wicky124 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Man betaler 20k max for en 80cab....aldri no mer... E36 er midt i mellom jalla og ok.... den har ikke samme kultstatusen som en tilsvarende e30 cab eller "ny"-feelingen som en E46... A124 er verdens vakreste cabriolet... Jeg skal ha sånn en dag...De starter fra 50k og oppover..og vil nok bare stige i verden i årene som kommer... hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Åssen ser en A124 cab ut? 20 for en Audi 80 ja, da er det ikke rart man er misfornøyd, får ikke et prakteksemplar for det akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Åssen ser en A124 cab ut? 20 for en Audi 80 ja, da er det ikke rart man er misfornøyd, får ikke et prakteksemplar for det akkurat. Om ikke jeg tar helt feil er vel A124 cabrioletutgaven av E-klassen mellom 93-97 (?).. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61121659&searchclickthrough=true Rett meg og jeg tar helt feil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Google viser det er riktig ja... Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Ahhh for en nydelig bil 124 er, spess som cab <3 Hva gikk e30en for 316? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) w124 cab er A124 ja... Og det er nok den vakreste cabrioleten laget i mine øyne. Men skal du kjøpe deg cab så hadde jeg nok venta litt...sesongen er snart over og prisene vil gå ned... akkurat nå er det sol og varmt og de fleste cabbene koster litt mer...folk er ikke villige til å prute så mye heller... Denne bilen har jeg sikla på siden 2002...men aldri tatt meg råd til å kjøpe den... http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=49798819 Endret Juli 5, 2015 av Wicky hermanoo90 og Nytern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) En helt original og bra E36 328i Cab inkl. en medfølgende hardtop er alt annet enn jalla (selv om det er mye "jalla" folk som har ødelagt E36). Faktum er at dette er en temmelig gjennomført bil, med en ytterst fin rekkesekser uten turbo. Nydelig MB... løp og kjøp! A124 karekteriseres forøvrig ikke som en 2+2 cabriolet, men derimot som en fireseters cabriolet (litt trangt bak, men selv voksne får plass) og de er det ikke mange av hvis man ønsker en europeisk bil... Jeg liker Audi 80/90 og kan du finne en coupé/cabriolet 2.3E 20V med 170 HK har du også en veldig artig rekkefemmer som er rødmerket først ved 7000 rpm. Disse er relativt sjeldne og begynner å bli interessante som samlerbiler. Den gjennomgående kvaliteten er signifikant bedre enn for E36 (spesielt interiøret) og jeg synes at designet holder seg veldig bra. Hmmm... om det er 28,5 varmegrader utendørs eller 28 varmegrader innendørs (målt mot nord og dermed i skyggen hele dagen) gjør liksom ikke den helt store forskjellen. I solen på terrassen mot syd er det nå 35 varmegrader før det hele ender med lyn og torden i kveld... Endret Juli 5, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Det står en superstrøken E36 320i cab her av og til. Mulig den mest strøkne jeg noen gang har sett. Hellrot, hardtop, orginal M-Tech fangere + M fjæring (sjekket utstyrlisten), Alpina felger etc. Nydelig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Jeg skal ha bil til max 100 000, var pen å se på den e46n men synes den har gått for langt. Liker den e36 328n veldig godt. Den er vel priset noe høyt? Det bør vel være mulig å få prutet den E36en ned 9000 kr vel? Den gjennomgående kvaliteten er signifikant bedre enn for E36 (spesielt interiøret) og jeg synes at designet holder seg veldig bra. Dette behøver overhode ikke stemme da E36 produsert sent ut i modellgenerasjonen har fått ett meget bra rykte på seg på kvalitet og på hvor godt ting er skrudd sammen. De første årgangene derimot slet litt med finishen, men dette ble rettet opp i ifra 1994 og utover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Husk at e36 fremdeles var "den billigste" modellen i BMW sin portefølje... A124 var den mest prestisjefylte og den som lå hakket under CL fra den perioden.. Kvaliteten mellom E36 og A124 kan igrunn ikke sammenlignes direkte... Fredrik og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Husk at e36 fremdeles var "den billigste" modellen i BMW sin portefølje... A124 var den mest prestisjefylte og den som lå hakket under CL fra den perioden.. Kvaliteten mellom E36 og A124 kan igrunn ikke sammenlignes direkte... Når begynte vi å sammenlikne disse to bilene? greit nok så holder ikke E36 samme kvalitet som E34/E39 men det er fortsatt ett premium produkt. 1-serien har ikke dårlig kvalitet i forholdt til f eks en Golf eller Focus bare fordi det er BMW sin billigste modell. E36 328Ien som er linket til tidligere har en MYE mer artig og "riktig" motor, mye mer fyrrige kjøreegenskaper, mye lavere kilometerstand, bærer mer preg av å være entusiast eid og ett mer spennende design enn den Mercedesen (akkurat det er en smaksak). Skal vedde på at snittalderern på de som kjøpte den A124en ny var på godt over 60 år, så sånn sett kan man si at disse bilene appellerer til litt forskjellige publikum Men for all del, det er ikke jeg som skal kjøpe bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Nei... når det gjelder den opplevde kvaliteten på interiøret i E36 ble den dessverre aldri ordentlig bra. Jeg har hatt en 1997 E36 323i og selv om det var en facelift og det generelle inntrykket av bilen absolutt var veldig bra var interiørkvaliteten langt fra hva Audi kunne stille opp med på A4 på den samme tiden... langt fra den samme kvaliteten. Jeg var også på den internasjonale bilutstillingen på Sjølyst/Skøyen i 1990 da E36 ble presentert i Norge, og jeg husker temmelig klart at både forgjengeren E30 og Mercedes-Benz W201 (190-serien) hadde langt høyere kvalitet på interiøret (jeg hadde W201 da jeg var på messen og hadde et par år tidligere hatt en E30). E36 facelift anno 1995 ble litt bedre, men aldri helt opp til det nivået man forventer i denne klassen. E46 var en massiv forbedring når det gjelder interiørkvaliteten og for første gang tok BMW den generelle ledelsen i klassen over Audi A4 og Mercedes-Benz C-klassen. Det er idag litt vanskelig å forestille seg at BMW på begynnelsen av 90-tallet ikke var helt på toppen blandt premium bilprodusentene, men slik var det. Hverken E36 eller E34 var helt der oppe blandt W201 og W124 modellene. E32 var heller ikke helt det samme som W126 og W140. BMW gjorde et stort nummer ut av E31 (og den var på mange måter en fantastisk konstruksjon), men Mercedes-Benz R129 var så mye mer gjennomført og populær (anbefales forøvrig som investeringsobjekt hvis man er i dette markedet). Først med E46, E39 og E38 tok BMW ledelsen med et kvantesprang fremover i form av gjennomgående kvalitet og design... scoot og hermanoo90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Nei... når det gjelder den opplevde kvaliteten på interiøret i E36 ble den dessverre aldri ordentlig bra. Jeg har hatt en 1997 E36 323i og selv om det var en facelift og det generelle inntrykket av bilen absolutt var veldig bra var interiørkvaliteten langt fra hva Audi kunne stille opp med på A4 på den samme tiden... langt fra den samme kvaliteten. Sammenliknet med Audi A4 er historien selvsagt noe helt annet, den var helt ny i 1995 og noe annet skulle bare mangle. Men litt tidligere ble det sammenliknet med Audi 80 og der er forskjellene i kvalitet minimal, altså hvis man sammenlikner en sen E36 med en tilsvarende Audi 80 Cab Det er idag litt vanskelig å forestille seg at BMW på begynnelsen av 90-tallet ikke var helt på toppen blandt premium bilprodusentene, men slik var det. Hverken E36 eller E34 var helt der oppe blandt W201 og W124 modellene. E32 var heller ikke helt det samme som W126 og W140. BMW gjorde et stort nummer ut av E31 (og den var på mange måter en fantastisk konstruksjon), men Mercedes-Benz R129 var så mye mer gjennomført og populær (anbefales forøvrig som investeringsobjekt hvis man er i dette markedet). Først med E46, E39 og E38 tok BMW ledelsen med et kvantesprang fremover i form av gjennomgående kvalitet og design... For noe sludder, dette vet du at bare er tull og tøys. Selvsagt ble BMW regnet som en seriøs konkurrent i premiumklassen på denne tiden, Audi derimot slet med å få innpass her helt til de kom med 100 C4 i 1991 og A8 i 1994. BMW startet sitt seriøse inntog i premiumklassen i sent 1986 med E32, som påfølgende år kom i lang utgave og som 750I med V12er. Denne satte den aldrene W126 helt i bakleksa hva avgikk teknikk, comfort og kjøreegenskaper. W140 tok godt forspranget men ble ofte kritisert av bilpressen for å være uelegant og tung der E32 var mer klassik elegant og smidig. E31 8-serie kunne vært en større suksess en hva den var, men timingen var dårlig og bilen kostet dessverre mer enn det smakte kontra konkurrenter som R129 (som kom med mindre motorer). Auto, Motor und Sport var likevel ikke mindre beskjedne enn at de utnevnte 850 CSI som klassens målestokk i 1992. E34 kom i 1988 og tok umiddelbart over posisjonen som klasseleder, W124 ble satt på en god andreplass. I årene 1988, 1989, 1990, 1992, 1993, 1994 og 1995 ble E34 kåret til "Das beste Auto der Welt" og satt stort sett W124 på andre plass i de aller fleste biltester og testdueller. W124 og E34 lå også veldig gjevnt på ADAC sin Pannenstatestikk i årene 1990-1998, E34 gikk foran og helt til tops i J.D Power sin kvalitetsundersøkelse i USA. E36 vs W201 var litt mer ugjevn, E36 hadde overlegen kjøredynamikk, moderne design og teknikk. W201 var komfortabel og solid men gammelmodig og dyr i følge datidens testdueller mellom disse to. Modeller som E46, E39 og E38 var med på å ytterligere befeste BMW sin posisjon som en sterk kandidat i Premiumsegmentet, en slags videreføring av BMW sine påbegynte ambisjoner og fremtog ifra slutten av 80 tallet. På samme måte tok modeller som E65, E9x, E6x samt introduksjonen av X5 BMW helt opp til å bli verdens ledende premiumprodusent i 2005 BMWE39turbo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 (endret) Hehe! Nå må dere ikke trigge Fredrik 90 da! Alle vet jo at BMW er best, uansett ☺ Endret Juli 5, 2015 av tambur4 scoot og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Følger diskusjonen fra sidelinjen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg