Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg har installert INPA; ISTA+, og ISTA P på en helt ny 2018 HP med 1 TB HDD lagring

Jeg har en K+DCAN kabel som jeg har kjøpt, som jeg vet funker helt fint.

Når jeg trykker på knappen "Read out vehicle data" så skjer absoulutt ingenting.

Noen som vet hva feilen er? Sliter med kommunikasjon på bilen på alle programmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en god BMW scanner ?  type slik https://www.ebay.com/itm/FOXWELL-NT510-for-BMW-5-SERIES-E34-OBD2-DIAGNOSTIC-SCANNER-ABS-SRS-EPB-READER/252719755356?epid=508314834&hash=item3ad745705c:g:BAUAAOSwEQFZsAW6:rk:30:pf:0

 

 

Har ikke windows PC, og ønsker heller ikke å skaffe en kun for å ta diagnose på eldre BMW`er med begrenset info.

E34 / e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.1.2019 den 9.55, Reset skrev:

Noen som har tips til en god BMW scanner ?  type slik https://www.ebay.com/itm/FOXWELL-NT510-for-BMW-5-SERIES-E34-OBD2-DIAGNOSTIC-SCANNER-ABS-SRS-EPB-READER/252719755356?epid=508314834&hash=item3ad745705c:g:BAUAAOSwEQFZsAW6:rk:30:pf:0

 

 

Har ikke windows PC, og ønsker heller ikke å skaffe en kun for å ta diagnose på eldre BMW`er med begrenset info.

E34 / e36

Virituell PC med windows? Det burde gå fint vil jeg tro..
Hadde ikke ville satset på sånne universalgreier på eldre biler, da de som regel må ha ADS.
Bør hvertfall være sikker på at den støtter det før du kjøper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivind320x skrev:

@Otis  Hvilke diagnoseprogram er greiest å bruke på E36? Har jo ISTA D, INPA, NCS expert og tools32. 

Har kun brukt ISTA, men lasta inn alle de andre sist 😝

Oi! E36 ja... Jeg har aldri vært borti eldre enn e39 og brukte jeg både INPA og ISTA. Må nesten bare se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Eivind320x skrev:

@Otis  Hvilke diagnoseprogram er greiest å bruke på E36? Har jo ISTA D, INPA, NCS expert og tools32. 

Har kun brukt ISTA, men lasta inn alle de andre sist 😝

ISTA funker helt greit på E36. 

Feilkodene kommer ikke opp, så du må gå inn på "Control unit list" og kjøre expertmode for å lese av feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 19.59, Alpejohn skrev:

Virituell PC med windows? Det burde gå fint vil jeg tro..
Hadde ikke ville satset på sånne universalgreier på eldre biler, da de som regel må ha ADS.
Bør hvertfall være sikker på at den støtter det før du kjøper.. :)

Har kun Macbook air sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 16.57, sondre skrev:

Vel, da har jeg testet uten hell, får opp noe info som understellsnr etc. men kjører ikke diagnose, det fungerer ikke. Så prøver jeg på nytt da finner den ikke bilen engang... Prøvd også å pakke ut Patched Edibas_7.3.0.msi uten at det gjorde noen forskjell ved å ha det i EDIBAS mappa.

Begynner å gå tom for ideer her, skulle gjerne fått kjørt en diagnose på gamla...

Da har jeg gjort litt mer endringer, hvem eller hvilke av de som er årsaken til at feilmelding på database conn err og at jeg ikke fikk kjørt diagnose skal være usagt, men:

1. Flyttet Rheingold mappen til C:/
2. jeg installerte alle X64 vcredist i mappa nok en gang, noen fikk jeg ikke da de allerede var installert, begynte på 2005 osv.
3. kopierte nok en gang alle filene i SQLiteDBs og limte inn i samme mappe i Rheingold
4. kjørte RCleaner
5. endret snarvei til istagui til å åpne i win7 compability mode og som Administrator
6. inn med lisens nok en gang. 

Startet gui, fikk ikke fielmelding om database lenger

koblet til bilen og fikk kjørt diagnose.

Happy Camper

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...