Skulebollen Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Nei RWD må man ha. M|Fjeld, Turbo-HF, janerik171187 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Ikke sant. Dette med at man må ha bakhjulstrekk og BMW som bruksbil er teit. Finnes så mye annet okei, som gir mer for pengene ofte Tja, for min del er det "bruksbilen" som blir brukt til ferier og andre lengre kjøreturer der man har familien med, så da prioriterer jeg en god bil der.Kjedelig å tenke på at det står en M3 i garasjen mens man kjører Europa rundt i Avensisen sin. Skulebollen, M|Fjeld, flonoen og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Tja, for min del er det "bruksbilen" som blir brukt til ferier og andre lengre kjøreturer der man har familien med, så da prioriterer jeg en god bil der. Kjedelig å tenke på at det står en M3 i garasjen mens man kjører Europa rundt i Avensisen sin. Haha, ser den, men en sånn type bruksbil for meg blir nok ikke aktuelt igjen. Ikke før dattera mi har flyttet ut hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 (endret) Ikke sant. Dette med at man må ha bakhjulstrekk og BMW som bruksbil er teit. Finnes så mye annet okei, som gir mer for pengene ofte Man kan jo ikke ha noe annet en Passat for å tenke sånn Jeg mener at det går litt på hva man vil ha og hva man ønsker av en bil, noen ønsker ett enkelt fremkomstmiddel som gjør jobben og ikke noe mer. Da er smør og brød biler som Avensis, Passat og Mondeo greie. Noen andre ønsker kjøreopplevelsen som vekker gode følelser, følelsen av å eie noe litt spesielt og premium. Da velger man f eks BMW, enten med bakhjulstrekk eller firehjulstrekk. Jeg er av den oppfattelse at livet er for kort til å kjøre kjedelige og dølle biler Endret Juli 31, 2015 av Fredrik 90 Turbo-HF og M|Fjeld reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Man kan jo ikke ha noe annet en Passat for å tenke sånn Jeg mener at det går litt på hva man vil ha og hva man ønsker av en bil, noen ønsker ett enkelt fremkomstmiddel som gjør jobben og ikke noe mer. Da er smør og brød biler som Avensis, Passat og Mondeo greie. Noen andre ønsker kjøreopplevelsen som vekker gode følelser, følelsen av å eie noe litt spesielt og premium. Da velger man f eks BMW, enten med bakhjulstrekk eller firehjulstrekk. Jeg er av den oppfattelse at livet er for kort til å kjøre kjedelige og dølle biler Gidder ikke å ha en M3 som bruksbil med en unge i baksete. Har ikke behov eller mulighet for å kjøre aktivt da allikevel. Jeg skal bygge garasje i høst og kjøpe en morsom nr.2 bil. Jeg er av den oppfatning at det er fult mulig å ha en "kjedelig" bruksbil selv om man liker å ha det gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Gidder ikke å ha en M3 som bruksbil med en unge i baksete. Har ikke behov eller mulighet for å kjøre aktivt da allikevel. Jeg skal bygge garasje i høst og kjøpe en morsom nr.2 bil. Jeg er av den oppfatning at det er fult mulig å ha en "kjedelig" bruksbil selv om man liker å ha det gøy. Nei M3 er greit nok men tenkte mer på f eks 3 eller 5-serie med smågrei motor Men for all del, folk er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Gleden blir nok større av å ha en bil nr to som er mer spesiell, enn å kjøre en grei 3 serie til daglig. Du går vel lei av ting du bruker hver dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Jeg er av den oppfattelse at livet er for kort til å kjøre kjedelige og dølle biler Da burde du vel bytte ut den diesel bilen din med en potent bensin bil vel? MariusW, Skulebollen og wicky124 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Da burde du vel bytte ut den diesel bilen din med en potent bensin bil vel? Han tror han kjører en av verdens feteste biler, ser du vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 (endret) Bilen skal trekke bak etter min bok hvertfall! Både med tanke på enkelt vedlikehold og gode kjøreegenskaper Jeg vil nok si at en potent bruksbil man bruker hver dag er god hverdagsglede Kjørte Ford hver arbeidsdag før, var ut å kjøre BMW etter å ha kastet i seg middagen etter jobb. Jeg får mest glede ut av noe som tåler og bli brukt mye, og som jeg kan skru på, og skifte deler på. Hva man velger å kjøre er jo svært individuelt og igrunn lite å diskutere! Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Juli 31, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Hjelp! Kan dere være så snill og hjelpe meg! Jeg irriterer meg sykt mye med folk som er treige i trafikken. Særlig i lyskryss, og når det blir grønt så tar det evigheter før 50 km/t er nådd. Har forståelse at folk i Japse og Korianer er litt trege når det gjelder kjøremønster, men når dette skjer med en BMW blir jeg flau. Kan dere, hvis dere låner bort bilen, være så snill og forklare at gasspedalen kan trykkes helt ned. Og ser dere en "tulling" bak rattet på en BMW som ikke vet dette, stopp vedkommende og forklar at de setter BMW sitt rykte til skamme!! Skjønner de det ikke, anbefal at vedkommende bytter til et annet merke. En BMW sjåfør SKAL være effektiv og smidig i traffikken. Og IKKE sinke annen trafikk! Takk! God helg! janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Da burde du vel bytte ut den diesel bilen din med en potent bensin bil vel? Synes ikke F10 530d er en kjedelig bil jeg, den er det perfekte kompromis mellom krefter og drivstoff økonomi i hverdagen. Jeg vurderte jo som sagt E60 M5 før denne, men jeg synes ikke driftskostnadene i daglig bruk kan forsvares på noen som helst måte. 530en er noe treigere men forsatt rask og sterk nok til å være gøy, men om jeg vil kan jeg sette på cruisekontrollen og cruise på 0,5 liter per mil. Det går ikke med en M5, Top Gear var faktisk inne på at 530d er det perfekte kompromiss mellom M5 og 520d Han tror han kjører en av verdens feteste biler, ser du vel Jeg tror ikke noe som helst jeg, er kun veldig entusiastisk og det regner jeg med er lov. Selv E34en min gir meg noe enormt med kjøreglede, dau og gammel men jeg DIGGER å kjøre den bilen av uforklarlige grunner. Skjønner at å kjøre Passat TDI over lengre tid dreper alt som forbinner bil med entusiasme og glede Turbo-HF, sandersander, FredrikE24 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Harde akselerasjoner gir økt forbruk av drivstoff. Selv sikter jeg etter å kjøre smidig og mykt og forsøke å avpasse fart slik at man sjeldent slipper å stanse(mot feks. lyskryss, rundkjøringer etc.). Jeg merker jo at enkelte biler har en tendens til å ligge bak å presse, men merkelig nok henger jeg med de lenge etterpå dersom de kommer seg forbi(de får mange start og stopp). Det finnes grenser naturligvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Da burde du vel bytte ut den diesel bilen din med en potent bensin bil vel? Synd at du tenker slikt. Jeg kjører en liten E90 med 143hk dieselmotor. Ja, den går ikke så bra som din 6 serie, men på svingete veier tipper jeg at jeg har minst like morsomt som deg. Man må ikke ha en bil med minimum 250hk og bensin for i det hele tatt ha det gøy med bil. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Potent sjåfør > potent bil. Jeg liker å overraske i slitne gamle krigere. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg