Mattae Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 De var jo godt pakket inn da Is hos meg idag tidlig. Så ville kanskje vurdert det Ble til jeg hev dem på, sånn i tilfelle. Pleier ikke sette dem på før det er snø eller is men. Når jeg er så langt hjemmefra så er det drit viss det plutselig skulle være glatt... Typisk min flaks. Men fytt i grisen så det bråker med piggdekk Kommer aldri til å kjøpe det selv. Høres jo ut som samtlige hjullager er røket, og som et fly over 100 km/t.... hermanoo90 og ahj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 (endret) Kom over en fyr som hadde dratt av vegen i dag, fikk meg en liten overraskelse da jeg bremset og dro på brekket i bakken der han sto, bilen skle to tre meter bakover på isen. Var mildt sagt drit glatt. Endret November 11, 2015 av 316 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 Jeg vil ha skikkelig vinter, men her i Danmark er det stadig rundt 14-15 varmegrader... e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet November 11, 2015 Share Skrevet November 11, 2015 Jeg vil ha skikkelig vinter, men her i Danmark er det stadig rundt 14-15 varmegrader... Jeg ønsker meg enten eller, enten at mildværet forblir eller at det blir skikkelig vinter ^^ Isete veier, eller sludd og "slush" på bakken er ikke noe særlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Så jeg akkurat en hvit 1M i grøfta på TV2-nyhetene? Var vel en E92 av noe slag. Det var en e82, men 120d eller 123d (husker ikke helt). Det er en god stund siden ulykken skjedde, og det ble diskutert litt her inne også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Husk at ved forhold der det er vurdert for raskt å holde fartsgrensen så er grensene lavere, f.eks mye snø/regn/dårlig sikt/natta, og lignende =) kjører etter forholdene og dekk da seff glatt = ekke sikkert jeg kjører i fartsgrensa en gang, kjører stort sett i fartsgrensa kanskje + 10 da, spørs hvor jeg skal og litt div men pajero som er vinterbilen er ikke akkurat noe man kjører fort med så blir gjerne fartsgrensa ca da hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Det var en e82, men 120d eller 123d (husker ikke helt). Det er en god stund siden ulykken skjedde, og det ble diskutert litt her inne også.Sikkert den 120d performance jeg har plukka litt fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Skrev denne på et annet forum også men legger inn her også siden må jo dele hva som skjedde.. (Lang lesing i vente, beklager det) På Mandagen hadde jeg en morsom vei til skolen (sykt lættis om vedk. leser denne tråden, men tviler ), jeg skulle på skolen og det var morgen. Kjører på innfartsveien opp til E18, en Audi legger seg heeeelt oppe i rompa på meg, hadde jeg måtte bråbremset hadde jeg fått forsikringspenger. Og der ligger idioten i 2-3 minutter og til og med i siste rundkjøringa før jeg skal ut på E18 er han så nærme og aggresiv at han nesten har lyst å kjøre forbi på venstresiden i rundkjøringen. Helt idioti.. Jeg svarer med å "bremse sjekke" for nok er nok og sånt ekke greit for å gi vedk. ett "hint", istedet så ser jeg i speilet mitt at vedk. ble rasende, roper inne i bilen sin og vifter med armene "kom deg te helvete vekk fra veien!" liksom.. Så hva gjør jeg? Jo jeg får komme meg te helvette vekk da og setter alle hestene fra beite ned på bakhjula istedet og ser at bilen hans inne i speilet mitt ble raskt mindre og mindre og til slutt bare borte vekk.. Littegrann etterpå får jeg en bil foran meg når jeg ligger å siger forbi i venstrefila på E18 og rasshølet er tilbake igjen fortsatt helt oppe i bakfangeren min og slikker støv mens jeg ligger å passerer i v.feltet mens jeg har en fart på 120-125ish! Så ligger han der i 2-3 minutter oppi meg helt til han så en mulighet å forbikjøre meg på høyresiden og bilen jeg hadde foran og så hiver han seg inn i v. feltet igjen og peiser på alt han har framover.. Så tenker "Jævlige meg" at ok jeg får følge etter å "vise" den jævla idioten da, så jeg gjør det samme, tar en kjapp forbikjøring på høyre f. og så inn i v. igjen (var en SUV foran meg i v. og en trailer i h. med forskjellig avstand fra hverandre), tar bånn gass (det hadde han å for det syntes) og Audien var faktisk sprek men ikke like mye som min, det blir rett strekning, 2 felt med ingen trafikk på 1-2 km. foran oss og jeg drar fra Audien igjen mens den blir bare mindre og mindre i speilet.. Speedoen min var i bånn og bilen min gikk fortsatt bare fortere og fortere.. Så da lurer jeg også litt.. hva slags Audi Stasjonsvogn har såpass hk. at den nesten klarer å holde følge med Kompressorlada 540i? første som falt meg inn var gammal RS6, men da hadde vi vel liggi ganske likt. Den hadde mye bøsere frontfanger kunne jeg se, akkurat som jeg har M5 frontfanger lix.. Tipper hans hk var mellom 350-450 et sted, vanskelig å si + muligens Quattro. Vel uansett slutten på fortellinga var at det var 2 felt og en gikk rett fram, den andre til høyre for å ta av på E18 (jeg skulle egentlig ta av