Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Er det jeg har vært mest redd for med Individual lakk og generelt sånne "sære farger", må være et helvete å få slikt lakkert opp igjen uten å få noe forskjeller. 😄

Får håpe ikke korrosjonen kommer tilbake en tredje gang for deg da 😅

Selv om jeg har skikkelig basic bitch farge på min F11 så endte de visst til slutt opp med å lakkere mer enn bare dørene på min bil også etter jeg var inne å klagde. 🤔  Tok riktig nok litt tid før de bestemte seg for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde vært veldig bekymret for det, men noen farger er nok verre enn andre, naturligvis. Mye handler nok også om hvor god jobb og kunnskap lakkverkstedet har/gjør. Samme lakkverksted lakkerte støtfangerkanten, frontfanger og panser "stand alone" i fjor, og jeg hadde ingen sjans til å se forskjell. Dog ville nok lakkforskjeller vært mer synlig på en side med så mange platekombinasjoner som siden på en bil. Sær lakk skremmer i alle fall ikke meg for fremtidige fargevalg med dette lakkverkstedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Tror ikke jeg hadde vært veldig bekymret for det, men noen farger er nok verre enn andre, naturligvis. Mye handler nok også om hvor god jobb og kunnskap lakkverkstedet har/gjør. Samme lakkverksted lakkerte støtfangerkanten, frontfanger og panser "stand alone" i fjor, og jeg hadde ingen sjans til å se forskjell. Dog ville nok lakkforskjeller vært mer synlig på en side med så mange platekombinasjoner som siden på en bil. Sær lakk skremmer i alle fall ikke meg for fremtidige fargevalg med dette lakkverkstedet. :) 

Ja det er nok mye forskjeller mellom de ulike fargene også. Tenker f.eks på Scarab green når jeg sier "sær" farge.

Men er ikke sikkert at den faktisk er noe vanskeligere enn Champagne Quartz f.eks. Begge to er jo farger som endrer seg ganske mye alt etter lys/vinkel.

Er nok ikke mye stress med et godt lakkverksted/god lakkerer nei :)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual & X5 30d - i4 M50 Individual i bestilling
På 9.6.2022 den 22.34, Daniel. skrev:

Ja det er nok mye forskjeller mellom de ulike fargene også. Tenker f.eks på Scarab green når jeg sier "sær" farge.

Men er ikke sikkert at den faktisk er noe vanskeligere enn Champagne Quartz f.eks. Begge to er jo farger som endrer seg ganske mye alt etter lys/vinkel.

Er nok ikke mye stress med et godt lakkverksted/god lakkerer nei :)

Ja, det er vel gitte kriterier for vinkel etc. om hvordan denne lakken skal påføres (tror jeg). @ahj hadde den gamle E91en i Stratus Grey inne hos samme lakkverksted. De brukte på denne bilen et sted mellom 20 og 30 (?) forsøk på å få riktig match før de til slutt fikk hentet inn leverandør for å se. Da var det visstnok endring av lakkprodusent som gjorde at det ikke ble bra, og så fort de fikk hasen på dette ble annen lakk bestilt og voila. Det sier jo litt om seriøsiteten til selskapet når de ikke bare slenger på noe lakk med argumentasjon om at "sånn er det bare". Jeg har brukt flere lakkeringsverksteder opp igjennom, men jeg har aldri møtt noen med en yrkesstolthet og passion for finish som her. :) 

21 timer siden, idapederse skrev:

Ah, så utrolig deilig med nylakkerte flater!
Da vanker det kanskje en ny runde med coating etterhvert også? 😅

Ja, det er ikke noe feil med det. Litt coating må til, så her tenker jeg du roper ut når anledningen byr seg. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det er vel gitte kriterier for vinkel etc. om hvordan denne lakken skal påføres (tror jeg). @ahj hadde den gamle E91en i Stratus Grey inne hos samme lakkverksted. De brukte på denne bilen et sted mellom 20 og 30 (?) forsøk på å få riktig match før de til slutt fikk hentet inn leverandør for å se. Da var det visstnok endring av lakkprodusent som gjorde at det ikke ble bra, og så fort de fikk hasen på dette ble annen lakk bestilt og voila. Det sier jo litt om seriøsiteten til selskapet når de ikke bare slenger på noe lakk med argumentasjon om at "sånn er det bare". Jeg har brukt flere lakkeringsverksteder opp igjennom, men jeg har aldri møtt noen med en yrkesstolthet og passion for finish som her. :)

Det høres jo ut som et seriøst verksted ja. Synd jeg bor på feil side av landet da 😅

Men 20-30 forsøk var jo litt voldsomt 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

@Saltkjelen: Har du navn på verksted? Kjekt å vite hvor man skal dra om man ønsker å få utført en bra jobb.

Auto Skade AS på Lørenskog. Sertifisert oppretter for BMW og Porsche. De tar knapt i andre biler enn dette, så de har jo spisskompetanse på disse to merkene. Det kan riktignok også være verdt å nevne at de vet de er gode og at det koster deretter også.

3 timer siden, Daniel. skrev:

Det høres jo ut som et seriøst verksted ja. Synd jeg bor på feil side av landet da 😅

Men 20-30 forsøk var jo litt voldsomt 😳

Ja, ganske voldsomt, men betryggende å vite at de ikke sender ut et produkt de er fornøyd med. 

På F01en ble fordørene lakkert grunnet korrosjon en høst. Året etter så jeg at lakken hadde en litt annen tone (muligens litt for lite metallic i lakken). Dette omlakkerte de uten å tenke over det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Saltkjelen said:

Auto Skade AS på Lørenskog. Sertifisert oppretter for BMW og Porsche. De tar knapt i andre biler enn dette, så de har jo spisskompetanse på disse to merkene. Det kan riktignok også være verdt å nevne at de vet de er gode og at det koster deretter også.

Skjønner at det koster, men noen ganger kan det nok være verdt det. Har ikke vært helt heldig med lakkverksted, så hvis jeg skal ha en jobb som jeg ikke gidder å gjøre to ganger så vet jeg hvor jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Har svelget nok kameler opp igjennom med dårlig lakkarbeid, så det er deilig å endelig ha landet på noe som fungerer bra.

Planlegger litt i forhold til interiøret på i4en. Per nå står valget mellom Merino Coffee og Merino Tartufo. Litt usikker på om jeg skal kombinere det med litt Merino Ivory White, men er usikker på om jeg ønsker det. Liker i så fall kombinasjonen på vedlagte seter, men hadde droppet hvit side på midtkonsollen. Dog hadde jeg kombinert hvitt og brunt i dørtrekket.

Usikker på om jeg velger brun eller svart seterygg og hva jeg eventuelt skal gjøre med nedre del av midtkonsoll. Føler den burde være brun, men er redd det blir krasj mot nedre del av dashbordet som er i sort skinn. Tanker?

2008053139_Skjermbilde2022-05-17kl_21_18_06.thumb.png.85fa076f6a233c854b4e0a68b19fb83c.png
2018517196_Skjermbilde2022-05-17kl_21_18_42.thumb.png.e4bbcd72561230efe64f3668b432c61d.png
2145249747_Skjermbilde2022-06-11kl_20_05_06.thumb.png.5624d2a5d9369e90790a2cda91177710.png
519207586_Skjermbilde2022-06-11kl_19_37_39.thumb.png.dad1259ffd1918ea22bba382664b23d8.png
1528378590_Skjermbilde2022-06-11kl_19_49_07.thumb.png.c4de94a9ea8ac7873091dc607248247d.png
426689489_Skjermbilde2022-06-11kl_19_57_06.thumb.png.8b5c61bdfbb9de06402ff705b7b78401.png

På en annen side ble E39 også levert med brun midtkonsoll i Individual-konfigurasjon, og denne henger "lenger opp" på dashbordet enn for i4s del. Kanskje det ikke blir helt kræsj likevel?

IMG_2307-large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje «BMW 6 Series Gran Coupe BMW Individual full-leather trim Opal White with Amaro Brown» er noe av det mest smakfulle fra BMW noensinne.

Vet ikke om i4 eller invidual har disse fargene eller kombinasjonene?

Men en vellykket kombo av brunt og hvit er særdeles sofistikert.

Men klart, jeg er farget av 6 serien (F12). Kanskje det mest vellykkede chassi noensinne fra BMW, i mine øyne.

 

E712DCE8-F8E9-4A33-B535-03A4778E215F.jpeg

DC64F592-90AC-4F4C-B20F-FC94D8B26A65.jpeg

298F56C8-EC98-4AD1-A07C-47511B88B250.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det BMW tilbyr av farger og Individual på i4 er sørgelige greier, så bilen må bestilles med enten svarte eller cognac M-sportsseter. Personlig er jeg ikke spesielt fan av cognacfargen, så blir til at jeg kjører på med sort fra fabrikk. Lekker kombinasjon på den 6GCen, selv om jeg muligens foretrekker at hvitt blir et supplement fremfor hovedelement. Spesielt mht. hvor møkkete skinnet ser ut etter kort tids bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ettersom i3en nå har vært borte en stund har jeg kjent på det å kjøre M550d og X5 til hverdags. Helt enkelt, så suger det. Ikke fordi de er dårlige, men fordi jeg konstant går rundt med dårlig samvittighet for småkjøring, unødvendig slitasje (på førstnevnte) og ikke er det spesielt hyggelig å fylle for 1500kr i uka per bil heller.

Av den grunn måtte jeg finne meg en ny Holmenkollhamster. Fikk en kjempedeal på en kølsvart 2018 i3S 94Ah, så da får man starte på nytt igjen med diverse mods. Hentes til uka! :) 

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ettersom i3en nå har vært borte en stund har jeg kjent på det å kjøre M550d og X5 til hverdags. Helt enkelt, så suger det. Ikke fordi de er dårlige, men fordi jeg konstant går rundt med dårlig samvittighet for småkjøring, unødvendig slitasje (på førstnevnte) og ikke er det spesielt hyggelig å fylle for 1500kr i uka per bil heller.

Av den grunn måtte jeg finne meg en ny Holmenkollhamster. Fikk en kjempedeal på en kølsvart 2018 i3S 94Ah, så da får man starte på nytt igjen med diverse mods. Hentes til uka! :) 

maxresdefault.jpg

Gratulerer med ny tøff i3s! :D men hvorfor solgte du forrige, tenkte ikke du over behovet for el før du solgte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...