Den var det jo ny olje på da fattern kjøpte den i 75 så da var det jo ikke noen vits i og bytte den.  :grin: Det ble første oljeskift da jeg begynte og bruke den rundt 1991. Skal sies at filteret ble byttet et par ganger i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...