Slavearbeider'n Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Derfor blir det om Geilo, og til Flåm og videre til Bud på fredagen. De enste ferjene vi har på østlandet er Moss-Horten, Bastøyferja og de i Oslo havn. Haha janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Gleder meg til å teste dette TRF, Marius2002, ahj og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Hva kan en gjøre for å fjerne nupper i alcantara? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Hva kan en gjøre for å fjerne nupper i alcantara? Sånn nuppefjerne maskin. Det fungerer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 (endret) Når dere bytter til effektanlegg, type axle-back eller cat-back av merkene magnaflow, eisenmann, borla, osv osv.. Må dette inn i vognkort? Sikkert ikke da det nesten ikke gir annet enn lyd eller? Hvordan er eu-godkjenning når dette står på? Vurderer å bytte til rustfritt anlegg. Endret August 13, 2015 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Om det ikke lager altfor høy DB iforhold til måling av det som står i vognkort og utslippene er ok burde dette gå fint gjennom. Nå er det blitt strengere så vet ikke helt, men det burde gå fint. Går ikke M5'n min gjennom neste år ryker x-pipen rett oppi ræva på kontrolløren, for vere måte på til hvor vrange man skal bli.Hadde for 2 år siden min E39 520d med downpipe uten kat og 4 rørs eksos, denne gjekk gjennom. M5'n med x-pipe og schmiedmann bakpotter burde også fint klare EU til neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 (endret) Jeg er ikke den første som sier dette, og ikke den siste. Det er helt utrolig hvor lite servicevennlige Biltilsynet/Statens Vegvesen er...Jeg har en bil som ble kjøpt ny i Norge og den fikk da firkantet stort skilt foran og firkantet lite skilt bak. 22 år senere ble den avskiltet i litt over 6 mnd, så man måtte da bestille nye skilter. Men siden da har selvfølgelig reglene til byråkratene blitt enda verre, så nå er ikke slike skilter lenger mulig å få. Siden vi snakker om en verna bedrift full av løkskaller uten forståelse for hva de jobber med (selv om lønna deres er skattepengene til mange av oss...) satte de seg på bakbeina selv om jeg forklarte at de "nye" skiltene bak er fysisk umulig å montere korrekt fordi de krasjer i bagasjeluke og sperrer for bensinpåfylling (som er bakfra). Så for å godkjenne bilen uten en "mangel" som ikke hadde vært der om en tidligere eier hadde hatt vett nok til å ta ut skiltene innen 6 mnd var gått, måtte man montere et nytt skiltlys og sette skiltet midt på støtfangeren bak. Og dette har faktisk kostet meg noen tusen kroner. Enda godt at inkompetente nisser som ikke bidrar med noe verdiskapning søler vekk tiden og pengene til normale folk. Ironien i det hele er at på hjem fra EU-kontroll datt bakre eksospotte/rør i bakken, og skrapet høylydt langs asfalten akkurat når jeg kjørte forbi noen syklister. Endret August 13, 2015 av Werther Skulebollen og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Du får se det positive i det. Du fikk skremt noen syklister ivaffall Sammyen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 (endret) Jeg er ikke den første som sier dette, og ikke den siste. Det er helt utrolig hvor lite servicevennlige Biltilsynet/Statens Vegvesen er...Jeg har en bil som ble kjøpt ny i Norge og den fikk da firkantet stort skilt foran og firkantet lite skilt bak. 22 år senere ble den avskiltet i litt over 6 mnd, så man måtte da bestille nye skilter. Men siden da har selvfølgelig reglene til byråkratene blitt enda verre, så nå er ikke slike skilter lenger mulig å få. Siden vi snakker om en verna bedrift full av løkskaller uten forståelse for hva de jobber med (selv om lønna deres er skattepengene til mange av oss...) satte de seg på bakbeina selv om jeg forklarte at de "nye" skiltene bak er fysisk umulig å montere korrekt fordi de krasjer i bagasjeluke og sperrer for bensinpåfylling (som er bakfra). Så for å godkjenne bilen uten en "mangel" som ikke hadde vært der om en tidligere eier hadde hatt vett nok til å ta ut skiltene innen 6 mnd var gått, måtte man montere et nytt skiltlys og sette skiltet midt på støtfangeren bak. Og dette har faktisk kostet meg noen tusen kroner. Enda godt at inkompetente nisser som ikke bidrar med noe verdiskapning søler vekk tiden og pengene til normale folk. Ironien i det hele er at på hjem fra EU-kontroll datt bakre eksospotte/rør i bakken, og skrapet høylydt langs asfalten akkurat når jeg kjørte forbi noen syklister. Har de snudd igjen nå? Trodde det nylig ble lov til å kjøpe de små skiltene bak, igjen? Kanskje det er forskjellig praksis rundt om. Endret August 13, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Onkel blå er fæle med å se etter små skilt. Hadde lite skilt forran på min EVO VI (godkjent i vognkort), og ble vel stoppet i gjennomsnitt 3 ganger i uken i over 2 år. Morsomt å se hvor politiet i motgående kjørefelt kunne se dette og kaste seg ut i U-svinger med full blålys og sirene opptil flere ganger. Endte opp med at jeg laget en liten holder i solskjermen til vognkortet og førerkortet slik det skulle bli raskere overstått for hver stopp... Skulle også tro en ble gjenkjent etter å ha blitt stoppet av samme folk et utall ganger, men dengang ei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Det er pr idag blitt lettere og fult mulig få mindre skilt på biler som ikke har plass.. En annen ting hvis man f.eks har en bil ifra 90tallet og vil ha tidsriktige skilter, kan man kjøpe det hos eksterne produsenter. De er helt like som de staten ga ut på 90tallet osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Om det ikke lager altfor høy DB iforhold til måling av det som står i vognkort og utslippene er ok burde dette gå fint gjennom. Nå er det blitt strengere så vet ikke helt, men det burde gå fint. Går ikke M5'n min gjennom neste år ryker x-pipen rett oppi ræva på kontrolløren, for vere måte på til hvor vrange man skal bli. Hadde for 2 år siden min E39 520d med downpipe uten kat og 4 rørs eksos, denne gjekk gjennom. M5'n med x-pipe og schmiedmann bakpotter burde også fint klare EU til neste år. Ser på Borla, de "lover" mindre drvstofforbruk, selv om det i praksis kanskje er marginalt eller ingenting(?), teoretisk vil jeg tro utslippene reduseres og? Eller? Jeg har ikke peiling. Så var det dB, det er jo ingen bråkmaker akkurat, så mulig det går fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 (endret) Skal liksom hente bil litt senere i dag, og nå er jeg dautrøtt... Koselig.. (hææiiiaaaa bloggæææææn) Endret August 14, 2015 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 hente bil imorra jeg,opp 4 i natt å kjøre tenker jeg, hjemme igjen i 9-10 tia på kvelden tipper jeghva gjør man ikke for e30'r Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 (endret) Har ute M5'en for salg på finn.no for tiden, men ble lettere irritert her for et par dager siden... Bilen min er jo en godkjent ombygd bil, men dette plager tydeligvis en viss prosent av befolkningen som sitter på finn.no og kikker på biler [emoji15] Fikk beskjed om at annonsen min var avvist etter 1,5 mnd ute på finn.no. Grunnen var tydeligvis at folk har klaget på at ombygde biler ligger ute under det de er ombygd til og ikke det de er ombygd fra. De kommer nemlig opp som den bilen de er ombygd fra når folk slår opp hos Biltilsynet. Helt høl i hodet spør du meg... Bilen er jo godkjent ombygd og er jo mye mere M5 enn en 520i. Har uansett klaget til finn.no så får vi se om det hjelper. Bilen ligger nå som en 520i 5.0L V10 under 5 serie kategorien. Forsvinner jo i mengden der. Folk går jo ikke dit eller søker etter M5 andre plasser på finn.no. Da går de til M5 kategorien og blar igjennom de få som er der mener jeg... Måtte bare få ut litt frustrasjon! Endret August 14, 2015 av Johnny Bravo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg