noekult Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Vel, i min (andre) kultur, så arrangerer gamlingene kone... Kunne ikke vært lykkeligere... Fått ei kone som er kjempesøt, smart, lager knallgod mat, har min type humor, støtter meg i alt jeg gjør og har knallsterk moral... Ikke minst lar hun min bilinteresse være helt i fred... Vi har vært gift i 6 måneder og ikke en eneste gang har hun spurt om å få noe bortsett fra ting hun faktisk trenger. Blir ikke bedre. bmwgreg90 reagerte på dette 1
Kennethe34 Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Vel, i min (andre) kultur, så arrangerer gamlingene kone... Kunne ikke vært lykkeligere... Fått ei kone som er kjempesøt, smart, lager knallgod mat, har min type humor, støtter meg i alt jeg gjør og har knallsterk moral... Ikke minst lar hun min bilinteresse være helt i fred... Vi har vært gift i 6 måneder og ikke en eneste gang har hun spurt om å få noe bortsett fra ting hun faktisk trenger. Blir ikke bedre. Bare av ren nysgjerrighet, kjente du henne fra før av, eller ble bryllupet bare satt opp?
316 Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Vedkommende som jeg kjøpte den skinnjakka av har ryddet mer på loftet... Jeg måtte bare ha disse ti selvfølgelig... Finner ingen like på eBay en gang. Anslått fra slutten av 70, midten på 80. Xavi0n, tambur4 og Dweezil reagerte på dette 3
Werther Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 noekult, kona di vet sikkert ikke at du løper rundt med norske blondiner på fritiden? Jeg kan skjønne konseptet tvangsekteskap, men når du importerer et kvinnfolk som vet nada om språk og kultur blir det i hvert fall ikke i nærheten av likestilling. Ikke rart du er fornøyd med kona når hun dasser hjemme og ikke har meninger eller ambisjoner. Fredrik 90 og Skulebollen reagerte på dette 2
noekult Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 noekult, kona di vet sikkert ikke at du løper rundt med norske blondiner på fritiden? Jeg kan skjønne konseptet tvangsekteskap, men når du importerer et kvinnfolk som vet nada om språk og kultur blir det i hvert fall ikke i nærheten av likestilling. Ikke rart du er fornøyd med kona når hun dasser hjemme og ikke har meninger eller ambisjoner. Hvem har sagt at jeg løper rundt med norske blondiner på fritiden? Hvis du insinuerer at jeg er eller har vært utro så kan du holde helt kjeft.Er du en jævla kulturadvokat mot alle nordmenn som importerer thai damer også eller? Har de så mye mer kunnskap om norsk kultur og språk før de har kommet til landet? Det er du som har sinnsyke fordommer som tror at muslimske damer fra andre land er uinteresserte i norsk kultur og språk. Det er ei intelligent dame med mye fornuftig å komme med, men det vil ikke det innavla huet ditt klare å få inn i seg siden hun bruker sjal (noe som er HELT frivillig fra hennes side). Skjønner faen heller ikke hvordan du tolker mitt innlegg med at dama ikke har ambisjoner, meninger eller tror at hun sitter hjemme hele dagen! Hun tar mastergrad i ernæringsfysiologi (på en kristen skole av alle ting), sånn just in case du skulle påstå at jeg tvinger a til å sitte hjemme hele dagen og tror at hu er dum. Jeg angrer ikke på språkbruken over. Føler bare helt oppriktig synd på det trangsynte drittsynet ditt på andre kulturer. Jeg har aldri sagt noe til deg om dine andre krasse innlegg om innvandrere og innvandring, men NÅ ER DET NOK. En siste pro tip: Tenk deg ganske nøye om før du åpner kjeften og snakker på den måten om andre sine kjære! Jeg har ingen intensjon om å true, men INGEN liker å se sine kjære bli snakket nedsettende om! Shattered, Xavi0n, majuz og 11 andre reagerte på dette 14
Nytern Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Jeg er herved kinomaskinist. Det er en kul yrkestittel. Litt noob enda, men jeg velger å stjele tittelen allerede nå. Ok, det var alt. Shattered, eriksen76, scoot og 1 annen reagerte på dette 4
noekult Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Bare av ren nysgjerrighet, kjente du henne fra før av, eller ble bryllupet bare satt opp? Det var en prosess som var hovedsakelig mellom hennes foreldre og mine. Vi kjente ikke hverandre fra før i det hele tatt. Begge samtykket til fremgangsmåten.
Skulebollen Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 . Vi har vært gift i 6 måneder og ikke en eneste gang har hun spurt om å få noe bortsett fra ting hun faktisk trenger. Blir ikke bedre. Er når du skriver det der jeg får inntrykk av at hun ikke har spes. store ambisisjoner. Måten du fremstiller ekteskapet ditt på hele det innlegget gir meg inntrykk av kjøpt og betalt. Jeg vil nå helst ha en dame som har noe hun skulle sagt. Og ja, jeg synes det er en tragedie med tvangsekteskap, jeg mener det skal vere fritt. Selvom dere begge samtykket var det vel aldri noe annet alternativ? Hele kulturen/religionen er rett og slett "fucked" Dette er da min mening, og inntrykkene jeg har fått utav det du har skrevet. Er ingen rasist. og jeg snakker ikke nedlatende om deg eller din kjære. Ytrer bare min mening om saken. BMWE39turbo reagerte på dette 1
Dweezil Skrevet April 24, 2015 Skrevet April 24, 2015 Jeg er herved kinomaskinist. Det er en kul yrkestittel. Litt noob enda, men jeg velger å stjele tittelen allerede nå. Ok, det var alt. Stilig! Digital kinomaskinist, da, eller? For det er vel nesten ingen analoge kinoer igjen?
Dweezil Skrevet April 24, 2015 Skrevet April 24, 2015 Hvem har sagt at jeg løper rundt med norske blondiner på fritiden? Hvis du insinuerer at jeg er eller har vært utro så kan du holde helt kjeft. Er du en jævla kulturadvokat mot alle nordmenn som importerer thai damer også eller? Har de så mye mer kunnskap om norsk kultur og språk før de har kommet til landet? Det er du som har sinnsyke fordommer som tror at muslimske damer fra andre land er uinteresserte i norsk kultur og språk. Det er ei intelligent dame med mye fornuftig å komme med, men det vil ikke det innavla huet ditt klare å få inn i seg siden hun bruker sjal (noe som er HELT frivillig fra hennes side). Skjønner faen heller ikke hvordan du tolker mitt innlegg med at dama ikke har ambisjoner, meninger eller tror at hun sitter hjemme hele dagen! Hun tar mastergrad i ernæringsfysiologi (på en kristen skole av alle ting), sånn just in case du skulle påstå at jeg tvinger a til å sitte hjemme hele dagen og tror at hu er dum. Jeg angrer ikke på språkbruken over. Føler bare helt oppriktig synd på det trangsynte drittsynet ditt på andre kulturer. Jeg har aldri sagt noe til deg om dine andre krasse innlegg om innvandrere og innvandring, men NÅ ER DET NOK. En siste pro tip: Tenk deg ganske nøye om før du åpner kjeften og snakker på den måten om andre sine kjære! Jeg har ingen intensjon om å true, men INGEN liker å se sine kjære bli snakket nedsettende om! Et innlegg som var på sin plass. Bra skrevet! Xavi0n reagerte på dette 1
wicky124 Skrevet April 24, 2015 Skrevet April 24, 2015 Nordmenn må lære seg forskjell på tvangsekteskap og arrangert ekteskap. Det er visst mange fordommer knytte til dette... Men ja...er vel sikkert bedre å være en singel nordmann på 50år fordi man ikke finner en å dele livet med...og heller importere fra asia...og flytte til thaifjorden... Det er jo tross alt så mye bedre (hilsen en pakistaner som valgte å gifte seg med en norsk jente fra harstad!!Blir ikke mer integrert enn det...) scoot og Hansh reagerte på dette 2
Fredrik Skrevet April 24, 2015 Skrevet April 24, 2015 Jeg vet ikke helt hvor jeg har det fra Wicky, men er ikke din kones familie egentlig fra Balkan (Kosovo, Bosnia etc.) og dermed også er muslimer?
Hansh Skrevet April 24, 2015 Skrevet April 24, 2015 Stopper dessverre aldri å bli overrasket over all sammensurringen rundt ting som muslimer/islam, og andre religioner. Selv er jeg ikke-troende og utmeldt av den norske kirken, men klarer da likevel å se at religion som utøves over en stor del av verden og så mange mennesker har uttalige måter å utøves på. Uansett handler det til slutt først og fremst om kultur, ikke religion. Og jo, det foregår forferdelig mye negativt rundt i verden, og mesteparten av det gjøres med religion som unskyldning, noe som er grunnen til at jeg synes tro burde være en personlig privatsak, og ikke et politisk verktøy. Er selv nettopp tilbake fra en ukes rundreise i Serbia, og kan fortsatt ikke si annet enn å sterkt anbefale å komme seg ut i verden og oppleve folk, kulturer og kontraster, da får man definitivt et langt mer nyansert bilde på virkeligheten! Skal sies at jeg er fasinert over hvor mange nordmenn jeg møter på de merkeligste steder i verden. Første jeg hørte på hotellet i Beograd var norske stemmer bak meg, og på et utested der oppdaget jeg etter hvert at noen jenter jeg snakket med var norske. Ikke første gang det skjer heller.. Fredrik og R Andersen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg