R4F431 RAFAEL Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 smør inn med noe sann De-icer produkt (alkohol) eller spylervæske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 De-icer og spylervæske blir enda verre med en gang alkoholen har dampet vekk. Blir nok å spraye inn mer olje om det setter seg fast igjen Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Og peugeot, svigers har kjøpt 2 Stk på rad. Første berre brant ned mens den sto parkert, ledningsbrudd var årsaken. Andre som dei har No, datt av viftereima (vanpumpa er påbregreima på 1.6hdi 90hk) så den stoppet på langtur. Så eg knyttet en nylon sokk rundt veiven og dynamoen og den holdt en stund. Men ladet over natten. Så 15 minutt da vi skilte veg da dei skulle til kr.Sund og eg ålesund så stoppet den, men da hadde dei kommet innen rekkevidde for Nordmøre sin Naf stasjon. Dette sjedde da 1 uke etter dei kjøpte den fra merkeforhandler i kr.Sund og etter full service osv. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Finnes mandagsprodukt over alt, i 2008 kjøpte mitt søskenbarn en 00' e46 320d med bare 90 000 km på telleren, etter en måned røk turboen, den ble byttet på bavaria, etter tre måneder røyk hele motoren(husker ikke eksakt hva i motoren), så denne måtte også byttes, så kom det småting hele tiden. Solgte den etter et år pga trøbbel. I Molde rundt samme tiden tok en BMW E12 fyr bare plutselig. Mine besteforeldre har kjørt ford siden de fikk lappen, fra ford anglia til granada, sierra, scorpio, mondeo og focus uten nevneverdige problem, mens en kollega har bare feil med sin ford.. Det skal sies at etter min bestefar banket på perleporten så begynte Focusen å takke for seg, så min bestemor kjøpte seg en Yaris, problemfritt. Poenget var at det finnes mandagsprodukt overalt, og enkelttilfeller ikke burde være avgjørende for en dom om bilen er dårlig eller ei. Statistikk derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Finnes mandagsprodukt over alt, i 2008 kjøpte mitt søskenbarn en 00' e46 320d med bare 90 000 km på telleren, etter en måned røk turboen, den ble byttet på bavaria, etter tre måneder røyk hele motoren(husker ikke eksakt hva i motoren), så denne måtte også byttes, så kom det småting hele tiden. Solgte den etter et år pga trøbbel. I Molde rundt samme tiden tok en BMW E12 fyr bare plutselig. Mine besteforeldre har kjørt ford siden de fikk lappen, fra ford anglia til granada, sierra, scorpio, mondeo og focus uten nevneverdige problem, mens en kollega har bare feil med sin ford.. Det skal sies at etter min bestefar banket på perleporten så begynte Focusen å takke for seg, så min bestemor kjøpte seg en Yaris, problemfritt. Poenget var at det finnes mandagsprodukt overalt, og enkelttilfeller ikke burde være avgjørende for en dom om bilen er dårlig eller ei. Statistikk derimot... Og ikke glem oktoberfest biler. Jeg kan komme med noen morsomme eksempler der Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 (endret) At franske biler er enkle, og robuste nok i forhold til pris her i Europa, ja. Men hadde de vært noe mer enn det så hadde man sett PSA i, eksempelvis Irak og andre land som krever mer av bilen enn det Frankrike gjør. Det gjør man ikke (av betydning). Denne kampen har Japanerne vunnet i alle år, og selv om jeg synes corolla er noe av det største rælet som er produsert, så tilbyr den altså mer av denne "enkle robustheten" (og alt det andre jeg har påpekt) enn det PSA gjør. Det er rent faktisk sånn at bildet som noen prøver å tegne av at PSA er et ønsket merke i slike strøk fordi det er robust, ikke stemmer. Renault eier rundt 43% av Nissan og styreformannen i Renault-Nissan er franskmannen Carlos Ghosn. Dermed er Renault indirekte representert i Irak med bl.a modellen Patrol, som vel er noe av det mer kompetente man kan ha når det gjelder 4x4. Når dette er nevnt er det en misforståelse hvis man tror at alt handler om 4x4 biler i nordafrika og midtøsten generelt. De har faktisk veier med asfalt og de har byer som til forveksling minner om våre byer... og de fleste av byene er ikke sønderbombet. De aller fleste alminnelige familier, som har en bil, har en ganske vanlig bil. Jeg har gitt deg en forklaring på hva jeg i denne sammenhengen legger i begrepene robust og enkle konstruksjoner. At du ikke er enig er ok, men du behøver ikke å harselere med det jeg skriver. Endret Desember 15, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Så en Macan S i godt driv på motorveien, og i ræven hang det en X6. Hehehe. Noen som hadde noe å bevise Følte litt at jeg ble sendt tilbake i tid og fikk være vitne til to dinosaurer i slåsskamp. Og på veien tilbake, møtte jeg på en sort E39 sedan...wait for it...med E9x M3 style bakfanger, med 2 endestusser på vanlige BMW plassen, og en eller annen ca 30 cm høy vinge. Haha. Holdt på å kjøre av veien. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Haha den sorte E39 sedanen har jeg møtt før. Burde vært kondemnert for den er livsfarlig for andre, holdt også på å kjøre av veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Jeg har da ikke harselert med innlegget ditt Fredrik, ei heller hatt noen intensjon om å gjøre det. Jeg avslutter diskusjonen her. Å mene at PSA er representert, og dermed en robust bil, forid Patrol er det, da gir jeg meg. Det var ikke det diskusjonen handlet om. Naturlgvis har de mange byer som ligner på våre, det er ikke i den sammenhengen at det kreves robuste biler. Corolla er en stor vinner i enkelte av disse landene, og den har jo på ingen måte 4x4 (de fleste, selv om det finnes noen gamle krigere som har dette). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 (endret) Jeg har da ikke harselert med innlegget ditt Fredrik, ei heller hatt noen intensjon om å gjøre det. Jeg avslutter diskusjonen her. Å mene at PSA er representert, og dermed en robust bil, forid Patrol er det, da gir jeg meg. Det var ikke det diskusjonen handlet om. Naturlgvis har de mange byer som ligner på våre, det er ikke i den sammenhengen at det kreves robuste biler. Corolla er en stor vinner i enkelte av disse landene, og den har jo på ingen måte 4x4 (de fleste, selv om det finnes noen gamle krigere som har dette). Nå vrir og vrenger du på det jeg skriver igjen (harselerer). Jeg har aldri påstått at franske biler er robuste fordi Nissan Patrol finnes i Irak. Jeg har derimot påstått at Renault eier 43% av Nissan og at Renault dermed indirekte er representert i Irak. Det er noe helt annet som du også burde kunne klare å finne ut av. Jeg er ellers enig i at japanske bilprodusenter som f.eks Toyota er populære i nordafrika og midtøsten også. Over til noe helt annet... er dette noe å satse på? http://www.lydogbilde.no/nyheter/hi-fi/enkel-dab-i-bilen Endret Desember 15, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Deilig med minusgrader! Låsen hadde fryst fast i åpen posisjon, så det ble beltet fra treningsbagen rundt dørhåndtaket og rundt beina for å holde døra igjen på vei til jobb. Fikk sprayet inn noe olje, så tina det på vei til jobb. Dørpakninga er ikke så god, så ble ikke noe forskjell i vindsus da låsen plutselig tok grep igjen. Satser på at det ikke fryser fast til jeg skal hjem igjen.Jeg fikk ikke opp noen av dørene mine, og det var is på innsiden av frontruten også. Selvfølgelig var førerdøren den siste døren som gikk opp så måtte klatre inn fra passasjersiden så jeg ikke ble så alt for sein til jobb [emoji14] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Pleier ikke å ha noen av de problemene, heldigvis, men vinduene vil vanligvis ikke åpne seg, før jeg har kjørt en god stund med varmeapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Frøs fast i løpet av arbeidsdagen igjen . Ga den en ekstra runde med olje. Hadde heldigvis "beltepatentet" klart, så det gikk greit. Smeltet igjen så den kunne låse etter 10 min på veien. Får vel gå over og smøre både låser og dørpakninger skikkelig før jeg skal til Østlandet om en uke. Lurer ellers på om jeg bare skal legge en smal stropp i bilen så jeg kan stroppe dørene mot hverandre neste gang det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 10 blå her nå, blir vel kaldere lenger ut på kvelden, brrrrrr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Frøs fast i løpet av arbeidsdagen igjen . Ga den en ekstra runde med olje. Hadde heldigvis "beltepatentet" klart, så det gikk greit. Smeltet igjen så den kunne låse etter 10 min på veien. Får vel gå over og smøre både låser og dørpakninger skikkelig før jeg skal til Østlandet om en uke. Lurer ellers på om jeg bare skal legge en smal stropp i bilen så jeg kan stroppe dørene mot hverandre neste gang det skjer. Tror jeg heller ville bytta låsekassa enn å legge en stropp i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Starte bilen litt før man skal bruke den, varmeapp på full guff, så skal du se at dørne lukkes helt fint igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg