Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Porsche Carrera GT og Begren går visst ikke så godt overens. :)

Var en som ble plantet i en hage for noen år siden også (finner dessverre ikke igjen saken).

Nordmenn og Carrera GT går visst ikke så bra sammen tror jeg :) Hver eneste av de få GTene som finnes i Norge har blitt smelt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen enkel løsning på hvordan forhindre terror men det første man bør gjøre er og slutte og kalle de muslimske ekstremister. De er religiøse ekstremister og hvilken religion de tilhører spiller mindre rolle. Man finner ekstremister i alle religioner. Man behøver ikke lete lenge for og finne de heller.

For og ta noen få så har man abortmotstandere i USA som truer og dreper abortleger. Man har buddhistiske munker i Burma som prøver og fordrive en liten muslimsk minoritet som lever der. Studerer man hvordan delingen av India og Pakistan foregikk så var det ikke pent. Det gikk også en dokumentar på tv for en stund siden om hvordan amerikanske misjonerer påvirket afrikanske land til og innføre dødstraff for homofili. Listen kan fortsette i evigheter. 

Sålenge man har mulighet for og tolke diverse hellige skrifter så vil man alltid finne noen som tolker de på værst tenkelig måte uansett hvilken religion det er. Derfor er den eneste korrekte betegnelsen på slike tullinger religiøse ekstremister.

Jeg mener, flesteparten i Norge regner seg som kristne men svært få vil at partiet De kristne skal få all makt. Slik er det i muslimske land også. Flesteparten av arten Homo sapiens liker og leve et stille og fredelig liv uten for mye bråk og det er uavhengig av hvilken religion de tilhører.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er ikke enkelt å forstå seg på. Hverken den ene eller andre. I bunn å grunn er det reinspikka vrøvl som er blitt skrevet ned i en bok av forskjellige folk som igjen blir brukt til å hjernevaske folk.

Eventyrbøker kalles det...

Amen.

Ellers så håper jeg på pent vær så det går an å shine opp bilen litt, men skal ikke være lett det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte syns jeg det er rart at du tror verden er skapt av tilfeldigheter. Jeg slenger deg ikke full i drit for det. Greit du har en annen oppfatning enn meg, og at religion er skyld i mye onde hendelser- men et minimum av respekt for andre mennesker syn på trosspørsmål syns jeg du burde vise.

Jeg kan ikke ta ansvar for handlingene til andre kristne og muslimene her inne kan ikke ta ansvar for terrorhandlinger utført i Allahs navn.

Ateister er på ingen måte bedre enn religiøse, forskjellen er at alle ateister gjør handlingene basert på egen vinning og ideologi- derfor kan man ikke generalisere denne trosretningen slik som man kan med øvrige trosretninger og skylde på religion. Det er et veldig simpelt argument i all den tid hvert enkelt individ har fri vilje til å tro og oppføre seg slik de ønsker. Derfor er det en grunnleggende menneskerettighet at hvert individ tar ansvar for seg selv og ikke blir dømt på bakgrunn av andres handlinger.

Så vennligst, ikke døm meg for troen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ingen for dems tro. For min del kan en tro på hva man vil. Til syvende og sist så er det det samme å tro på en leke hest som å tro på en gud.. Hva er forskjellen?

Terrorhandlinger utført i Allahs navn? Bare der sier det seg selv at noe er riv ruskende galt med troen til folk.

Tror virkelig folk enda på at gud skapte verden på 7 dager?

Men nok om det.. Min mening om dette.. :)

Ser dårlig ut med tanke på shinings av bilen.. Liten storm og gud har visst åpnet slusene for fullt.. [emoji14]

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ingen for dems tro. For min del kan en tro på hva man vil. Til syvende og sist så er det det samme å tro på en leke hest som å tro på en gud.. Hva er forskjellen?

Terrorhandlinger utført i Allahs navn? Bare der sier det seg selv at noe er riv ruskende galt med troen til folk.

Tror virkelig folk enda på at gud skapte verden på 7 dager?

Men nok om det.. Min mening om dette.. :)

Ser dårlig ut med tanke på shinings av bilen.. Liten storm og gud har visst åpnet slusene for fullt.. [emoji14]

Det er helt klart noe som skurrer i all gudetenkningen. Før trodde jo nordmenn på Tor med hammeren, og Odin, også videre. De trodde det var fordi gudene var sinte at været skifta, for eksempel. Men med årene (etter kristningen) begynte folk å komme lenger i forskning, og man forsto at det var sånn og sånn som gjorde at været skiftet form. Jeg tror all denne gudetroen kommer av at man ikke visste bedre på den tida det ble "funnet opp" - vitenskapen har motbevist ting gang etter gang, mens de gamle troerne sier "du kan ikke motbevise at Gud finnes". I dag kjenner vi Morgan Freeman (og forsåvidt også Jim Carrey) som Gud, men det er den eneste "guden" vi faktisk har bilde av (jeg likte Bruce Almighty veldig godt!). Ingen har noensinne sett Gud, ingen har hørt stemmen "hans" (eller "hennes", for å være kjønnsnøytral) - de få som har gjort det, er antakelig sinnssyke. Man bruker gudene som unnskyldning for å gå til krig, og disse menneskeskapte problemstillingene i bøkene aka Bibelen og Koranen og sikkert flere hundre andre bøker i samme kategori, sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være.

At man har troa på noe, betyr ikke dermed at det er Gud som redder det. Det kan være en minste tilfeldighet, som feks at man er ute og kjører, i dritvær, bilen blåses av veien, knuses til biter og man overlever. Kanskje det er fordi man har et sterkt ønske om å ikke gi opp, eller kanskje vinden snudde i siste lita. Tilfeldigheter, vil jeg si. Det hjelper neppe å be til en ingen har sett, det handler om å tro på seg selv. Si at "dette klarer jeg, jeg vil komme levende gjennom dette, jeg vil se vennene og familien min igjen, jeg vil se ungene mine vokse opp og bli store. Jeg vil ikke gi opp her og nå."

Jeg har omtrent like mye troa på gudene, som jeg har på illusjonister. Den dagen noen motbeviser meg, beviser at "her er Gud" eller "her er den oppskjærte dama i to, og hun lever" skal jeg kanskje gå til legesjekk for øynene. Men nei, har ikke helt troa på dette religionsvåset. :P

Mine meninger, er man uenig er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt lett å tro på nei, mangen argumenter for og imot, selv tror eg på ingenting, av åpenbare grunner. Men prøver selvsagt å ha respekt for di som tror på noe så lenge det ikke går utover andre på noen måte, kan holde religion for seg sjøl. Det blir litt som når man var liten å trodde på julenissen, men så ble man voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“So here is where things stand: First, as of now, we know this attack was carried out by gigantic fucking assholes—unconscionable flaming assholes—possibly working with other fucking assholes, definitely working in service of an ideology of pure assholery”. “Second, and this goes almost without saying, FUCK THESE ASSHOLES! Fuck ’em, if I may say, sideways.”

"And third, it is important to remember nothing about what these assholes are trying to do is going to work. France is going to endure. And I’ll tell you why: If you’re in a war of culture and lifestyle with France, good fucking luck! Because go ahead, bring your bankrupt ideology; they’ll bring Jean-Paul Sartre, Edith Piaf, fine wine, Gauloises cigarettes, Camus, Camembert, madeleines, macarons, Marcel Proust, and the fucking croque-en-bouche. The croque-en-bouche! You’ve just brought a philosophy of rigorous self-abnegation to a pastry fight, my friends! You are fucked!”

John Oliver, som har tatt over som programleder av "The Daily Show" (nå "Last Week Tonight") etter Jon Stewart, kommenterer terroraksjonen i Paris.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat prøvde noe liknende fra clas olshon, funka helt ok. Go-pro er selvfølgelig mye bedre, men pris deretter. Det kamera fra biltema har kommet inn i sortimentet etter jeg slutta der, så har desverre ikke noe erfaringer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...