te høyre) og jeg måtte bremse pga. nedkjøringsfelt og selvfølgelig kommer kukken i full fart bak meg, legger seg fortsatt IGJEN helt opp i rompa på meg der jeg ligger og skal ta av te høyre. Kan se han er så forbanna at er lenge siden jeg noengang har sett noen så forbanna egentlig at nå skal han vel sikkert følge etter meg til jeg stopper for å slenge dritt etc. så jeg vrir hardt over på venstrefila igjen i siste liten ved midtskillen og han ble dumpa til å fortsette i høyre mens jeg fortsatte rett frem uten en klysete klegg i rompa. Kjører 2 min til jeg tar av på E18, snur og kjører tilbake og tar av på avkjøringen der jeg skulle. Kjører på veien til skolen min og så at han stod parkert helt stille på en bensinstasjon men han fikk ikke øye på meg fordi snuta på bilen hans stod en annen vei.. Og hvorfor han stoppet der skulle jeg også likt å visst.. Enten så venta han på meg (men i hans hode slik jeg ser det må han ha trodd at jeg var fortsatt på vei på E18 siden det var det siste han så) eller så hadde bilen hans en breakdown.. I dont know Men er ganske sikker på at jeg ødela dagen hans for han trodde vel at han eide veien og er vel vant til å tro at han eier veien også hvis han kjører slik, i tillegg så han max forbanna ut og så ut som det røyk litt fra bilen hans også. Jeg fikk ihvertfall blåst BMWen min ren da.. Tenk deg hvor mye smartere det hadde vært å bare sluppet han frem med engang a.... i stedet for å pisse i buskene fordi du var så jævlig redd når han stod å vente på bensinstasjonen i etterkant. Slik du fremstiller historien så er begge to idioter. Larsinnj, uglefossen, Shattered og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Kjørt autolat for første gang [emoji38] Er jo chill å slippe å gire med clutch og sånt, men tror jeg holder meg til manuell. [emoji1] e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Kjørt autolat for første gang [emoji38] Er jo chill å slippe å gire med clutch og sånt, men tror jeg holder meg til manuell. [emoji1] ææææææsj.jpg Ser ikke BMW-merke der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Kjørt autolat for første gang [emoji38] Er jo chill å slippe å gire med clutch og sånt, men tror jeg holder meg til manuell. [emoji1] Kjører golf til jobb i dag selv , men E Golf ganske så spesielt og kjøre, man hører ting ved en bil man aldri har hørt før. For eksempel med alle rutene igjen , og man kjører i en gruset gård , så hører man grusen veldig godt tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 (endret) Kjørt autolat for første gang [emoji38] Er jo chill å slippe å gire med clutch og sånt, men tror jeg holder meg til manuell. [emoji1] Man er tydeligvis forskjellig skrudd sammen! Jeg foretrekker helt klart automat Hadde manuell på E24n jeg hadde naturligvis, det kledde bilen, og stilen, men i det daglige med køkjøring i Oslo og denslags, så er manuell giring litt keitete.. Transit Connecten jeg kjørte på jobben hadde utslitte synkroniseringsringer mellom 1-2-3-4 gir av en grunn Nå er det vel DSG på golfen, og har kjørt tilsvarende golf med 1,4 turbobensinern med DSG, synes det var en kjempebil! Endret November 12, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Bruksbil skal ha automat. Hadde jeg bodd på landet hadde bruksbilen også vært manuell, men når man risikerer å bli sitte fast i nesten timesvis ved stengt tunnel, ulykke på tofelts E6 osv. så er det utrolig godt å ha automat. Har blitt supersliten i venstre kneet ved krypkjøring som har vart i mange kilometer med clutching hele tiden. Bilen min har jo radarbasert distanse-cruisekontroll også. Når jeg kjører på motorvei, setter jeg den bare i 120. Så gasser og bremser den automatisk. Er det bil foran som ligger i 90, så senker den farten til 90. Er det fri vei, går den opp til 120 igjen. Utrolig digg. Samtidig setter jeg på filvarsling, og da vibrerer rattet om jeg bli uoppmerksom og bilen begynner å kjøre ut av fila. Det er også særdeles praktisk hvis man er ekstra trøtt, da "holder man seg på matta" for å si det på den måten. Også fungerer systemet fra 0-30 km/t i byen også. Er det mye rush så setter jeg bare på det systemet (Stop & Go heter det), og bilen vil krype i samme fart som bilen foran, min jobb blir bare å gjespe og holde rattet rett. e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Ingen i Dal / Jessheimsområdet her altså? Som er over snittet bilkyndige og kunne tatt en tur å sett på en bil for meg mot litt dollars? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Hadde blitt så trøtt og uoppmerksom av alle slike systemer at jeg hadde kjørt av veien tror jeg! Nå bor jo jeg på landet, men synes det er godt å ha bruksbil med automat fordi. Verste bilen jeg har kjørt i kø med er uten tvil Porsche 944 turbo. Utvekslingen på den er helt mongo i forhold til køkjøring, så man kjører garantert alt for fort uten gass i første gir. Nå cluchen er steinhard i tillegg blir det en bra økt til venstrebeinet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg