Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, E.H.D skrev:

Er det mulig?? Det verste er at han har lagt ut flere videoer. 

Så de andre videoene jeg også nå... Ikke overraskende så holder det jo på å gå galt flere ganger. Men når han begynner å slå og sparke i andres biler så går han for langt. Tørr ikke tenke på hva jeg hadde gjort... Første er vel å få røska det kameraet av sykkelen og kasta det til helvette, så måtte man tatt det derifra! 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for en tulling. 

Alle kjøretøy som skal brukes på vei burde være registreringspliktige. Så kan man få tatt skiltnummeret på slike sykkelidioter slik som han tar nummer på biler. Driver å sparker bilene til folk også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutte å pakere i sykkelfeltet så får han ikke noe å irrietere seg over. 

Selvfølgelig skal man ikke oppføre seg slik, men jeg så på veipatruljen på tv her hvor Naf skulle taue opp en bil som hadde kjørt av veien. For å få til det måtte man sperre veien. For å si det sånn, oppførselen til en del bilister er absolutt ikke noe bedre en det denne sykkelisten driver med, og sykkelisten har faktisk en ulovlig handling å irritere seg over. 

Og nei, jeg er ikke sykkelist, sist jeg satt på en sykkel var mange år siden.  

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker begge to gjør like mye feil her. En som villig lar seg provosere over ting han egentlig ikke har noe med, og en som lar følelsene ta overhånd..

Ingen av delene er egentlig noe å reagere på mener jeg. Jeg hadde nok kjørt en runde rundt kvartalet før jeg parkerte på samme plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes idioter i bil og idioter på sykkel. Syklisten er det svakeste ledd og blir oftest svartmalt, selv om jeg tror det finnes fler idioter i bil. Men ja jeg har ofte kjørt bak syklister som er helt dust eller bråbremset fordi de fyker over fortauet uten forvarsel osv.. Jeg bruker å stoppe opp selv om de sykler over gangfelt sålenge de gir tegn i god tid, det koster meg mindre enn syklisten. Jeg har også syklet selv og familien er svært aktive syklister, så mye rart man møter på. Spyleveske når biler kjører forbi, bli presset ut i grøfta, stygge ord ropt ut vinduet osv.. Hva taper man som bilist å ligge bak en syklist i 30sek til det blir klart å kjøre forbi med god avstand fra syklisten? Neppe mye...

Vel blir vel å banne i kirka, men Jeg så en gjeng ute å jogget for 3 år siden. Dagslys og jeg stoppet opp for overgangsfelt, 2-felts vei, De begynte å gå over, plutselig kom en 5-serie GT i full fart i andre feltet uten å stoppe og snitret ene joggeren, for så å bråbremse fordi det var kryss. Joggeren som ble snitret gikk bort og slo hardt ned i hekkspoileren med knyttneven på GTen før han jogget rolig videre. GT-fyren ropte noe ut vinduet og fikk en del fingre tilbake fra joggerne. Som flue på veggen føler jeg vel kanskje med joggerne...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Noen som har kontroll på de forskjellige prosserorene til Intel? Jeg hadde det før men har falt helt av ser jeg. Har en Dell laptop nå med i5 2430M som er 2.4/3.0Ghz, 8GB ram og SSD disk  Denne begynner å dra på åra og batteri er kaputt. Har begynt å se på barebone maskiner fordi den står fast tilkoblet en Samsung 55" så jeg har ikke bruk for å ha det bærbart.

Så til spørsmålet: Vil en barebone med i5 og f.eks 16GB ram og en rask SSD være ei oppgradering fra det jeg har eller blir de for like? Må jeg opp i i7? Ser at f.eks  i7-4770R har 4 kjerner og 3.9Ghz.

Ser det finnes støtte for både mSATA SSD og 2.5" SSD. Hvilke av disse er å foretrekke i forhold til ytelse?

Noen som orker å forklare litt om dagen Cpu`er og SSD?

HDMi må klare 4k ut

Endret av Hpi
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hva du skal bruke maskinen til. Hvis du f.eks skal spille spill med avansert grafikk holder det generelt med en hurtig i5 samt et litt mer påkostet grafikkort. Spill gjør ikke full utnyttelse av prosessorens muligheter. Skal du derimot bruke maskinen til avansert billedredigering og/eller fimredigering vil det uten tvil være en fordel med i7 samt mest mulig ram. Dette gjelder også for harddisken, som idag iallefall bør være en SSD (OS + evt. en partisjon for arbeidsplass). Bilder/filmer som bare ligger lagret kan like gjerne ligge på en billigere og større HDD). Vedr. SSD så ville jeg kjøpt den som hadde den beste komboen mellom pris, størrelse og hastighet. HDMI utgangen/e avhenger av grafikkortet. 4K er stadig ganske nytt og derfor også ganske dyrt.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar.

Maskinen blir ikke brukt til spilling. Det er en surfe/hverdagsmaskin. Driver med litt konvertering av lydfiler ellers så er det ikke så tung bruk egentlig.  Famler litt i blinde men tenker vel om en 4 år gammel i5 kontra en ny i5 oppleves veldig forskjellig eller om jeg skal vente ei stund eller gå for i7 for å få følelsen av en ny raskere maskin? Har falt litt av her merker jeg siden de har hatt navnet i5 i så mange år nå :)

Har fått sansen for disse små barebone maskinene og det er mer riktig for min del enn en laptop siden den likevel står fast oppkobla mot fjernsyn

https://www.dustinhome.no/product/5010764279/brix-pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar.

Maskinen blir ikke brukt til spilling. Det er en surfe/hverdagsmaskin. Driver med litt konvertering av lydfiler ellers så er det ikke så tung bruk egentlig.  Famler litt i blinde men tenker vel om en 4 år gammel i5 kontra en ny i5 oppleves veldig forskjellig eller om jeg skal vente ei stund eller gå for i7 for å få følelsen av en ny raskere maskin? Har falt litt av her merker jeg siden de har hatt navnet i5 i så mange år nå :)

Har fått sansen for disse små barebone maskinene og det er mer riktig for min del enn en laptop siden den likevel står fast oppkobla mot fjernsyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, RS-Heggem skrev:

https://m.youtube.com/watch?v=93urUS_3zxw

hva synes vi om denne oppførselen?

For å si det sånn, hadde han syklisten oppført seg sånn å prata sånn til meg, da spørs det vel ikke om han hadde angret etterpå, men såklart hadde jeg hatt firmabil hadde jeg gitt flatt faen å bare gått inn, det er jo ikke tvil om at denna syklisten kun var ute etter å laga bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hpi skrev:

Hei takk for svar.

OK... fordelen med slike små barebone maskiner er at de er stillegående og det er en fordel hvis du skal bruke den sammen med en TV og den står i det samme rommet. Hvis du primært skal surfe og streame med maskinen holder en i5 i lange baner. Jeg har en fire år gammel Acer med i5 3,1 GHz, GeForce 630 grafikkort og 8 GB RAM som jeg for kort tid siden kjøpte en ny SSD til og praktisk talt fikk en ny maskin. Jeg intallerte samtidig en clean Windows 10 og hastigheten er forrykende til det jeg bruker maskinen til (kontorarbeide, litt programmering, surfing og streaming). Utfordringen for din del er kravet om 4K HDMI. Såvidt jeg vet er det kun ganske dyre grafikkort som har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raid 0 er jo litt på kanten, mister data på begge om en disk ryker. Dermed dobler du sannsynligheten for datatap kontra å ha enkeldisk. Hadde heller anbefalt Raid 5 og 3 disker. Både mtp ytelse og trygghet, slik at en disk kan tryne uten at du mister noe data.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig naivt av denne syklisten Marius Thorsen å trakassere fremmede mennesker på denne måten og tro at det er trygt siden han har kamera. Jeg kjører mye rundt i Oslo, og håper denne karen konfronterer meg - jeg driter i om han legger ut video av meg på youtube der jeg slår inn trynet hans med hjulvinna jeg har under setet. - blir så utrolig provosert over hvor frekk og konfliktsøkende den drittsekken er. Håper han blir meid ned av trikken og drept slik at man slipper slike i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...