Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, E.C. skrev:

Ble litt usikker da jeg så delekatalogen, fordi jeg har enkelpotte på min 320 og 325 vet jeg har 2.

Hvis du ser på antallet endestusser i delelisten (ikke på tegningen) så står det 1, annet diameter enn de 2 på 525 er det også.

Ja det var litt forvirrende dette her.. Sitter med en 525 bakpotte for hånden som jeg tenkte å kjøpe og ha liggende til bakpotta på min blir dårlig. Hele eksosanlegget er fra bilen var ny så det er vel ikke så alt for lang tid før noe her må byttes ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det var litt forvirrende dette her.. Sitter med en 525 bakpotte for hånden som jeg tenkte å kjøpe og ha liggende til bakpotta på min blir dårlig. Hele eksosanlegget er fra bilen var ny så det er vel ikke så alt for lang tid før noe her må byttes ;) 

Slik så det ut under bilen min når den hadde vanlig 520 eksos. Tror mellompotten er uorginal, men så vidt jeg vet så har i hvertfall 525i eksos 2 rør fra mellom potte og bak til bakpotten :)

20151030_095813.jpg

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellompotta di ser ikke original ut men ellers er det helt likt til min. Ett tjukt rør hele veien kontra to tynne slik på 525 :) Min E34 er faktisk den første jeg har vært borti som faktisk ennå har det originale eksosanlegget hele veien. Pleier jo å ruste godt dette på disse bilene ;) Men har en liten anelse om at det nå lever på lånt tid, derfor vil jeg sjekke litt og ha en plan klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmiddag, og det er kjøtt på menyen. Første gang jeg prøvekjører min egenkonstruerte Sousvide(Google, Youtube). Blir nå spennende å se hva den klarer.

Min siste forbedring var montering av en akvarie"vifte" for sirkulasjon.

Denne sirkulatoren koster 10 gangeren av hva jeg betalte for delene i min, som fungerer like godt :P

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/OBH7946/obh-nordica-sousvide-sirkulator-obh7946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Søndagsmiddag, og det er kjøtt på menyen. Første gang jeg prøvekjører min egenkonstruerte Sousvide(Google, Youtube). Blir nå spennende å se hva den klarer.

Min siste forbedring var montering av en akvarie"vifte" for sirkulasjon.

Denne sirkulatoren koster 10 gangeren av hva jeg betalte for delene i min, som fungerer like godt :P

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/OBH7946/obh-nordica-sousvide-sirkulator-obh7946

Http://kvinneguiden.no

Er du registrert der? :P:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager stort sett ikke mat, ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg er ekstremt dårlig til det :P Grandiosa og tomatsuppe får jeg til da...

Heldigvis er min bedre halvdel glad i å lage mat, ho er flink til det også i motsettning til meg :) Så det at kvinnens plass er på kjøkkenet har absolutt noe for seg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg lager stort sett ikke mat, ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg er ekstremt dårlig til det :P Grandiosa og tomatsuppe får jeg til da...

Heldigvis er min bedre halvdel glad i å lage mat, ho er flink til det også i motsettning til meg :) Så det at kvinnens plass er på kjøkkenet har absolutt noe for seg ;) 

Fredrik tok den ;):P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel av og til er matlaging kjedelig, men fredag og lørdag er favorittdagene mine når det kommer til dette. Jeg jager min bedre halvdel ut av kjøkkenet med mindre det er noe hun kan hjelpe til med, lukker døren og skrur på full guffe med musikk(headset om nødvendig) og spretter meg en iskald pils, "matlagarpils" som vi kaller det. Da får jeg styre på i min egen verden og det er helt fantastisk. Av og til bruker jeg lang tid med oppvasken(vasker underveis) mens maten er i ovnen for å kunne bruke lengre tid på kjøkkenet.

Etter maten er spist er det ikke alltid like moro med å rydde opp, men der er hun flink ho jeg bor med. Resultatet på maten er litt forskjellig, jeg er ingen kokk, men liker å prøve :) Smaker godt ihvertfall.

:beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg har nogenlunde den samme strategien når det gjelder matlaging. Hvis jeg står for middagene i weekenden er det lettere å slippe i ukedagene. Vi har en litt gammeldags rutine når det gjelder mat i ukedagene ved at det minst er en fiskedag, en dag med rester og en dag med suppe. Vi forsøker også mest mulig å lage maten fra bunnen av med ferske råvarer. Dette krever litt ekstra planlegging, men er absolutt verdt det når det gjelder smak og økonomi... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...