Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik skrev:

To litt utradisjonelle spørsmål som noen kanskje har svaret på... :)

Hvilket bensinselskap lønner det seg å ha en kortavtale med hvis man kjører mye i Europa (spesielt Tyskland og Italia)

Greit spørsmål, lurer egentelig på det samme selv :) Blir noen turer i løpet av ett år og jeg har alltid bare tatt første og beste stasjon, men om situasjonen er slik som i Norge så kan det lønne seg å velge riktig stasjon. 

Skal vel tilbakelegge ett sted i mellom 10-15 000 km i Europa i år så dette er ett interessant spørsmål :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dette her http://www.365direkte.no/nb-no/fordeler/Pages/esso-rabatt.aspx 

Står ikke noe om at det ikke gjelder i utlandet og (såvidt jeg kan se) og 3,65% rabatt på hele beløpet er jo ganske bra :) 

+ 30 øre litern om du tanker hos Esso.

Norsk Statoilkort gir iallefall ikke rabatt i Sverige, det har jeg prøvd tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aral og Agip utgår vel da de er posisjonert i hjemlandet hovedsaklig. Det selskapet med flest stasjoner spredd over Tyskland/Italia/Danmark må jo være Shell - tror det er det beste valget mtp dekningsgrad. Ser noen Esso-stasjoner i Tyskland, men færre i Italia.

Selv har jeg ingen drivstoffkort, men ved bruk av firmabil kan jeg bruke Statoil-kortet gratis. Så jeg fyller alltid full tank på Statoil i Padborg på grensen til Tyskland, slik at jeg får 100 gratis mil sydover gjennom Tyskland. Jeg er også der at jeg alltid betaler cash i land syd for Danmark som tar Euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentelig alltid holdt en knapp på Aral, iallfall i Tyskland. Men som sagt så tar jeg det som er nærmest, iallfall hvis jeg kjører langs Autobahn. Men jeg vil tro at stasjoner langs Autobahn, Autoroute samt de andre motorveiene er noe dyrere enn de i by eller "på landet". Men man gidder liksom ikke alltid å kjøre langt av motorveien for å fylle, hvis man da ikke skal av uansett. 

Jeg fyller iallfall alltid full tank på Statoil i Hirtshalts, det holder iallfall godt og vel halvveis ned i Tyskland med 530en. E34en må ha suppe ved passering av Hamburg som regel, hvis jeg fyller i Hirtshalts :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med X5ene når vi har kjørt nedover har vi holdt oss til Aral og Agip stortsett + BP et par ganger om det har passet sånn. Merket i hvert fall ikke noe på den at den ikke ytte maks eller oppførte seg annerledes :) Var forøvrig en 3.0sd og en 40d, så skjøv greit unna selvom det er en stor bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Fredrik said:

To litt utradisjonelle spørsmål som noen kanskje har svaret på... :)

Hvilket bensinselskap lønner det seg å ha en kortavtale med hvis man kjører mye i Europa (spesielt Tyskland og Italia)?

Hvis man er i Genova (Italia) og ønsker en liten gåtur i naturen med mindre barn (type: formiddagstur til Kobberhaugshytten i Nordmarka)... hvor bør man dra da? 

Har Dnb MasterCard og der får jeg 4% rabatt på bensin/diesel uten å knytte meg opp mot en bestemt kjede. Får tilbake penger direkte på faktura. Synes så langt det er en OK deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TRF-Racing skrev:

Det er andre vegen det fungerer. Normalt noe mer skyv og mindre røyk, som er bra for dpf.

Skjønte ikke helt hva du mente her? Må da virke begge veier? Altså at dårligere kvalitet gir mer røyk og dårligere skyv, mens bedre kvalitet gir mer skyv og mindre røyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du svarte meg med at "jeg har ikke merket noe negativt ved å fylle xx xx". Poenget mitt var ikke at vanlig diesel i tyskland er noe dårligere enn vanlig diesel i Norge, men at i Tyskland får du et produkt som er bedre, og ikke tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nå skjønte jeg! Takk for oppklaring :) De fleste kjeder har vel etterhvert kommet med sine versjoner av "super-diesel", at det er forskjell fra vanlig og opp til disse er det helt sikkert, men om det er veldig stor forskjell mellom de store kjedene er jeg litt mer usikker på. Men skal absolutt ikke uttale meg om noe her, har alt for liten peiling... Eneste  grunnen til at vi ikke har fylt på Shell er etter svært dårlig erfaring med kortløsningen deres som kanskje virket i ⅓ tilfeller i utlandet, mens Statoilkortet alltid har virket :) Har og hadde forøvrig Routex Europe kort og hadde tilsvarende fra Shell som vi tilslutt bare sa opp pga frustrasjon.

Men med det samme vi er inne på det, er det noen som vet hvem som fremdeles selger 98blyfri i Østfold/Oslo? Vet selvfølgelig at Shell har, men er fremdeles ikke helt optimistisk til kortløsningen deres for bedrifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...