Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

SAAB 9-5 ja...Drittbiler av dimensjoner. Enda de utgjør en ganske liten andel av bilene på veien ser jeg dem stadig vekk på veiskulderen med havari. Virker som motor, kjeder, turboer og girkasser ryker om hverandre på disse - mest sannsynlig en av de mer risikable bruktbilene der ute. Hadde en kamerat som hadde en slik også i meget god stand, lav km etc som fikk bra med utgifter.

Andre gjengangere langs veiskulderen er Opel Astra og Citroen C5. I dag så jeg en preface E90 som ble lastet opp på redningsbil langs E6 også faktisk, men det er nok første gang jeg har observert.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

SAAB 9-5 ja...Drittbiler av dimensjoner. Enda de utgjør en ganske liten andel av bilene på veien ser jeg dem stadig vekk på veiskulderen med havari. Virker som motor, kjeder, turboer og girkasser ryker om hverandre på disse - mest sannsynlig en av de mer risikable bruktbilene der ute. Hadde en kamerat som hadde en slik også i meget god stand, lav km etc som fikk bra med utgifter.

Andre gjengangere langs veiskulderen er Opel Astra og Citroen C5. I dag så jeg en preface E90 som ble lastet opp på redningsbil langs E6 også faktisk, men det er nok første gang jeg har observert.

Jeg tror spesielt diesel utgavene av 95 har mye trøbbel, hørt mye ulumskheter om dem. En kollega hadde en sånn 1,9 TID og der var det støtt og stadig ett eller annet som gikk i stykker. Men det er ingen tvil om at franske biler er dem som bryter sammen mest, det er jo bare å se på programmet Veipatruljen på Max. I åtte av ti tilfeller er det en eller annen franskmann som har brutt sammen på en eller annen måte :P Forferdelige biler, de få bilene de lager som enten er kule eller bra er enten for gamle eller for dyre her i Norge. 

Ser også stadig vekk Teslaer bak på reddningsbiler, nekter å tro at det er så mange som kjører seg tomme for strøm. I såfall burde de vurdere en dieselbil neste gang, iallfall billigere og mer miljøvennlige enn en redningsbil støtt og stadig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Sunday, March 20, 2016 at 20.40, Werther skrev:

Fikk tlf av eieren av Saaben som havarerte nå istad.

Verkstedet konstaterte at rådelagrene var ødelagte.

Var visst en svakhet med at oljekanaler gikk tette på disse motorene .

Bilen er kun gått 124000...

Olje og filter er byttet i ssmsvar  med de intervaler servicene tilsier ,så dette er dårlig greier.

Kan vel si det såpass at kompisen min er suuur og ikke for å snakke om kona hans. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morning's :) 

Fikk gladnyhet om at vi kan begynne garasjebygging snart og lurte på om noen hadde noe tips og ideer?
Det skal være en dobbelgarasje med loft og god plass i dybden. Har så langt funnet ut at 6.6 bred og 7.2 lang er en grei størrelse.
Det jeg fikk beskjed om å finne ut av han som skal bygge dette er hva port jeg vil ha, størrelse og pris på den.. 

Så, hva er anbefalt til en dobbelgarasje? 5m bred port? :) Og er det noen som vet om et bra og forholdsvis rimelig merke?

Setter stor pris på hjelp da google ikke hjelper meg veldig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmekabler, fliser på gulv, innlagt vann med en liten varmtvannstank. Det vil koste noe mer, men tro meg, du vil ikke angre. 

Har du plass, så lukker du av en liten avdeling med plass til lagring og verkstedbenk. Det å kunne lukke døra mot biloppstilling og bare "fyre opp" til 22 grader inne på verkstedplassen er ypperlig. Garasjen her fungerer som verksted og biloppstilling, ikke nødvendigvis verksted kun for bilrelaterte ting, og da er det fint å slippe å fyre opp hele garasjen fra 5 til 22 grader kun fordi man skal holde på i en liten del av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Julianv skrev:

Morning's :) 

Fikk gladnyhet om at vi kan begynne garasjebygging snart og lurte på om noen hadde noe tips og ideer?
Det skal være en dobbelgarasje med loft og god plass i dybden. Har så langt funnet ut at 6.6 bred og 7.2 lang er en grei størrelse.
Det jeg fikk beskjed om å finne ut av han som skal bygge dette er hva port jeg vil ha, størrelse og pris på den.. 

Så, hva er anbefalt til en dobbelgarasje? 5m bred port? :) Og er det noen som vet om et bra og forholdsvis rimelig merke?

Setter stor pris på hjelp da google ikke hjelper meg veldig :lol: 

Finnes masse gode garasjetråder på detailersclub.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Går fort noen måneder om gangen mellom hver gang jeg er her. 
Nå ser det ut til at det blir BMW på meg igjen, om alt går som det skal, så da får jeg vel legge til bimmers.no som startside, så det ikke går lenger tid mellom hver gang siden besøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FredrikE24 skrev:

Varmekabler, fliser på gulv, innlagt vann med en liten varmtvannstank. Det vil koste noe mer, men tro meg, du vil ikke angre. 

Har du plass, så lukker du av en liten avdeling med plass til lagring og verkstedbenk. Det å kunne lukke døra mot biloppstilling og bare "fyre opp" til 22 grader inne på verkstedplassen er ypperlig. Garasjen her fungerer som verksted og biloppstilling, ikke nødvendigvis verksted kun for bilrelaterte ting, og da er det fint å slippe å fyre opp hele garasjen fra 5 til 22 grader kun fordi man skal holde på i en liten del av den.

Takk for knallgode råd. Fliser har jeg planer om, men ikke tenkt tanken med varmekabler. Innlagt vann blir litt vanskelig da vi har brønn her :lol: Men skal ha en pumpe i et lite hus på utsiden så jeg har permanent tilgang til høyttrykkspyler osv :)

Liten avdeling bakerst var heller ikke dumt nei, det må jeg få til. Genialt å ha et sted man kan varme godt opp når småting skal lakkes osv :) 

8 timer siden, Poppy skrev:

Finnes masse gode garasjetråder på detailersclub.no

Finner mange, men ingen som svarer på hva portstørrelse som er anbefalt :lol:

Det var eneste beskjeden jeg fikk av han som skal bygge, jeg må finne ut hva størrelse på port og pris på den så han kan lage tegninger og budsjett klart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggebolig.no har mange tråder som omfatter bredde på garasjeport. :)

...men så stor du har plass til er vel en grei regel. Skal du langt over 5m begynner det å bli dyrt derimot, da de må forsterkes for å ikke sige på midten når di er kjørt opp. Scanporten på finn.no har greie priser og pene porter, men Hörmann o.l. er nok et bedre produkt (til en helt annen pris). Om du har planer om løftebukk e.l. kan det være en tanke å vurdere løftebukk, eller la den gå opp langs taket om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd, awt :) 

Ser ut som 5000x2150 var en grei størrelse, venter på svar fra byggemannen. Håper det går fint, for fant i akkurat den størrelsen på tilbud :lol: 
Løftebukk blir det, men trolig en nedsenket variant. Jeg må finne ut hvor dypt disse bygger og få det med i planen. Jeg tror ikke langs taket går, med mindre jeg snur om på hele garasjen, men jeg skal så klart spørre sjefen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...