Marius2002 Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 (endret) Man skal faktisk benytte alle tilgjengelige filer fullt ut, hvilket innebærer at man skal kjøre helt frem til en eventuell innsnevring og flette. Køen oppstår når egoistene i den ene filen blokkerer den andre filen fordi de hevder man har rett og mener motparten sniker.Jeg er tildels enig, men tror du misforstod meg.Det jeg mener er: 2 felt går rett frem, 1-2 felt svinger til høyre. Dette får man beskjed om på skilt leeenge før. Skal man rett fram jo da legger man seg i en av de to feltene som skal rett fram. Skal man til høyre, ja da legger man seg i feltet til høyre. Hvis det oppstår kø i de feltene som går rett frem og køen strekker seg bakover er det mange som durer på i feltet til høyre helt til den svinger vekk fra de to som går rett fram for så å presse seg inn. Det kalles å snike og jeg mener det er sånn passe frekt når vi andre har stått 10 minutt på å komme samme strekningen. Jeg slipper inn folk og ja jeg slapp inn lett de som gjor dette for å unngå å skape kø, men når de ikke takket engang var det ikke særlig tilfredstillende å la de kjøre inn. Endret August 27, 2015 av Marius2002 Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 (endret) Her i Danmark har det de siste par årene oppstått et nytt fenomen i trafikken som skaper mange farlige situasjoner på spesielt de litt mindre landeveiene der syklister og gående også ferdes. Hvis du ser at det i veibanen ved siden av deg er en syklist og det samtidig kommer en bil imot må du for all del legge deg helt til høyre i din veibane for det er ikke sikkert at den andre bilen kommer til å respektere midtlinjen i veien (heller ikke hvis den er heltrukket). Folk bremser nemlig ikke og venter til motkjørende biler har passert. Ergo ryker det både speil og lister på bilene samt at syklister blir presset av veien når sjøføren som skal kjøre forbi oppdager at de har valget mellom å kjøre på syklisten eller få den motkjørende bilen rett inn i fronten. Tilsvarende hodeløs kjøring har jeg ikke opplevd siden 80-tallet på franske og spanske landeveier der de lokale heltene likte å leke "chicken" med motkjørende biler ved forbikjøringer... Endret August 27, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 OOOOOO du burde møtt meg i trafikken as...hahahah Jeg har aldri sliti med å presse meg inn i køer, det har vært en del som har prøvd å blokkere, men har heldigvis lært å presse meg inn, og det ender alltid med at de må enten gi seg eller kjøre i meg på siden/bak og da er det deres feil hihi Jeg sniker ikke, jeg bruker feltene helt ut, og bruker alle regler som finnes til min fordel uten å bryte noen av dem. Hvis noen oppfatter det som juks eller sniking, så kan dem ikke reglene. =) wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Er dem ivrige etter å kreve inn bøter fra fotoboks i Tyskland ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Tror ikke de kommer til Norge. Ble blinket noen ganger uten at noe kom til Norge. Stopper de deg dog etterpå så krever de betaling på stedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Flere dager senere også eller innen kort tid etter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Usikker på akkurat det. Mulig de lagrer det og kan sjekke et system, men vil tippe det tar noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Ok, fattern tok over bilen her nede i dag. Jeg flyr hjem Hehe, kjipt for han om han må betale [emoji16] Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Haha, hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Er dem ivrige etter å kreve inn bøter fra fotoboks i Tyskland ? Kjører du leiebil så får leiebilselskapet boten som i sin tur blir sendt til deg i Norge. Kjører du din egen bil (norske skilter) så får du ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Hvordan er bøtene i Tyskland? Rekner med det er langt ifra psychosummene i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Nå har finn.no kuttet ut muligheten for å brike web verson på mobil å nettbrett. Bare den forbanna mobilfinn. Forbanna møkk!!!!! Fredrik 90, axept, janerik171187 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Det heter også at man skal holde til høyre. Spesielt er det få i dette landet som vet hva det betyr spesielt når det kommer til motorveikjøring. Ligger alltid en eller annen idiot som ligger i venstrefeltet når det er ingen i høyre... Ja, det er korrekt, men når det er nok trafikk på veien (typisk rushtid) skal/kan alle felt benyttes. Ellers er jeg for øvrig helt enig med deg. Det er skammelig dårlige ferdigheter og holdninger blant enkelte bilister, og det å legge seg inn igjen i høyre felt etter en forbikjøring må nordmenn være en av Europas dårligste på. Jeg er tildels enig, men tror du misforstod meg. Det jeg mener er: 2 felt går rett frem, 1-2 felt svinger til høyre. Dette får man beskjed om på skilt leeenge før. Skal man rett fram jo da legger man seg i en av de to feltene som skal rett fram. Skal man til høyre, ja da legger man seg i feltet til høyre. Hvis det oppstår kø i de feltene som går rett frem og køen strekker seg bakover er det mange som durer på i feltet til høyre helt til den svinger vekk fra de to som går rett fram for så å presse seg inn. Det kalles å snike og jeg mener det er sånn passe frekt når vi andre har stått 10 minutt på å komme samme strekningen. Jeg slipper inn folk og ja jeg slapp inn lett de som gjor dette for å unngå å skape kø, men når de ikke takket engang var det ikke særlig tilfredstillende å la de kjøre inn. Jeg tenkte nok litt feil i forhold til hva du egentlig mente - beklager det. Ellers er jeg enig med deg at sniking inn i høyre felt (typisk scenario: avkjøringen til Sinsenkrysset fra øst og vest) er en uting, og skaper bare kø på resten av veien når de senker/blokkerer feltet de skal inn fra. Ellers må jeg få tilføye at man så langt det lar seg gjøre, bør slippe inn biler der det passer en, selv om det ikke er ens rett. Man vet rett og slett ikke hvorfor den aktuelle bilisten kjører slik man kjører, og det kan i mange tilfeller være snakk om nødstilfeller (fødsel, livstruende skade, skade og tilsvarnede). Sånn sett er det rimelig leit å bli hindret av medtrafikanter fordi man gjør et lovbrudd, så får heller politiet håndheve lovbruddene. Marius2002, ahj og axept reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Nå har finn.no kuttet ut muligheten for å brike web verson på mobil å nettbrett. Bare den forbanna mobilfinn. Forbanna møkk!!!!! App? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 (endret) Nå har finn.no kuttet ut muligheten for å brike web verson på mobil å nettbrett. Bare den forbanna mobilfinn. Forbanna møkk!!!!! Skal vi lage klagebrev fra Bimmers? :stupid: ](*,) Endret August 27, 2015 av Shattered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg