Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

En av tingene som har irritert meg grenseløst med F1x LCI er BMWs påfunn om å sette på volumsymbol på volumknotten som ikke står stille. Har lett etter et pre-LCI klima- og CD-panel med keramiske kontrollere, men dette har vist seg å være svært vanskelig. Fikk imidlertid nappet av en pre-LCI knott på en høgger med sølvring, så da var det bare å operere dette sammen igjen. Den beste 20kr-retrofiten jeg har gjort noen gang tror jeg. :) 


79C6C99E-EE89-44C0-B130-EFF90E42350B.thumb.jpeg.09872840a97138b372f2ab505b4e0bb7.jpeg
6A13C615-0E58-450D-9C38-2AA3A305F415.thumb.jpeg.8949b05da2755d562c0f9b0e2b5f1001.jpeg
4F212182-C719-44C4-AD98-C126CB810E9B.thumb.jpeg.709f4c7b9e87f63075f2657d218a895b.jpeg
B44B8C15-00BC-4B05-A822-9CDDA1E78BEC_1_201_a.thumb.jpeg.65254a314b2937c89a2cd49a323b5717.jpeg
CF6C1D15-D952-490C-B6F9-044AD6233746_1_201_a.thumb.jpeg.4dbfcbf5bf3faadaa487a2f64d79d04c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt det der, for jeg har lenge vurdert å bytte til LCI knapp frem til jeg skjønte at OCD'n min hadde kræsja :P

Ellers strøkent som vanlig! Er gøy å stikke innom tråden for å se hvor mye man enkelt kan endre for å gi bilen et mer personlig OEM+ preg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye retrofits du driver med jeg er enig i, men ikke selv ser verdien av iht. Jobben/kostnaden. Men når det gjelder volumknappen er jeg helt enig! Husker jeg ble like overrasket/skuffet over dette hver gang jeg satt meg inni f11en. ( Var ikke slik på f80 ) 

Min løsning ble og sette volumknappen riktig og justere lyden via rattet 😅

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Morsomt det der, for jeg har lenge vurdert å bytte til LCI knapp frem til jeg skjønte at OCD'n min hadde kræsja :P

Ellers strøkent som vanlig! Er gøy å stikke innom tråden for å se hvor mye man enkelt kan endre for å gi bilen et mer personlig OEM+ preg :)

 

Haha, du hadde byttet tilbake til pre-LCI tvert. OCDen går i surr om en av passasjerene tar tak i knotten. Ellers er det jo artig at det er de små, ubetydelige tingene som utgjør den store forskjellen. Kupéen hadde for eksempel blitt opplevd helt annerledes uten M5 rattdeksel, B-stolpebelysning, solskjerm med etikett, denne knotten etc. :) 

2 timer siden, papertiger skrev:

Endelig en som setter ord på følelsene mine rundt det roterende volumsymbolet! Helt ærlig synes jeg at volumsymbolet skulle stått i ro mens en snurret på knappen. Det hadde vært riktig det.

Enig. Symbolet i seg selv plager meg ikke, men det faktum at den har VAG-syndromet med å følge knotten gjør det bare irriterende. Vurderte lenge å foliere tuppen, men nå fikk jeg jo gjort det skikkelig i det minste. :) 

1 time siden, Skulebollen skrev:

Er mye retrofits du driver med jeg er enig i, men ikke selv ser verdien av iht. Jobben/kostnaden. Men når det gjelder volumknappen er jeg helt enig! Husker jeg ble like overrasket/skuffet over dette hver gang jeg satt meg inni f11en. ( Var ikke slik på f80 ) 

Min løsning ble og sette volumknappen riktig og justere lyden via rattet 😅

3 minutter siden, Daniel. skrev:

Godt det ikke bare er jeg som irriterer meg over den volumknotten 😅

Har selv gått for samme løsning som Skulebollen 🤣

Samme løsning med kun justering på rattet har vi praktisert i heimen her i hele M550ens eie, men hver gang bilen har vært på service, noen andre har kjørt eller liknende, så ender jeg opp med å justere knotten riktig og så foreta volumkorreksjon med rattet. Nå ble jo imidlertid denne saken ordnet for en billig penge, så ville absolutt ha satt dette på samtlige retrofitlister om man hadde hatt den irriterende knotten. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk lagt om til vinterdekk i dag, og i søken etter noen nye vinterhjul kom jeg over et komplett sett med M5 bremser som var for billig til å scrolle videre. Da var det intet annet å gjøre enn å klikke "add to cart", så da blir jeg å plukke opp disse innen et par uker. Satser på at adapterne til ombyggingen kommer på tilbud på black friday, så avventer til da med å skaffe resten. :) 

745021439_Skjermbilde2022-11-11kl_19_44_49.thumb.png.ec2d45cb44ad97b29c4832b89b3e2596.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Kult, vet du om det er mulig å få godkjent bremser med adaptere/spacerskiver?

Usikker på om det skal ha noe å si. Ift. EU "kjenner jeg en som kjenner en som kjenner en som...", så det bør vel la seg ordne. Alternativt kan vel adapterne lakkeres i calipperens farge slik at det blir vanskeligere å oppdage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg er på bærtur med såpass med biler skiltet og regga på meg og fruen. Men kom til å tenke, hvor mange har egentlig du nå😅

F11, e70, i3, f01 og venter på i4? Isåfall er jo du like teit som meg😬

 

Forventer du og få levert i4 i år? 

Ellers blir det tøft med M bremser, ser deg på Våler til våren da😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skulebollen skrev:

Syns jeg er på bærtur med såpass med biler skiltet og regga på meg og fruen. Men kom til å tenke, hvor mange har egentlig du nå😅

F11, e70, i3, f01 og venter på i4? Isåfall er jo du like teit som meg😬

 

Forventer du og få levert i4 i år? 

Ellers blir det tøft med M bremser, ser deg på Våler til våren da😎

Det er ikke så mange, og i alle fall ikke så mange som en barndomsvenn av meg (som har et sted mellom 20-30 Renaulter) 🙃. Nå er det bare F11, E70, i3 og Renault Kangoo. F01 er tilbake hos mine foreldre. Blir nok å bytte ut E70 med i4 når (om - og der er vel svaret på om jeg forventer å få den i år) den kommer, men etter forrige helgs fjelltur med F11 har en vel innsett at det burde være en bil med litt bakkeklaring på tunet også. Det åpner jo for at jeg endelig kan få bygd meg en E83 X3 med konturseter og soft close. :P

5794608F-DC74-4E5A-90F4-4D50EE3C2891.thumb.jpeg.daaf2591ca4576f258698015965e74cf.jpeg

4 timer siden, papertiger skrev:

Hva med de Style 409 du nettopp la ut for salg, ikke vinterhjulemner allikevel?

De er igrunn en rask flipp, men det er absolutt et sett jeg vurderer å hive på. :)

3 timer siden, ahj skrev:

Dette tror jeg virkelig blir prikken over i’en 🤩

Ja, så får vi bare håpe at calipperne er fine i lakken, men til denne prisen kan jeg vel ikke klage. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Vil det ikke vere mer logisk og bytte ut i3 med i4?

Jo, isolert sett er det jo det. Dama bruker X5en opp og ned til Gardermoen (10-15 min hver vei) ettersom hu jobber der, og for den type kjøring er i3 langt mer ideelt enn X5. Foruten at selve bruksmønsteret tilsier elektrisk, er det også hakket mer behagelig for hu å sette seg inn i en varm i3 kl 4-5 på morgenen enn det er å fyre opp en X5 som drikker diesel og som knapt rekker å få varmen i seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...