Hawkon88 Skrevet Mai 10, 2016 Skrevet Mai 10, 2016 On 9. mai 2016 at 21.35, 7ertzen skrev: Noen som vet om drivstoffrabatten på statoil/circle k gjelder i utlandet? Er extra-medlem Tror ikke det. Kanskje hvis du har kredittkortet deres (hvis de har).
hanzhe Skrevet Mai 11, 2016 Skrevet Mai 11, 2016 Batteribytte utført i dag. Var ikke registrert tidligere batteriskifter så vidt Rheingold kunne rapportere om, men det var ikke originalbatteriet som stod i. 30-35% helse fikk jeg også rapportert, så det var nok på høy tid å få satt inn nytt. Begynte å bli merkelig oppførsel fra bilen ved kaldstart og vifta nekta å kjøre på full sprut også. Stor takk til @Otis for RG, var jo en lek å få gjort det. Otis reagerte på dette 1
Hansh Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Kjørte bak denne stakkaren i Knapetunnelen i Bergen, i 80, da forhjulet hans plutselig dro av sted på egenhånd. Han var heldigvis en rolig fyr som bremset fint opp og stoppet uten annen dramatikk enn litt gnister og røyk. Mens de andre bilene ved siden av og bak oss bare kjørte videre med en gang, var jeg eneste som gikk ut og spurte om det gikk bra. Han spurte om jeg kunne være å snill å få tak i hjulet for han, så jeg kjørte 4-500 meter videre og plukket det opp, i det de som hadde stoppet ved det bare kjørte av sted uten å gjøre noe, og tok runden tilbake for å levere det. I tillegg til å bli veldig glad for hjelpen, fortalte han at han kom rett fra dekkverksted noen km unna, hvor han hadde fått på nye dekk. De var alt på vei med redningsbil for å hente han og ordne opp. Synes det er ganske utrolig at noe slikt kan skje, og at folk flest gir totalt faen når det skjer, men det skjedde jo i landet og byen hvor folk kjører med hodet trykket langt opp i sitt eget r........h..........! KireS, Hawkon88, Shattered og 3 andre reagerte på dette 6
Hawkon88 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Kulturen i Bergen vs Hedmark er en av grunnene til at jeg flyttet.. Hansh reagerte på dette 1
Shattered Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 46 minutter siden, Hawkon88 skrev: Kulturen i Bergen vs Hedmark er en av grunnene til at jeg flyttet.. Tipper du mener bergensere, og ikke "Bergen vs Hedmark" bokstavelig talt? Jepp, folk gir så utrolig faen i andre, spesielt langs veien. Stoppa selv en gang for en bil som hadde kjørt ut, men da jeg så det sto tre tvilsomme karer ved veikanten kjørte jeg fort videre - de så skumle ut og snakka ikke norsk.
Hawkon88 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Litt dårlig formulert kanskje, men poenget er at jeg syns Bergensere er ufattelig utrivelige og høye på seg selv. Jeg kan hvertfall garantere at dersom det var en dame i trang topp som stod der, hadde det vært langt fler enn deg som hadde stoppet..
Thundercoil Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Ser at du er bekjent med 275.000+ folk på vestlandet. Wow! Helt utrolig at absolutt alle hadde lik personlighet også E.C., Shattered, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4
Daniel. Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 55 minutter siden, Hawkon88 skrev: Litt dårlig formulert kanskje, men poenget er at jeg syns Bergensere er ufattelig utrivelige og høye på seg selv. I AM SOOO OFFENDED HOW DARE YOU?! Neida, men som sier meg enig med Thundercoil
Hawkon88 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Jeg forstår det er en veldig generalisering og gjelder langt i fra alle, men nå er det slik kultur oppstår, selvom unntak finnes. Poenget mitt var at jeg trives bedre i hedmark enn i bergen. Nytern reagerte på dette 1
Werther Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Mye det samme i Oslo...Spesielt etniske nordmenn er drittsekker som aldri hjelper til. Husker spesielt et tilfelle hvor en bil sto fast og sperret for en av de mest trafikkerte veiene i Oslo, og ingen hvite gadd å hjelpe utenom meg og 3 pakistanske taxisjåfører som fikk løftet/dyttet bilen ut og vekk fra veien. Hvite har blitt så siviliserte, blaserte og egoistiske at man maler seg inn i et hjørne der man unngår kontakt med mennesker i den virkelige verden for enhver pris, og heller blogger eller gir likes på facebook. Nytern og Hawkon88 reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 (endret) Kjører rundt i nyeste E-klassen nå Veldig allrigt bil egentelig, første nyere Mercedesen jeg faktisk kunne ha eiet. Men jeg er ikke veldig imponert sånn egentlig, den er veldig bra men liksom ikke i en helt annen liga slik enkelte norske medier har meldt. Jeg vil si at E klassen nå er der F10 har vært de siste 6 årene. E klassen er bedre på noen områder mens F10 er bedre på andre igjen, stort sett veldig gjevnt. Dette er en E200 (bensin) med standard komfort understell, denne kombinasjonen yter ikke W213 noen rettferdighet. E350d med Airmatic hadde virkelig vist de gode potensialet 213 har. 213 skal ha stort pluss for å være utrolig moderene og futuristisk på en god måte, interiøret og teknologien er virkelig imponerende og her slår den F10 ned i støvlene. Det vil si jeg synes fortsatt F10 interiøret er helt herlig og best, men interiøret i 213 er en kjempe god nummer to. Kjøremessig er det ganske dødt løp, dynamisk sett er det stort pluss til F10 og ett lite pluss til E klasse når det kommer til komfort. Den tar opp ugjevnheter i veien mye bedre enn F10, men er ellers ikke sånn veldig mer komfortabel å kjøre. Men stort sett en veldig bra Mercedes, ser veldig bra ut helt til man ser forbi C stolpen. Men det er en smaksak Det som plager meg er at det er elementer med bilen jeg ikke liker, mens F10 er liksom perfekt uansett hvor man snur seg eller hvordan man bruker den. Men vi får se, nå kommer jo ny 5-serie snart Endret Mai 12, 2016 av Fredrik 90 Fredrik, Werther, Fahad og 1 annen reagerte på dette 4
Hawkon88 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 2 timer siden, Werther skrev: Mye det samme i Oslo...Spesielt etniske nordmenn er drittsekker som aldri hjelper til. Husker spesielt et tilfelle hvor en bil sto fast og sperret for en av de mest trafikkerte veiene i Oslo, og ingen hvite gadd å hjelpe utenom meg og 3 pakistanske taxisjåfører som fikk løftet/dyttet bilen ut og vekk fra veien. Hvite har blitt så siviliserte, blaserte og egoistiske at man maler seg inn i et hjørne der man unngår kontakt med mennesker i den virkelige verden for enhver pris, og heller blogger eller gir likes på facebook. Jepp.. Jeg gir deg en like for ironiens skyld.. Jeg syns hvertfall det feks er trivelig at man blir kjent med de som jobber på posten og at de erter meg for alle pakkene jeg henter og sender. I Bergen spilte det ingen rolle om jeg var innom 5ganger på en uke. De oppførte seg likt den første som den hundrede gangen jeg var innom.. Folk er personlige her, og jeg vil alltid være bergenseren på toppen bortenfor kirka, enten jeg låner verktøyet på bilverkstedet gratis eller er på søndagstur.. Nytern og Werther reagerte på dette 2
Daniel. Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Klarer virkelig ikke å bli enig med meg selv om utseendet til nye E-Klassen. Da liker jeg W212 bedre faktisk. Hvordan ser den ut inni, @Fredrik 90? Nå har jeg ikke så lang tid bak rattet at jeg kan uttale meg så mye om hvilken bil som er bedre enn den andre, men jeg syns både F1x og S212 er gode å kjøre Sitter godt i setene og syns bilen ligger godt på veien og er komfortabel. Men er nok lettere for deg å sammenligne da du kjører F10 daglig Er virkelig uheldig med de dobbelpostene du, @Fredrik
Thundercoil Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 7 minutter siden, Hawkon88 skrev: Jeg syns hvertfall det feks er trivelig at man blir kjent med de som jobber på posten og at de erter meg for alle pakkene jeg henter og sender. I Bergen spilte det ingen rolle om jeg var innom 5ganger på en uke. De oppførte seg likt den første som den hundrede gangen jeg var innom.. Folk er personlige her, og jeg vil alltid være bergenseren på toppen bortenfor kirka, enten jeg låner verktøyet på bilverkstedet gratis eller er på søndagstur.. Er enig i sånn du liker å ha det. Men sånn er det faktisk der jeg bor, i Mathopen, i Bergen Vest. Selv butikkene og postkontoret i Fyllingsdalen, der jeg jobbet. 3. gangen jeg var innom, så begynte man å bli "kjendis." Da begynner de å spøke med deg, spørre hvordan det går osv. Samme med postkontoret på butikken nede i gaten. Han som var butikksjef før, var også speiderlæreren min da jeg var 11-12 år. Han "nye" kommer alltid bort og preiker, han husker navnet ditt, selv om du kun har sagt det én gang. Han husker hvilket fyrverkeri du kjøpte, hvor mye du brukte og har anbefalinger til meg, utifra hva jeg kjøpte året før osv. Postmannen som kommer på døren med større pakker, kødder alltid om hva jeg bestiller, sier at jeg er glad i felger osv. og sier ting som "de felgene der må jo være verdt mer enn bilen de skal på! Hehehehe" Og hun vanlige postdamen slår også av en prat, om man befinner seg utendørs. Naboene også er koselige. Ser de at du sliter med høyttrykkspyleren når du skal vaske bilen, så løper de inn i garasjen sin og roter frem sin egen, sier du kan låne den så lenge du trenger den etc. Jeg brøyter gjerne innkjørselen til nærmeste nabo, over veien, og han brøyter gjerne min. Fra jeg var 7-11 bodde jeg i Godvik. Der hadde vi bare en bensinstasjon (for daglivarer) i nærområdet. Kjempehyggelige folk som jobbet der. Selv når jeg møter på dem i dag, over 20 år senere, så husker de meg og hilser og prater. Har bodd rundtom i Mathopen siden jeg var 11. Hvordan det er i andre bydeler, kan jeg ikke uttale meg om. Er der ikke ofte nok til å selv kjenne igjen folk som jobber hvor og med hva Men når jeg kjører rundt, så ser jeg mye egoisme, ja. Ser også folk som er hjelpsom. Når jeg handler på butikken, så ser jeg rasshøl som skriker til kassadamen/mannen, eller som sniker i køen osv. Men slike ting ser jeg uansett hvor jeg er i landet, og også mange steder i utlandet. Det blir så klart annerledes på små tettsteder og bygder, der alle kjenner alle og slike ting gjerne kan få konsekvenser (tape ansikt, baksnakking o.l.) Ellers har jeg opplevd å havarere langs veiene 3 ganger. Selv med nødblink, gul vest og haiketommel, var det ikke en kjeft som stoppet. En gang var jeg tom for strøm på mobilen og fant ut at E34en jeg hadde kjøpt var tom for bensin når den viste 15L på tankmåleren. Da måtte jeg gå 4 km til bensinstasjonen for å få lånt en kanne og kjøpe 10L bensin. Traff på en bekjent som kjørte meg tilbake til bilen. Fylte på bensin, men bilen sto i helling, så det var ikke nok til å få start. Endte opp med at jeg måtte gå en gang til (her skulle jeg bedt den bekjente vente til jeg fikk start :P). Da tenker man gjerne at alle er rasshøl som ikke gidder å hjelpe, men egentlig var det ikke mange biler som kjørte forbi, så det var vel i realiteten 30 "rasshøl" over 3 hendelser. Nå nylig så jeg en bil som ble tauet foran et kjøpesenter noen km unna, der slepetauet røk, og de sto kubb i en rundkjøring. Da var det flere som strømmet til for å hjelpe. De begynte å dytte, men så kom det en som hadde slepetau i bilen sin. Når min mormor hadde vært på besøk i vinter, og punkterte på hjemveien, så kom jeg kjørende med reservehjul for å bytte for henne. Mens jeg sto og byttet, så var det minst 4 som stoppet og spurte om det gikk bra, om jeg trengte hjelp osv. og da sto jeg hvert fall ikke og haiket, med nødblink og gul vest på. Selv stopper jeg alltid og hører hva det går i, med mindre jeg ser at de får hjelp av andre. Hjelper med dytting eller ser om jeg kan få start, eller tilbyr å kjøre personen(e) et sted, evt. slepe de. Har også kjørt haikende backpackere eller fallskjermhoppere osv. Spesiell opplevelse. De er overhodet ikke sjenert og langer ut med hele livshistorien til dem og barna deres, og så skal de vite alt om deg og hva du jobber med osv. Haha. Det var også en periode det sto biler langs veien, med nødblink og en hel familie som vinket og så desperat ut. Stoppet, og så sa de at de var tom for bensin og spurte etter noen kroner. Ga de 50-lappen jeg hadde, og så tilbydte de meg noe juggel de kalte for gull til gjengjeld Skjønte da at det var sleip tigging. Like etter sto det i alle Bergensavisene at man skulle passe seg for å stoppe for folk langs veien, som tilsynelatende hadde problemer. Tipper dette også har bidratt til mistenkeliggjøring for folk som faktisk har et problem. Men i enkelte tilfeller er det jo åpenbart at noen har problem.. Det var en gang jeg opplevde at ekstremt mange stoppet for meg, og det var når jeg kjørte en tur på sykkel, og tok en pause ved å kjøre utenfor asfalten, legge sykkelen ned på gresset og sette meg opp mot fjellveggen. Tenkte ikke helt over hvordan det måtte se ut for andre. Haha. Og en annen gang så trynte jeg på sykkel, pga oljesøl i en rundkjøring. Da var det raskt flere som hjalp meg på beina, trillet sykkelen ut av veien og hørte hvordan det gikk. Hvis dere virkelig vil se egoisme i trafikken, null respekt for andres liv eller kjøretøy og at man ploger ned fotgjengere og motorsyklister og bare kjører videre, så anbefaler jeg en tur til Peru Har sett mye rart i f.eks.Asia og Midtøsten, men Peru tok kaken, med soliiid margin. Så flere alvorlige personskader, spesielt motorsyklister, og selv om de lå bevisstløs midt i veien, så var det ingen som hjalp. Ikke en gang de to bussene som moste ham i mellom seg, fordi ingen ville vike når 2 veier ble til 1. Fotgjengere og alle andre bare kjører/går videre, uten å bry seg. Daniel. og Werther reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg